Citat:
Får prova här istället då jag hamnade i papperskorgen på förra stället.
Tråkigt då några hann svara men ni får gärna skriva igen.
Efter träningen ugnstekte jag en kyckling som jag svalde själv
Var på gymmet idag och tränade hårt. Tränar 3 gånger i veckan. När jag kom hem så ugnstekte jag en kyckling på knappt 1,5 (1,4-1,5) kg (olagad) som jag intog. Dock ingen frukost på morgonen så att träningen tar på kroppen (fläsket). Sen en hel del frukt till kaffet och senare.
Bara kyckling, penslad med olivolja, kryddor och örter, utan tillbehör. Det är så förbaskat gott och den var perfekt tillagad. Saftig och fin. Jag är en stor man och äter väl normalt för mycket samt rör mig för lite (de senaste åren). Äter väl ändå nyttigt, men för mycket. Man måste ju bli mätt.
Men nu i år har jag åter kommit igång och tränat igen. Går ner i vikt, sakta men säkert, så det är på rätt väg. Vad tror ni om ett sådant skrovmål av enbart protein efter träning, är det nyttigt eller dåligt?
Tråkigt då några hann svara men ni får gärna skriva igen.
Efter träningen ugnstekte jag en kyckling som jag svalde själv
Var på gymmet idag och tränade hårt. Tränar 3 gånger i veckan. När jag kom hem så ugnstekte jag en kyckling på knappt 1,5 (1,4-1,5) kg (olagad) som jag intog. Dock ingen frukost på morgonen så att träningen tar på kroppen (fläsket). Sen en hel del frukt till kaffet och senare.
Bara kyckling, penslad med olivolja, kryddor och örter, utan tillbehör. Det är så förbaskat gott och den var perfekt tillagad. Saftig och fin. Jag är en stor man och äter väl normalt för mycket samt rör mig för lite (de senaste åren). Äter väl ändå nyttigt, men för mycket. Man måste ju bli mätt.
Men nu i år har jag åter kommit igång och tränat igen. Går ner i vikt, sakta men säkert, så det är på rätt väg. Vad tror ni om ett sådant skrovmål av enbart protein efter träning, är det nyttigt eller dåligt?
Som nämndes i svaret ovan så tummen upp. Förvänta dig inga mirakel med träning och kosten. Det är din livsstil som avgör vad du ser på morgonen i spegeln. Ett vanligt barn rör sig antagligen nästan lika mycket per dag än dina 3 "hårda" träningspass tillsammans under en hel vecka... Träning är med andra ord bara ett redskap i verktygslådan man kan ta till om man blivit ohälsosam. En aktiv livstil är att föredra alla gånger framför gym.
Låt nu inte detta hindra dig utan det är jättebra att du kämpar. Några timmars aktivitet + gym regelbundet är kanon.