2022-10-26, 20:28
Medlem
DroidBishops avatar
Hur går det för er alla kryptofantaster där ute? Överlever ni snålblåsten kring 19-20k?
Citera
2022-10-26, 22:23
Medlem
Klaisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Hur går det för er alla kryptofantaster där ute? Överlever ni snålblåsten kring 19-20k?

Va det inte du som gick på short och long samtidigt?
Citera
2022-10-26, 22:56
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaisan
Va det inte du som gick på short och long samtidigt?
Jo för det mesta är jag både kort och long...såklart? Kallas hedging
Citera
2022-10-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Har du loggat in och kollat upp din stänga position? Om det ens fanns nån från början... tvek.

AAAAAAAAAHHHH

peak clown 🤡🤡

Jösses vad korkad du är.

Bear rally och risk on, därför alla index och BTC sticker. Ge det några månader så är vi på 10K. Varför är du så otålig, det kommer ändå sluta med att jag har rätt och lägger en "Vad va det jag sa" om några månader, om jag ens kommer ihåg dig.

Min tackar än en gång för att du spenderar veckor med frenetisk ilska och ångest över vad jag skrivit. Rent-free.
Citera
2022-10-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Jösses vad korkad du är.

Bear rally och risk on, därför alla index och BTC sticker. Ge det några månader så är vi på 10K. Varför är du så otålig, det kommer ändå sluta med att jag har rätt och lägger en "Vad va det jag sa" om några månader, om jag ens kommer ihåg dig.

Min tackar än en gång för att du spenderar veckor med frenetisk ilska och ångest över vad jag skrivit. Rent-free.

Tur att du kan trösta dig med att din kort position fortfarande är öppen. Eller vänta nu........

https://streamable.com/0gcpes
Citera
2022-10-27, 23:52
Medlem
JagLurarDigs avatar
Det är primärt en sak som gäller för Bitcoin och det är safe haven. Glöm all tidigare korrelation med index. Endast guld och silver är jämförbara.
Citera
2022-10-31, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Det är primärt en sak som gäller för Bitcoin och det är safe haven. Glöm all tidigare korrelation med index. Endast guld och silver är jämförbara.

Du har helt rätt i detta. Och det verkar som en allt större andel bitcoininvesterare inser att så är falllet.

https://www.reuters.com/technology/cryptoverse-british-pound-fiasco-boosts-bitcoins-hedge-appeal-2022-10-25/

Citat:
After Britain's brief Prime Minister Liz Truss unleashed her mini-budget on Sept. 23, filling financial markets with dread, a section of investors stampeded away from the pound and towards the cryptocurrency .

[...]

After Britain's brief Prime Minister Liz Truss unleashed her mini-budget on Sept. 23, filling financial markets with dread, a section of investors stampeded away from the pound and towards the cryptocurrency .

Trading volumes between bitcoin and the pound jumped 233% in September overall from the month before, according to data from research firm CryptoCompare, while trading between the cryptocurrency and a similarly battered euro also jumped 68%.

"It was the first time we've seen such a huge increase in (bitcoin) volumes for the currency of a developed country," said Ed Hindi, chief investment officer at Tyr Capital.

On the Monday after the Friday budget shock, when the pound fell to its lowest-ever level against the dollar, trading volumes between sterling and bitcoin spiked to a daily record high of 846 million pounds ($955 million), according to market data firm Kaiko Research.

Citat:
In fact, over the past month of market ructions, U.S. Treasuries have been equally or more volatile than bitcoin, according to Refinitiv data. Both bitcoin and the U.S. 10-year note are now hovering at around 21, according to a measure of realized volatility, while at the start of September bitcoin volatility was more than double that of the bond, at 65 versus 31.

Fundamentalt är ju bitcoin ett sätt att gardera sig mot risken att ha placeringar i fiat eller andra systemberoende tillgångar. Eftersom bitcoins pris på senare år har korrelerat med aktier har en stor drös mer kortsiktiga investerare dragit slutsatsen att bitcoin är en högriskplacering (vilket har förstärkt korrelationen), när det snarare är tvärtom.

Som jag brukar säga, man bör inte ha mer pengar på banken än man klarar att förlora. Bitcoin är ett sätt att slippa exponera sig mot fiatpengar och fiatbanker.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-10-31 kl. 14:12.
Citera
2022-10-31, 18:15
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Eftersom bitcoins pris på senare år har korrelerat med aktier har en stor drös mer kortsiktiga investerare dragit slutsatsen att bitcoin är en högriskplacering (vilket har förstärkt korrelationen), när det snarare är tvärtom.

Som jag brukar säga, man bör inte ha mer pengar på banken än man klarar att förlora. Bitcoin är ett sätt att slippa exponera sig mot fiatpengar och fiatbanker.
Hur har din köpkraft i bitcoin utvecklats det senaste året jämfört med t ex USD?

Bara för att du önskar en sak betyder inte att det är sant.
Citera
2022-10-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Hur har din köpkraft i bitcoin utvecklats det senaste året jämfört med t ex USD?

Vet inte, men det senaste dygnet har varit tufft. Ner 1,42 % i skrivande stund. Bitcoin har varit ett dåligt skydd mot inlationen och fiatsammanbrottet de senaste 24 timmarna. Kanske bäst att köpa USD för rubbet?
Citera
2022-11-04, 11:01
Medlem
Mysigt med en liten bearmarket altcoin szn
Citera
2022-11-05, 00:35
Medlem
JagLurarDigs avatar
Det har börjat röra sig nu. Slut på stillaståendet.
Citera
2022-11-05, 08:54
Avslutad
Det ser spännande ut nu långsam stabil uppgång

En fråga bara; kan någon nämna om bitcoin överhuvudtaget används till något viktigt idag?

Visst att någon köpt en pizza eller bil för bitcoin har man hört
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in