2022-10-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrixworkspace
75 kg kroppsvikt och stillasittande, jag tror inte att ditt underskott vid 1500 kcal per dag är i närheten av 1000 kcal. Jag tror att din kaloriförbränning ligger under 2000 kcal per dag och att du därmed överskattat ditt underskott.
A det är fan inte omöjligt men hur lågt kan jag gå i kcal underskott är 1000kcal dag helt galet ?
För fasta några dagar i veckan kommer aldrig funka tror jag ?
Ska man köra kyckling diet typ tonfisk sallad bara ?
Citera
2022-10-17, 22:46
Medlem
maxatdunders avatar
1500 kalorier/dag är bra, men mer troligt att du räknar fel på maten du tar in. Steksmör och såser kan lätt vara 800 kalorier t.ex
Citera
2022-10-17, 22:53
Medlem
Hamleyss avatar
Ät mindre. Åk till en öde ö i Stockholms skärgård ta bara med dricksvatten.

Du kommer att bli smal.

Alternativ 2:

Kanske testa Michael Jacksons träningsprogram?
Propyfol och 10.000 moonwalksteg
Citera
2022-10-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
1500 kalorier/dag är bra, men mer troligt att du räknar fel på maten du tar in. Steksmör och såser kan lätt vara 800 kalorier t.ex
Såser äter jag ej men klar har man lite olja när man steker , ska nog lägga mig på 1000 kcal I en månad och se , min kost är extremt sund , men det måste va kcal beräkningen svårt att gissa vad man gör av med men nån sa 1700 kcal och det kan ju stämma
Citera
2022-10-18, 00:07
Medlem
goofers avatar
Jag säger ät mer!

Du äter som en sparv.
Se till att äta bra mat som kroppen tillgodogör sig och förbränner.

150 gram protein. Sen fördelar du resterande kaloriintag på bra fetter och kolhydrater.
Ät bra fett vid varje måltid och ca 30 till 40 gram protein beroende på hur många mål du vill äta.

Starta om igen på 2500 men ät rätt mat denna gång.
Att svälta sig fungerar inte eller hur?
Våga prova något annat, ät som en bodybuilder, ät mer för mer muskler och mindre fett.
Må som en kung på köpet och var mätt hela dagen trots att du tappar fett.

Och räkna ut kalorierna exakt med tex lifesum.

Du gör det felet som de flesta gör och börjar med att svälta kroppen och då blir det pannkaka.
Citera
2022-10-18, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Två problem: frukost, kvällsmat. Skippa dessa till att börja med. Det underlättar om du drar ned på socker och snabba kolhydrater. ref

Man kan inte träna bort övervikt, i alla fall inte permanent. Kosten är det viktiga, att ligga på underskott i förhållande till BMR, säg 1000–1200 kcal per dag. Om du är aktiv, lägg på 500 kcal. De flesta underskattar hur mycket man äter, och överskattar hur mycket man gör av med i motion.

Men man behöver träna av andra skäl, och man behöver ta sina 15000 steg om dagen för att hålla sig frisk. Det skadar inte med cardio och HIT, men det är inte ett krav. ref

15000 steg per dag blir svårt o hinna med, hinner nog 8000 men kör 30 min cardio högt tempo med varannan dag o styrketräning 4-5 ggr i veckan, äter aldrig socker.
Bygger inga muskler, förlorar inte bukfettet o vid brösten, testo 12 nmol
Citera
2022-10-18, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
15000 steg per dag blir svårt o hinna med, hinner nog 8000 men kör 30 min cardio högt tempo med varannan dag o styrketräning 4-5 ggr i veckan, äter aldrig socker.
Bygger inga muskler, förlorar inte bukfettet o vid brösten, testo 12 nmol

Krävs nog mer om du vill förlora bukett och bygga. Har du gått någon utbildning inom gym och kost?
Citera
2022-10-18, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Krävs nog mer om du vill förlora bukett och bygga. Har du gått någon utbildning inom gym och kost?

Jag är kock, igår åt ja röda linser med tigerräkor thai gryta, massa protein, bra kolhydrater, inte speciellt mycket kalorer
Citera
2022-10-18, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Jag är kock, igår åt ja röda linser med tigerräkor thai gryta, massa protein, bra kolhydrater, inte speciellt mycket kalorer

Låter väldigt gott. Båda sakerna du vill göra är livsstilrelaterade projekt. En utmaning är kan vara att omsätta det man lär sig i praktiken och få resultat. Att läsa och lära sig om ämnena är ett bra sätt och sen är det bara att testa sig fram och jobba fram en livsstil man trivs. Det kan man säkert jobba med hela livet.
Citera
2022-10-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag säger ät mer!

Du äter som en sparv.
Se till att äta bra mat som kroppen tillgodogör sig och förbränner.

150 gram protein. Sen fördelar du resterande kaloriintag på bra fetter och kolhydrater.
Ät bra fett vid varje måltid och ca 30 till 40 gram protein beroende på hur många mål du vill äta.

Starta om igen på 2500 men ät rätt mat denna gång.
Att svälta sig fungerar inte eller hur?
Våga prova något annat, ät som en bodybuilder, ät mer för mer muskler och mindre fett.
Må som en kung på köpet och var mätt hela dagen trots att du tappar fett.

Och räkna ut kalorierna exakt med tex lifesum.

Du gör det felet som de flesta gör och börjar med att svälta kroppen och då blir det pannkaka.

Att äta mycket kan jag för åt jag minst 4000kcal om dagen , men då var ju min aktivitetsnivå riktigt hög , men jag vill ju gå ned i fett och jag har ju inte mycket marginaler nu när den enda aktiviteten är gym 1,5 timma dag skulle ja ligga på 2500 kcal då skulle ja öka i vikt men fettet lär ju inte försvinna då ? Och svält vet jag inte ? Mår ju inte dåligt av att äta så lite efter som jag ej rör mig , men för att förlora vikt krävs ju ett minu kcal så skulle ja ligga 800kcal över min förbrukning så lär ju inte fettet minska ?
Citera
2022-10-27, 00:58
Medlem
Får prova här istället då jag hamnade i papperskorgen på förra stället.
Tråkigt då några hann svara men ni får gärna skriva igen.

Efter träningen ugnstekte jag en kyckling som jag svalde själv

Var på gymmet idag och tränade hårt. Tränar 3 gånger i veckan. När jag kom hem så ugnstekte jag en kyckling på knappt 1,5 (1,4-1,5) kg (olagad) som jag intog. Dock ingen frukost på morgonen så att träningen tar på kroppen (fläsket). Sen en hel del frukt till kaffet och senare.

Bara kyckling, penslad med olivolja, kryddor och örter, utan tillbehör. Det är så förbaskat gott och den var perfekt tillagad. Saftig och fin. Jag är en stor man och äter väl normalt för mycket samt rör mig för lite (de senaste åren). Äter väl ändå nyttigt, men för mycket. Man måste ju bli mätt.

Men nu i år har jag åter kommit igång och tränat igen. Går ner i vikt, sakta men säkert, så det är på rätt väg. Vad tror ni om ett sådant skrovmål av enbart protein efter träning, är det nyttigt eller dåligt?
Citera
2022-10-27, 01:05
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Var på gymmet idag och tränade hårt. Tränar 3 gånger i veckan. När jag kom hem så ugnstekte jag en kyckling på knappt 1,5 (1,4-1,5) kg (olagad) som jag intog. Dock ingen frukost på morgonen så att träningen tar på kroppen (fläsket). Sen en hel del frukt till kaffet och senare.

Men nu i år har jag åter kommit igång och tränat igen. Går ner i vikt, sakta men säkert, så det är på rätt väg. Vad tror ni om ett sådant skrovmål av enbart protein efter träning, är det nyttigt eller dåligt?

Det är nyttigt. Men du kan nog inte äta så mycket mer än en kyckling om du ska ner i vikt. Gym kostar inte så mycket i kalorier som man vill tro.

Termogen effekt för protein ligger kring 20–30 %, varför en stor del av intaget omvandlas till värme. För kolhydrater och fett är det enstaka procent. Därför är protein så bra om man vill minska vikten, plus att det mättar bra.

En grillad kyckling plus en packe grönsaker plus ett paket filmjölk eller liknande, och man rasar i vikt.
Senast redigerad av provinsen-taiwan 2022-10-27 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in