2022-10-24, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Det är inte jag heller ;-)
Jag hör vad du säger, det är annat att bära lyfta baxa runt med en lealös kropp, än annan råstyrka. Men en person som ridit yogat brottats och sportat har bättre förutsättningar att göra detta. Tänker igen på denna grip J la ut till försäljning på Söndagen, nog skulle sen kunnat komma väl till pass för att tex skjuta under kroppen och häva upp en kropp?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nu har jag inte provat att rulla en person utan huvud i en väska, men att lyfta en person på sextiofem kilo har jag försökt ett antal gånger.

Och som jag skrev, det kanske är enklare om man inte behöver ta hänsyn, men det är inte lätt.

Sedan är jag säker på att det finns yrkeskategorier som är tränade på att förflytta livlösa människor, men det är varken jag eller tjejerna.

Hur vet du det?

Det går väl inte att utesluta att en eller båda mgm är utbildade i lyftteknik, till exempel av vården, försvaret eller räddningstjänsten.

Bara för att du själv anser dig vara svag och okunnig betyder det inte att mgm är det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja huset i sävsj* eller andra platser som han har kopplingar till. Jag hoppas att polisen tog det här på alvar även om det låter lite som ett långskott men av inläggen får man ryssningar om det stämmer om JL. Fan man tänker på den där Fritz och andra typer som hållit folk instängda i åratal.

Edit: Ser att en byggnad är uppförd på tomten i Ramkvill@ till skillnad mot hittas kartbild.
Usch fy fan. Luktar bunkerläkaren över denna person. Så många sjuka individer det finns.
Citera
2022-10-24, 17:11
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur vet du det?

Det går väl inte att utesluta att en eller båda mgm är utbildade i lyftteknik, till exempel av vården, försvaret eller räddningstjänsten.

Bara för att du själv anser dig vara svag och okunnig betyder det inte att mgm är det.
Visst, jag kanske har fel, bättre att skriva att jag tror inte att de har någon sådan utbildning.
Citera
Avslutad
Citat:
Jo, men det är fortfarande inte en baggis. Jag skulle inte kunna få ner en livlös kropp på sextiofem kilo som ligger på golvet i en väska. Men att förflytta den efter att den ligger där torde funka skapligt.

Är övertygad om att tjejerna fått assistans.
En kropp T väger nästan exakt SAS maxvikt på bagaget. Två tjejer klara en sån väska enkelt. Jag har själv erfarit hur sjukt stark man blir när adrenalinet pumpar, en kropp väger ungefär samma som en fjäder helt plötsligt, det är inte så svårt som du tror att lyfta en kropp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men pojkvännen vet ju troligen mer än vi, exempelsvis om konflikten och kanske att MGM har hotat T till livet i skitsnack och skvaller i byn. han kanske misstänkte starkt att hon redan var död.....bara mina tankar.

svårare att dumpa en kropp ute i skogen i mörker och regn, dock, risk att bilen fastnar i lera, man slår nästan ihjäl sig på stubbar, stenar etc som man inte ser i mörkret. Snarare har de väntat till dagsljuset på söndagen.

Det kan den väl göra. På en hästgård har man kanske även tillgång till sådana där större byggväskor, typ som kan användas istället för container, om du förstår vad jag menar....

Tack!

Någon klocka ringer, ja, men var det inte att beställa pizza, typ.

Jag la inte så mycket intresse på det, jag anser mig inte vara i riskzonen för date-rape-drog längre, haha, och jag har ingen dotter heller....

Hej Marie-Antoinett.

Det fetade: Om pojkvännen är helt oskyldig men vet en massa saker som skulle kunna vara till hjälp för polisen - då fattar jag inte av vilken anledning han skulle hålla tyst om det.
Citera
2022-10-24, 17:12
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
En kropp T väger nästan exakt SAS maxvikt på bagaget. Två tjejer klara en sån väska enkelt. Jag har själv erfarit hur sjukt stark man blir när adrenalinet pumpar, en kropp väger ungefär samma som en fjäder helt plötsligt, det är inte så svårt som du tror att lyfta en kropp.
Jag tvivlar inte en sekund på att de klarar av att bära en väska med den vikten.
Citera
2022-10-24, 17:12
Medlem
Anledningen till att jag tror att JJ är häktad.
- Hon ska ha varit på Nöjet samma kväll som T.
- T ska ha setts gå med cykeln och tjejerna efter stängning av Nöjet
- T:s telefon kan bindas till JJs lägenhet nån gång sent på natten, efter att T pratat med sin pojkvän i telefon.
- T:s cykel har stått utanför JJs lägenhet sent på natten/tidig morgon men JJ har uppgett att T cyklat hem innan dess. Cykeln ska sedan ha hittats intill Gränsgatan som ligger några addresser bort från JJs lägenhet.
- JJ uppger att hon ska ha mött upp någon mellan 03 och 04 på mcdonalds. Det har varit tyst i media om vem denna person är, vilket känns som att det kan vara uppdiktad historia från JJs håll för att försöka skaffa sig ett alibi.

Frågan är hur MH kommer in i bilden och hur hon är inblandad i det hela.
Citera
2022-10-24, 17:13
Medlem
ziracorns avatar
All respekt till Missing People, men vilka är dom? Över 100 letar!? Har dom inga jobb!? Ringar dom bara sin arbetsgivare och säger: "Kan inte komma idag, ska ut i skogen och leta efter en tjej"...
Citera
2022-10-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Aha vi menar nog inte samma, jag är intresserad av den 35-åriga mannen en annan i tråden tipsat om

Hade helt missat uppgifterna om honom. Klart intressant om uppgifterna stämmer.

Finns det någon bild på JJ och honom tillsammans eller liknande?

Ett scenario vore ju att han pressar JJ att hitta en kvinna till honom. Sedan går allt mycket fel och nu vågar inte JJ säga mer för hon är livrädd för honom. Värt att följa upp för polisen men finns det inget mer att gå på så tror jag fortfarande på tjejerna, själva.
Citera
2022-10-24, 17:14
Avslutad
Citat:
Jag tvivlar inte en sekund på att de klarar av att bära en väska med den vikten.
SAS maxvikt gånger två skulle jag skriva...
Citera
2022-10-24, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja huset i sävsj* eller andra platser som han har kopplingar till. Jag hoppas att polisen tog det här på alvar även om det låter lite som ett långskott men av inläggen får man ryssningar om det stämmer om JL. Fan man tänker på den där Fritz och andra typer som hållit folk instängda i åratal.

Edit: Ser att en byggnad är uppförd på tomten i Ramkvill@ till skillnad mot hittas kartbild.

Vist, fy fan vad hemskt. Men om T finns där så skulle hon ju isåfall vara vid liv, så då hoppas man ju att hon av någon anledning hamnat där. Men hur, och varför. Det är långsökt, men hoppas iallafall att polisen hälsar på hos honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in