2022-10-25, 06:10
Medlem
tellmeyoursecretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja. Men det är fortfarande ett konstigt sätt att låsa på.

Skribenten skrev att cykeln inte är låst på ett konstigt sätt. Vilket inte stämmer.

Ja många människor låser sina cyklar konstigt. Ingen nyhet.
Citera
2022-10-25, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
JJ tycks iallafall varit synlig vid mc Donalds enligt uppgift.
Men M tycks mer eller mindre gått upp i rök. Vilket får mig att undra om det finns en möjlighet att M och T varit ensamma i lägenheten medan J var på mc Donalds och att M i så fall är den skyldiga ?

Kanske var det rent av M som som skapade dunsar i lägenheten i nån form av ångest över vad hon ställt till med ?

Enligt uppgifter till Expressen kan polisen knyta JJ till McDonalds under natten.

Det ger något av följande:

- MH följde med till McD, men syns inte av vittnen. Kanske kvar i bilen.
- MH gick hem i samband med att Tove gick hem
- MH gick hem. Tove och JJ kvar ensamma i lägenheten
- MH kvar ensam i lägenheten med Tove
Citera
2022-10-25, 06:12
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Avslutar denna tidiga morgon med en frågeställning till om pojkvännen samt tidigare nämnda MGM.
Enligt någon var polisen hos pojkvännen en vecka tidigare.
MGM hade lite problem med otillåtna preparat.
T vet inte någon i vad hon stod i detta, men säg att hon inte gillade det och bröt upp pga det.

Och så väver man in tidigare möjlighet som jag skrev, att det finns mer bakom/under ytan.

Även att pojkvännen hämtar, går upp i lägenheten och hämtar därav dunsarna bankandet från lägenheten.

Hur stor är pojkvännen?
Anabolastinn?
Citera
2022-10-25, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Man måste väl utesluta självmord nu, då de 2 jäntorna suttit så länge frihetsberövade!?

Är svenska förhörsledare så klena? Det är väl bara att "grab them with their pussys" och få dom att erkänna!

Ditt första människorov/mordfall?
Det har gått en dryg vecka. Kort tid. Mycket kort tid.

Folk härinne verkar tro att sådant här är klappat och klart efter en ett par dagars förhör.

Folk nekar sig blågula innan all teknisk bevisning från NFC dimper ner, ett efter ett.
Citera
2022-10-25, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Om ett brott begåtts (vilket självklart är fallet), så har det sketts utomhus. "Dunsarna" i lägenheten var ett våldsamt bråk - no more.

Dråp/mord skedde utomhus. Cykeln är nyckeln.

Tvärtom. Om MGM är skyldiga har mordet begåtts inomhus.
Annan GM; mer troligt utomhus.
Citera
2022-10-25, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Avslutar denna tidiga morgon med en frågeställning till om pojkvännen samt tidigare nämnda MGM.
Enligt någon var polisen hos pojkvännen en vecka tidigare.
MGM hade lite problem med otillåtna preparat.
T vet inte någon i vad hon stod i detta, men säg att hon inte gillade det och bröt upp pga det.

Och så väver man in tidigare möjlighet som jag skrev, att det finns mer bakom/under ytan.

Även att pojkvännen hämtar, går upp i lägenheten och hämtar därav dunsarna bankandet från lägenheten.

Hur stor är pojkvännen?
Anabolastinn?

Jag tror fortfarande pojkvännen är inblandad! Det bästa vore om de tog in honom OCH mamman.
Citera
2022-10-25, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Kan det vara så att MH gick hem innan skiten hände? .

Den tanken har också slagit mig. Flera, flera gånger.
Citera
2022-10-25, 06:18
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jag tror fortfarande pojkvännen är inblandad! Det bästa vore om de tog in honom OCH mamman.
Tänker mig att de kanske har båda på span.
Citera
2022-10-25, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Tänker mig att de kanske har båda på span.
Det får vi hoppas!!
Citera
2022-10-25, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Mitt PS betydde att Jag menade att hon aldrig -promenerade- till McDonalds som du skrev. Den vägen går man inte mitt i natten vid 03. Hon åkte isåfall bil. Jag är 99% säker.

Enligt uppgifter till Expressen kan JJ knytas till McD under natten.

Hur tog hon sig dit? Som du skriver är det en relativt lång sträcka att gå (minst 20-25 minuter). I kasst väder dessutom.

Vittnesuppgifter knyter henne till bil. Vissa säger vit, vissa säger silvrig. INGEN har sagt röd (vilket är färgen på bilen hon själv brukar köra)

Detta ger att hon med allra största sannolikhet åkt ner till McD i annan bil än den egna röda Suzukin.

Var MH Tove med i bilen? Var MH med i bilen? Många frågor....
Citera
2022-10-25, 06:21
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved

Jag ligger sömnlös och försöker hinna ifatt, problem bara då man läser folks interna konflikter å dylikt, eller frågor som finns men att man inte orkar läsa.
Jag har läst som lite grön gubbe utan stopp men tråden fylls på lika fort.
Var tvungen att slänga in lite efter vad som fortfarande skulle kunna vara ett möjligt scenario i denna historien och det känns som om det mycket väl skumme kunna vara så även om jag ibland tror att det enbart var tjejerna så kan ju faktiskt pojkvännen vara en del av det.

Låt säga när han går upp och ska hämta henne i JJs lägenhet.
Citera
2022-10-25, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
I 99,5% av fallen springer man inte på någon i trapphuset kl 04.00.

Med det sagt är det inte helt givet att tjejerna är skyldiga, även om det är det mest sannolika. Att få ut kroppen osedd mitt i natten lyckas man med om man inte har rejäl otur, så det är inte ens ett argument.

Instämmer. Allt snack om att de minsann inte kan få ut ett lik från lägenheten mitt i natten "för de kan ju bli sedda" är ett konstigt argument. Har folk inte läst om alla hundratals mord genom åren? Där lik börs ut ur lägenheter mitt i natten utan att nästan aldrig bli upptäcka.

Dessutom, om de är skyldiga, så hade de inte så mycket val. De var tvungna att få ut liket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in