2022-10-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Alla bilare ser ju mer eller mindre likadana ut nuförtiden, så inte alls omöjligt.

Exakt.

Enligt första inlägget var BO då en av MGMs i detta fall.......

Nej det sa han inte , där missuppfattade du nog. Han skrev att en av det misstänkta ”lekt” med honom. Inte att hon var offret i historian. Sen skrev han ett nytt inlägg om en annan kvinna, den kvinnan fick gömma sig efter sa han ju.
Tror dock han är ett troll, så spelar ju mindre roll.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-10-24 kl. 17:43.
Citera
2022-10-24, 17:40
Medlem
Goldenlinks avatar
Två uppdateringar [Måndag 24/10]

Polisen brottsutredning om försvunna Tove i Vetlanda har gått in en ny fas.
Drygt en vecka efter att hon försvann handlar det om kartläggning i detalj mer än att leta

https://sverigesradio.se/artikel/polisens-nya-fas-for-att-hitta-tove-kartlagger-i-detalj

Expressen erfar att polisen jobbar från en hypotes om att T fortfarande är vid liv.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/man-arbetar-med-forhoppningen-om-att-hon-fortfarande-lever/
Citera
2022-10-24, 17:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Låter ju helt efterblivet. Om man känner sig i fara så varför tala i koder med bartendern? VOre det inte bättre att säga att man är orolig och rädd för någon rätt ut? Haha....varför tala i koder?

GM/killgänget kanske har punktmarkerat en så man behöver prata i kod.

Citat:
Ursprungligen postat av PH2
Är det inte så att MP inte får gå in på någons tomt, gå in i fastigheter osv. Dom får bara söka på allmänna platser.

Ja, tror det är så. Jag har något svagt minne av att de (MP) fick något slags specialtillstånd när det gällde Wilma och om någon vägrade så kom polisen dit direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Är ju skriven en ganska bra bit söder om Vetlanda. Finns det något som tyder på att han faktiskt är inblandad förutom en enskild användares ord?

Användaren menade att denne man har haft ihop det med, och groomat en av MGM. Min gissning är ju JJ då som ju beskrivs som en psykopat.
Citera
2022-10-24, 17:41
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Är det bekräftat i media att Tove visade en bild för bartendern på tjejen hon letade efter?

Nja, får man väl säga. Det här citatet från Expressen tyder väl på att bartendern antingen fått se en bild, eller att han känner personen vid namn:

Citat:
Linus Svensson berättar hur Tove tog kontakt med honom eftersom hon genom Snapchats karttjänst hade sett att en yngre väninna till henne varit på Nöjet.

– Jag berättade för henne att jag inte hade sett henne här på hela kvällen.

https://www.expressen.se/nyheter/sitter-ner-i-tio-minuter-hon-verkade-orolig-/
(låst artikel tyvärr)

Jag är osäker på om bartendern pratat med annan media, men jag är ganska säker på att Expressen var först ut med intervju i alla fall.

Stort tack för ditt arbete med sammanfattning förresten!
Citera
2022-10-24, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vitte
En av de häktade kvinnorna har lekt med en farlug 35årig man ifrån vetlanda somm gillar småflickor, tvång o förnedring. Han jobbar under lång tid med skörare tjejer för att vinna ett förtrobende. Han kräver renlighet, analsex och skriver dagbok.Han har en bisarr syn och tanke på kvinnor. Hemmapojke fram tills för 5 år sedan. Han gillar strypsex, medvetslöshet. Han har körkort, många bilar, stort gareage o industrilokal i P-sröm. Han är skriven på en tomt i R- kvilla.
Har nån vindslägenhet under renovering i S-ö.
Han har annoserat efter surregatkvinna att föda hans barn.
Denna mannen är farlig med sitt manupilativa. Sätt. Sitt förakt för kvinnor och sitt sjuka intresse för kontroll och förnedring. Han har inte synts till nu på flera dagar. Inte varit på jobbet.
Får onda aningar.
Var har han annonserat för surrogatkvinna? Kan du länka? VEM av mgm har han haft kontakt med?
Citera
2022-10-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Tekniker och polis ska ha varit i JJs lägenhet idag enligt uppgifter härifrån. Är de fortfarande kvar, nån som vet?

Idag?? Igen då hoppas jag!!
Citera
2022-10-24, 17:48
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Expressen hade tidigare en artikel ute om en nära anhörig till en av de misstänkta kvinnorna som uttalat sig och sagt att det chockartat att de sitter häktade. Är det nån som vet ifall det är JJs pappa som uttalat sig?

Stämmer, artikeln är numera låst. JJ är ju född 02, men fyller inte år förrän 6 nov.

Citat:
Pappan till 19-åringen fick beskedet av polisen.

– De ringde och berättade att hon var gripen, men de sa att det var sekretess. Jag fick inte veta någonting om vad det handlade om, berättar han och fortsätter:

– Det är chockerande naturligtvis, jag kan inte fatta vad det är som har hänt. Jag vet absolut ingenting.

Pappan beskriver Vetlanda som en trygg plats, men det som har hänt den försvunna kvinnan har rört upp känslorna i hela samhället.

– Det är väldigt rörigt här. Det är svårt att beskriva vad jag känner just nu, konstaterar han.

https://www.expressen.se/nyheter/pappans-ord-om-haktade-dottern-chockerande-/

Det är i samma artikel som JJ beskrivs som "självgod och manipulativ" av en tidigare klasskamrat.
Citera
2022-10-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är alltså den här JL vi diskuterar, som vitte skrev om.
En ny bunker-läkare som vill hantera sin kvinna som en grönsak.. denne person är värd att kollas upp.
Citera
2022-10-24, 17:49
Medlem
Fibonaccitals avatar
Det är en himla fart här inne nu.

Men med tanke på att tekniker har varit i en lägenhet idag så var det några som tror att man letar efter blod bland annat.

Först och främst, att torka bort blod är värre än att torka bort bläck.
Dessutom blir det alltid blodstänk överallt. Ungefär som faller med Wilma.

Polisen har Bluestar och Luminol.

Men söker inte efter proteiner eller liknande.
Man söker järn, koppar och cyanider.

Här är lite utbildning på det fungerar:

Hur man använder Luminol för att testa för att upptäcka blod
https://www.greelane.com/sv/science-tech-math/vetenskap/luminol-chemiluminescence-test-for-blood-607630/

What is the Difference Between Luminol and Bluestar
https://www.differencebetween.com/what-is-the-difference-between-luminol-and-bluestar/

Detta är mitt bidrag idag.
Citera
2022-10-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Var har han annonserat för surrogatkvinna? Kan du länka? VEM av mgm har han haft kontakt med?

Han lär vara ett troll. Han ljög rakt ut om vem flickan på JL’s Facebookbild var, han sa att det var syskonbarn men det står i kommentarerna att det är dottern. Han vägrar svara på mer ingående frågor. Säger sig ringt och gett tips till polisen vilket jag inte tror för 5 öre. Säger att personen inte varit på jobbet, men vägrar svara på hur han vet det.
Jag bor i Vetlanda, min sambo har t.o.m. arbetat på samma företag som den här JL förr (känner inte varandra mer än att hälsat) men har aldrig hört om honom, aldrig hört historian han berättar om heller. Sådant sprider sig fort i Vetlanda.
Citera
2022-10-24, 17:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Hur har han kopplats till fallet?

Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Tills vi får svar på vad kopplingen är till MGM så får jag tyvärr trollvibbar. Känns som att någon försöker smutskasta en fiende bara, alternativt spela ett osmakligt spratt på en kompis genom att nämna personen här.

Kopplingen skulle vara att han JL skulle ha varit en slags pojkvän till en av de häktade kvinnorna enligt postaren vittes första inlägg.
Citera
2022-10-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
All respekt till Missing People, men vilka är dom? Över 100 letar!? Har dom inga jobb!? Ringar dom bara sin arbetsgivare och säger: "Kan inte komma idag, ska ut i skogen och leta efter en tjej"...
Har undrat detsamma. Pensionärer, arbetslösa och skiftarbetare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in