2022-10-24, 17:24
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Kan man få tag på någon Fup gällande honom?
Eller om nån åtminstone kan checka vad han är dömd för
Citera
2022-10-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja huset i sävsj* eller andra platser som han har kopplingar till. Jag hoppas att polisen tog det här på alvar även om det låter lite som ett långskott men av inläggen får man ryssningar om det stämmer om JL. Fan man tänker på den där Fritz och andra typer som hållit folk instängda i åratal.

Edit: Ser att en byggnad är uppförd på tomten i Ramkvill@ till skillnad mot hittas kartbild.

På lantmäteriets satellitbild syns en husvagn uppställd bredvid villan. Hela baksidan av huset verkar uppgrävd. Det finns nästan inget gräs på tomten.
Citera
2022-10-24, 17:26
Avslutad
Citat:
https://lexbase.se/personsok?Search%5Bname%5D=J*han&Search%5Bsurname% 5D=L*ngshede&

* O, Y
Citera
2022-10-24, 17:28
Medlem
Citat:

Tror inte han blev dömd, men han hade hållit en kvinna instängd där hon skulle duscha enligt schema osv, riktigt grisig kvinnosyn. Finns inlägg längre bak i tråden vad han gjort om det nu är sant
Citera
2022-10-24, 17:30
Medlem
Vad fan gör polisen för något ? Hur är det möjligt att dem inte hittar henne!!!!!

Samt den där GW som håller Jönköping grova brott så högt …. Antagligen för att dem ska läcka info till hans ego från utredningen ….

Det här är fan skandal !!!
Citera
2022-10-24, 17:31
Medlem
Tekniker och polis ska ha varit i JJs lägenhet idag enligt uppgifter härifrån. Är de fortfarande kvar, nån som vet?
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Håller på att läsa ikapp men kan man tänka sig att TT la sig i hur JJ och MH:s relation har utvecklat sig?

Alltså TT var ”orolig” för sin ”yngre vän” som via JJ umgås i dåliga kretsar. Söker henne under kvällen och på Nöjet. Sen så ska hon prata allvar och vett med JJ och kliver rakt in i ett getingbo där denna diskussion urartar sig?

Jag har också funderat i de banorna, att konflikten skulle handla om hur JJ behandlar MH. Om nu JJ är "självgod och manipulativ" och det är MH som TT letade efter på krogen. Men väldigt svårt att dra några slutsatser om det när man inte känner de inblandade och inte ens vet vem TT letade efter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
All respekt till Missing People, men vilka är dom? Över 100 letar!? Har dom inga jobb!? Ringar dom bara sin arbetsgivare och säger: "Kan inte komma idag, ska ut i skogen och leta efter en tjej"...
Nu kan jag inte tala för alla som är där. Men exempelvis Hydro i Vetlanda ger sina anställda betalt hela dagen när de är ute och letar. Så
Citera
2022-10-24, 17:33
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Är inne på precis samma tanke.

Pojkvännen har uppenbart MGM:s nummer, för visst ringde han henne? Och Tove har inte varit hemma på ett tag. Mycket kan ha hänt...

JJ:s nummer finns på hitta.se, så det säger ingenting i sammanhanget.
Citera
2022-10-24, 17:35
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Jag tycker de är ovanligt tyst om varför de misstänkta och offret bråkade mdd varandra

Var TT på krogen ensam eller gick hon ut ensam planerar för att möta upp dom?

All denna infon bör komma fram

Kan det bero på att ingen utomstående fattade vad bråket handlade om egentligen? Känns inte omöjligt när unga tjejer är inblandade... Annars kan det ju vara så enkelt att folk faktiskt vill låta polisen jobba i fred.
Men jag håller med om att det vore väldigt bra för tråden om det kom fram.
Citera
2022-10-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som sagt, inte följt tråden, men det som sticker ut för mig är det som skrivits om att TT:s mobil på något sätt bundits till JJ:s lgh till efter det att de ska ha avvikit (?) åt olika håll.

Vet inte hur man kunnat avgöra att det är just till JJs lgh, eftersom vad jag förstår kan man via master inte avgöra sådant så exakt. Det gäller ju då om TT själv skulle ha tagit cykeln till där den senare hittats, då kanske mastuppkopplingen skulle kunna hänga kvar?

Så förmodligen kan det vara så som någon spekulerat, att det handlar om typ Snap. Och att TTs mobil inte kan ha hittats i TTs lgh?

Annars skulle man kanske kunna tänka sig att otrevlig gammal osämja som uratar också kan leda till självmord om man kanske int eär helt nykter?

Den väg som TT kan ha gått korsar järnvägen? Jag utgår från att ma kollat längs dessa spår.

Jag tror att man kan avläsa batterinivå på mobilen utan att ha tillgång till den?? (Avel?) och att man kan utläsa genom olika uppkopplingar från olika operatörer om mobilens batteri slagits ut, det är en normal avstängning, och om mobilen kan ha förstörts (krossad, vattten mm)??

Om TT hade glömt mobilen i TTs lgh, gått i den riktning som cykeln står, tagit sitt liv/blivit överfallen, då borde rimligen mobilen finnas kvar i lgh? Och av det jag läst hittills, känns det inte som rimligt.

Nu tror jag att jag minns att mina barn har sagt att Snap kan visa en plats där du "visat" dig ett tag efter att du lämnat platsen.

Hade TT haft mobilen med sig kanske platsen för cykelns placering gjort att hon kopplat upp sig mot någon annan mast/Wifi eller likanande?

Därtill dunsar, och "tio andra ljud" såsom spring i trappen gör att jag trots allt förstår att tjejerna är häktade.

Tror inte att deras version är samma, och att deras version går ihop med bevisningen.

Finns en anledning till att jag ställt frågan i tråden om dessa tjejer hade iPhone eller Android.
Vad gäller batteri så ja man kan se batterinivån på en Android.
Än mer intressant för detta fallet är att man kan se senaste uppkopplad Wi-Fi. Heter det som JJ:s så kan det vara en ”teknisk bevisning” som placerar TT:s mobil i hennes lgh eller strax utanför.
Citera
2022-10-24, 17:39
Medlem
Har en känsla av att media sitter inne på fler uppgifter än allmänheten. Expressen uppdaterar dagligen med uppgifter som inte kommit ut här tidigare. Det här om att vittnesmål går emot det JJ sagt till polis är nytt. Vad kan det vara? Har hon möjligtvis uppgett att T aldrig var hos henne trots pejling av Ts telefon och att hennes cykel stod utanför JJs lägenhet? Har hon kanske gett två olika versioner, en till polisen och en till Ts anhöriga och vänner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in