2022-10-24, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Men området består ju av mer än det förrådet, titta på bilden så ser du ju att det är ett rätt så stort område

Jag behöver inte titta på bilden, jag har sett området med mina egna ögon flera gånger. Kommunen har fordon, utrustning, växter som inte är utställda, osv. där, det är det därför det kallas centralförråd.
Citera
2022-10-24, 16:36
Medlem
Citat:
I*an L*shem är hennes pappa

* L, E

Här har han sålt lite häst prylar
https://hastnet.se/sv/annonsor/94083/sida/1?type=solda

Aha vi menar nog inte samma, jag är intresserad av den 35-åriga mannen en annan i tråden tipsat om
Citera
2022-10-24, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Jag behöver inte titta på bilden, jag har sett området med mina egna ögon flera gånger. Kommunen har fordon, utrustning, växter som inte är utställda, osv. där, det är det därför det kallas centralförråd.
Då visste du redan att hennes pappa stog som ägare kanske
Citera
2022-10-24, 16:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men området består ju av mer än det förrådet, titta på bilden så ser du ju att det är ett rätt så stort område

Det intressanta är väl området söder om tekniska kontorets område, alltså utanför stängslet i och kring vattnet?

Tillgängligt med bil via gång och cykelvägen som går från Upplandavägen. En väg som personer med anknytning till ridanläggningen kanske känner till. Är inte en av mgm hästtjej?
Citera
2022-10-24, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det intressanta är väl området söder om tekniska kontorets område, alltså utanför stängslet i och kring vattnet?

Tillgängligt med bil via gång och cykelvägen som går från Upplandavägen. En väg som personer med anknytning till ridanläggningen kanske känner till. Är inte en av mgm hästtjej?
En hästtjej med travhäst ägande pappa tillexempel?
Citera
2022-10-24, 16:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Om det är Tove som synts på övervakningsfilm när hon hoppar in i en bil, sker det i så fall innan eller efter lägenhetsbesöket?

Hon kan ha blivit upphämtad efter att ha varit på Nöjet, men de ska ju enligt uppgifter ha gått hem tillsammans? Förstår inte när i tid som Tove skulle ha hoppat in i bilen.

det är inte Tove, filmen är avförd av polisen! Glöm den!

Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Har du själv testat att lyfta upp en livlös person till en bår med den vikten? Jag har, och det är bannemej ingen lekstuga. Men visst, med en kollega fungerar det. Men det är fortfarande ingen lätt sak.

Att lyfta en skivstång med den vikten är inte riktigt detsamma som att lyfta och flytta en livlös kropp med den vikten.

JJ har ju vuxit upp på hästgård, lyft höbalar, morotssäckar, foderpåsar, mockat gödsel m.m. Det är tunga grejer, hon har en viss vana tror jag.
Citera
2022-10-24, 16:44
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
J*h*n L*ngsh*de

o, a, y, e
Är ju skriven en ganska bra bit söder om Vetlanda. Finns det något som tyder på att han faktiskt är inblandad förutom en enskild användares ord?
Citera
2022-10-24, 16:45
Medlem
Citat:
Då visste du redan att hennes pappa stog som ägare kanske

Men för sista gången nu: det är kommunen som är ägare.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Aha vi menar nog inte samma, jag är intresserad av den 35-åriga mannen en annan i tråden tipsat om
Nu förstår jag vem du menar. Hoppas att polisen besöker honom med
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
JJ har ju vuxit upp på hästgård, lyft höbalar, morotssäckar, foderpåsar, mockat gödsel m.m. Det är tunga grejer, hon har en viss vana tror jag.
Det är inte detsamma som att lyfta och flytta en livlös kropp.

Säger inte att det är omöjligt, men det är långt ifrån en baggis.
Citera
2022-10-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Ja, det brukar vara mycket svårt för en mördare att dölja alla blodsår och stänk. Man kanske synar MH och JJ också ang. rivmärken och blåmärken, men dom är ju lätt att skylla bort, särskilt MH som spelar handboll.

Det har du helt rätt i! Men tydligen har polisen mer än vi vet!
Citera
2022-10-24, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Är ju skriven en ganska bra bit söder om Vetlanda. Finns det något som tyder på att han faktiskt är inblandad förutom en enskild användares ord?
Finns ingen bostad eller hus på adressen. Bara en tomt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in