2022-10-24, 02:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
bra.
Det är knepigt försvinnande- mycket folk i rörelse den där kväll/natten
hoppas verkligen att någon kan ha lämnat vederhäftig info till polisen så detta får en lösning.
Ja, och hoppas att polisen kollar det där förrådet
Citera
2022-10-24, 02:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har för mig att de som såg annonsen på Marketplace sa att det var den söndagen då TT anmäldes försvunnen. Någon kanske tog skärmdump?

Långt bak i tråden finns det en skärmdump, det kanske går att söka?
Senast redigerad av uractualmom 2022-10-24 kl. 02:23.
Citera
2022-10-24, 02:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det var först efter att vi lånat in en sökhund från Tyskland som Wilmas huvud kunde hittas, i tvårumslägenhet, tror jag att det var. Fritt ur minnet ..

Fast det var väl på andra eller tredje försöket om jag inte missminner mig. Jag tror folien var "sparad" och "återanvänd" efter att ha innehållit cannabis, det kanske förvillade hunden?

Sedan mordet i Långshyttan, den stackars tjejen som låg under vedhögen i källaren, det var väl också en ca 3 sök med hund som gick bet först.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2022-10-24 kl. 02:29.
Citera
2022-10-24, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag har för mig att de som såg annonsen på Marketplace sa att det var den söndagen då TT anmäldes försvunnen. Någon kanske tog skärmdump?

Långt bak i tråden finns det en skärmdump, det kanske går att söka?[/quote]

Ja förmodligen togs kortet i samma veva då och jo det är ju märkligt det där.

Det jag tänkte var ifall kortet tagits tidigare någon dag och sedan att bara annonsen lades ut och det innebär ju i så fall ingen anledning att åka dit på sön.

Jag antar att polisen har en egen tidslinje för JJ där detta placerats in.
Citera
2022-10-24, 02:28
Avslutad
Citat:

Här är grepen
https://www.facebook.com/marketplace/item/605891217945996/
Citera
2022-10-24, 02:34
Medlem
Expressen hade tidigare en artikel ute om en nära anhörig till en av de misstänkta kvinnorna som uttalat sig och sagt att det chockartat att de sitter häktade. Är det nån som vet ifall det är JJs pappa som uttalat sig?
Citera
2022-10-24, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Om man kollar bilden på som kommer upp när man googlar Jj adress så står det cyklar till vänster om huset. Ser inte ut som de står i ett cykelställ. Kan T cykel stått där tro?

Du ser inget att fästa låset i därikring som går att ha sönder eller lyfta över utan att väcka hela huset?
Citera
2022-10-24, 02:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Visst, jag kan ha sett fel men enligt mej så har T ganska grumliga ögonvitor på Missing Peoples bild. På en frisk person ska ögonvitorna vara just vita.

Grumliga vitor kan tyda på leversjukdom (i värsta fall HCV) eller regelbundet missbruk. Knarkade Tove utan att vuxna runt henne anade det?

Situationer under natten gör ett litet speedat intryck. Exempelvis samtalet hemma hos en av kvinnorna där man påstods ha försonats. Även en ungdom som festat under kvällen måste ju vara ganska trött vid kl 2-3-4 på morgonen. Men inte dessa tjejer-dom pratar ut.

Nja, när jag var 20 år på typ 1700-talet, då klarade jag av att hålla mig vaken i mer än 2 dygn utan knark. Det räckte med alkohol eller ingenting. Ett av mina barn har (tyvärr) ärvt den förmågan( han är vuxen nu), och jag tror det kommer från min farmor, hon sov väldigt lite per dygn.

Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Här är grepen
https://www.facebook.com/marketplace/item/605891217945996/

Tack!

Det blir nog en spännande dag imorgon får man hoppas.
Citera
2022-10-24, 02:40
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Nja, när jag var 20 år på typ 1700-talet, då klarade jag av att hålla mig vaken i mer än 2 dygn utan knark. Det räckte med alkohol eller ingenting. Ett av mina barn har (tyvärr) ärvt den förmågan( han är vuxen nu), och jag tror det kommer från min farmor, hon sov väldigt lite per dygn.

Tack!

Det blir nog en spännande dag imorgon får man hoppas.

Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Du ser inget att fästa låset i därikring som går att ha sönder eller lyfta över utan att väcka hela huset?

Nej jag ser inget sådant. Försökte zooma in men det ser ut som cyklarna bara står där.
Citera
2022-10-24, 02:41
Medlem
Polis2010s avatar
Finns någon bland Toves nära eller bekanta som inte längre är misstänkta. Om hon dessutom hade hepatit C så kan det vara ett motiv vid smittspridning och bekräftelse på otrohet. Ev. missbruk som drar in människor I skuld och elände. Spekulationer naturligtvis men det har hänt illdåd på mindre grunder.
Citera
2022-10-24, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nej jag ser inget sådant. Försökte zooma in men det ser ut som cyklarna bara står där.

ok, tack

Någon bör kolla i verkligheten i dagarna också. Det borde ju finnas någonting kring huset att låsa den runt/i.

Någon skrev väl att hon lånade cykeln också? och bör därmed ha varit lite extra noga med att låsa den.
Citera
2022-10-24, 02:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Finns någon bland Toves nära eller bekanta som inte längre är misstänkta. Om hon dessutom hade hepatit C så kan det vara ett motiv vid smittspridning och bekräftelse på otrohet. Ev. missbruk som drar in människor I skuld och elände. Spekulationer naturligtvis men det har hänt illdåd på mindre grunder.
Varför skulle hon ha hepatit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in