2022-10-24, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Har Tove bragts om livet i lgh så lär ju inte båda MGM varit direkt orsak till Toves död, därav borde rimligen den av dem som är "mindre skyldig" öppna sej och berätta vad som skett, för att sitta häktad med restriktioner är ingen dans på rosor.
Har tänkt detsamma, vi får se.
Citera
2022-10-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Var har du läst det?

ut i från tidningen :
VETLANDA. Den häktade kvinnan uppger att hon blev ovän med den försvunna.
Enligt uppgifter finns det dock flera luckor i kvinnans version.
Vittnesmål går också emot hennes redogörelse.
Under eftermiddagen genomsökte kriminaltekniker med hund kvinnans lägenhet.

skrev om lite... men länkar https://www.expressen.se/nyheter/luckorna-i-misstankta--kvinnans-berattelse/
Citera
2022-10-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Är det ingen som vet mer vad bråket mellan JJ och TT handlade om, som gjorde att de bröt kontakten för några år sedan? Tror detta ligger bakom alltihop, att JJ planerat klippa TT under lång tid när väl tillfälle ges, och nu lyckades hon lura med sig TT till bostaden. Ringa efter hjälp i saken låg redan i startgroparna sedan länge. Att JJ är pyroman visar att hon är kapabel till mycket.
Och hur va bråket på Nöjet? Skrek dom på varandra? Slogs med knytnävar? Drog hårtussar från varandra? Märkte övriga gäster bråket? Drog Tove till Nöjet bara för att leta efter tjejen hon snackat med barchefen om? Va dom ett tjejgäng som hade förfest innan som drog ut? Drog hon dit med sin ovän JJ?
Citera
2022-10-24, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Om grannar har haft koll på JJ den där kvällen, både hört dunsar från lägenheten, spring i trappen och dessutom sett henne lämna lägenheten, så tycker man ju att de borde ha sett henne släpa ut nåt därifrån också.
Om dom hade öppnat sin dörr och kikat ut ja, men svenskar vågar ju aldrig blanda sig i, så det tror jag inte.
Citera
2022-10-24, 15:14
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
ut i från tidningen :
VETLANDA. Den häktade kvinnan uppger att hon blev ovän med den försvunna.
Enligt uppgifter finns det dock flera luckor i kvinnans version.
Vittnesmål går också emot hennes redogörelse.
Under eftermiddagen genomsökte kriminaltekniker med hund kvinnans lägenhet.

skrev om lite... men länkar https://www.expressen.se/nyheter/luckorna-i-misstankta--kvinnans-berattelse/
Okej. Det hade jag missat. Klart intressant. Då tror de alltså att mordet? inträffat i lägenheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Hur lätt är det att krångla ner en död/medvetslös person på 1,60 i en resväska? Särskilt om personen börjar bli likstel. Känns rätt osannolikt.

Och ändå har vi sett hundratals mordfall där mördare placerat den de mördat i en väska.

Rigor mortis sker inte ögonblickligen. Och den gör det heller inte omöjligt, mördaren behöver bara pressa lite hårdare. Behövs ingen muskelstyrka för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Självklart går det att städa bort allt med rätt rengöringsmedel. Något som reagerar med blod så att det inte är blod längre.

Teknikerna ser millimetersmå blodbesudlingar, så hur man än städar så missar man alltid att städa bort något litet.

Men i det här fallet behöver det inte ha varit något blod inblandat öht. När T lämnade JJs lägenhet kan något annat ha hänt. Planerat eller oplanerat. Någon med bil som hämtade T kanske?

Tycker fortfarande att pojkvännen och hans agerande (icke-agerande) är mystiskt och det är väldigt lite vi vet om honom. Om hans alibi är hans mamma så blir jag ännu mer misstänksam gällande trovärdigheten.
Senast redigerad av zilvereko 2022-10-24 kl. 15:19.
Citera
2022-10-24, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Har följt fallet slaviskt från första inlägg och detta fall förbryllar mig så mycket. Rent spontant känner jag att om de bragt henne om livet vilket jag förövrigt tror så är jag osäker på om det hänt i JJ's lägenhet.
Det känns märkligt att de skulle burit ut en kropp mitt i natten utan att bli upptäckta även om de gick via källaren ut på baksidan.

Även om jag tror att de är de som mördat henne har jag många andra teorier precis som alla andra här. Det känns märkligt att ingen av MGM öppnat munnen än och jag kan inte släppa Ts pojkvän, jag hade letat efter min partner om det fanns en chans att hen levt vilket man verkar ha trott eftersom det var rubricerat som människorov.
Får lite Wilma vibes, Tishko letade ju inte heller efter Wilma.
Tror dock inte T är styckad däremot tror jag hon antingen fått ett jävligt hårt slag i huvudet eller att hon blivit strypt någonstans och sen har man dumpat kroppen.

Jag hoppas vi får lite nytt snart så man kan spåna vidare på vad som hänt.

Jag tycker inte man ska dra några slutsatser om pojkvännen utifrån om han deltagit aktivt i sökandet eller inte. Finns ju många fall där förövaren (har det visat sig senare) själv varit med i sökandet efter den försvunna. Det var ju t.ex. så i Boden-fallet och Förlösa-mordet. Som andra i tråden varit inne på redan är det inte konstigt att man som pojkvän kanske inte vågar vara med och leta om man skulle vara den som hittar sitt flickvän mördad/styckad/våldtagen eller vad det nu än är.
Citera
2022-10-24, 15:16
Medlem
En av de häktade kvinnorna har lekt med en farlug 35årig man ifrån vetlanda somm gillar småflickor, tvång o förnedring. Han jobbar under lång tid med skörare tjejer för att vinna ett förtrobende. Han kräver renlighet, analsex och skriver dagbok.Han har en bisarr syn och tanke på kvinnor. Hemmapojke fram tills för 5 år sedan. Han gillar strypsex, medvetslöshet. Han har körkort, många bilar, stort gareage o industrilokal i P-sröm. Han är skriven på en tomt i R- kvilla.
Har nån vindslägenhet under renovering i S-ö.
Han har annoserat efter surregatkvinna att föda hans barn.
Denna mannen är farlig med sitt manupilativa. Sätt. Sitt förakt för kvinnor och sitt sjuka intresse för kontroll och förnedring. Han har inte synts till nu på flera dagar. Inte varit på jobbet.
Får onda aningar.
Citera
2022-10-24, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Okej. Det hade jag missat. Klart intressant. Då tror de alltså att mordet? inträffat i lägenheten.

Ja något söker dom ju i alla fall efter. Om det är Toves lukt på kläder, möbler, golvet, ja allt.. eller blod..
dom lär väl säkert om dom inte redan gjort, släkt ned och kört med uv lampor.
Citera
2022-10-24, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Teknikerna ser millimetersmå blodbesudlingar, så hur man än städar så missar man alltid at städa bort något litet.

Nej. Man städar med ett medel som bryter ner protein. Då handlar det inte om att städa bort varenda gnutta.
Citera
2022-10-24, 15:18
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Har tänkt detsamma, vi får se.

Kan det vara så att den ena redan brutit ihop och Polis vet Tove är död, därav inget sök längre. Sen att den kanske inte vet vart kropp dumpats om ytterligare personer blivit inblandade i just bortforslandet. Då ligger ju Polisen lågt pga att de ska plocka in fler personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in