Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Som sagt, inte följt tråden, men det som sticker ut för mig är det som skrivits om att TT:s mobil på något sätt bundits till JJ:s lgh till efter det att de ska ha avvikit (?) åt olika håll.
Vet inte hur man kunnat avgöra att det är just till JJs lgh, eftersom vad jag förstår kan man via master inte avgöra sådant så exakt. Det gäller ju då om TT själv skulle ha tagit cykeln till där den senare hittats, då kanske mastuppkopplingen skulle kunna hänga kvar?
Så förmodligen kan det vara så som någon spekulerat, att det handlar om typ Snap. Och att TTs mobil inte kan ha hittats i TTs lgh?
Annars skulle man kanske kunna tänka sig att otrevlig gammal osämja som uratar också kan leda till självmord om man kanske int eär helt nykter?
Den väg som TT kan ha gått korsar järnvägen? Jag utgår från att ma kollat längs dessa spår.
Jag tror att man kan avläsa batterinivå på mobilen utan att ha tillgång till den?? (Avel?) och att man kan utläsa genom olika uppkopplingar från olika operatörer om mobilens batteri slagits ut, det är en normal avstängning, och om mobilen kan ha förstörts (krossad, vattten mm)??
Om TT hade glömt mobilen i TTs lgh, gått i den riktning som cykeln står, tagit sitt liv/blivit överfallen, då borde rimligen mobilen finnas kvar i lgh? Och av det jag läst hittills, känns det inte som rimligt.
Nu tror jag att jag minns att mina barn har sagt att Snap kan visa en plats där du "visat" dig ett tag efter att du lämnat platsen.
Hade TT haft mobilen med sig kanske platsen för cykelns placering gjort att hon kopplat upp sig mot någon annan mast/Wifi eller likanande?
Därtill dunsar, och "tio andra ljud" såsom spring i trappen gör att jag trots allt förstår att tjejerna är häktade.
Tror inte att deras version är samma, och att deras version går ihop med bevisningen.
Finns en anledning till att jag ställt frågan i tråden om dessa tjejer hade iPhone eller Android.
Vad gäller batteri så ja man kan se batterinivån på en Android.
Än mer intressant för detta fallet är att man kan se senaste uppkopplad Wi-Fi. Heter det som JJ:s så kan det vara en ”teknisk bevisning” som placerar TT:s mobil i hennes lgh eller strax utanför.