2022-10-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och hur många PK-poäng får man om man gillar vaniljsex?

Inga med en vaniljkille i alla fall.
Citera
2022-10-16, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Jag vill inte inskränka dig och din yttrandefrihet.
Hur skulle det gå till?
Jag har inget problem med att du bor i Thailand (?).
Men när du skriver grova negativa narrativ om Sverige så känner jag mig lite tvungen till att reagera, som den patriot jag är.

Som sagt.
Du har juridiska möjligheter att säga/skriva vad du vill.
Det är dock ingen rättighet att få vara oemotsagd.

Jag vill tysta ner dig med hjälp av retorik.
Detta är inte odemokratiskt.

Dessa löften (förhoppningar) borde villkoras.
Att man bor i Sverige större delen av året t.ex..
Som det är nu kan utlandsboende svenskar som knappt har jobbat eller betalat skatt i Sverige ändå plocka ut en garantipension när de blir pensionärer.
Detta vill jag neka dem.
Som gott är så har riksdagen fattat ett beslut om att neka dessa utlandsboende svenskar detta.
https://www.pensionsmyndigheten.se/nyheter-och-press/nyheter/garantipension-upphor-for-utlandsbosatta
Den nya regeringen vill ju även att man avger en solidaritetsförklaring för att få medborgarskap, det borde även gälla utlandsboende som vill behålla sitt.
Citera
2022-10-16, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Inga med en vaniljkille i alla fall.
Många som får klara sig utan PK-poäng då.
Citera
2022-10-16, 20:19
Medlem
Citat:
Den nya regeringen vill ju även att man avger en solidaritetsförklaring för att få medborgarskap, det borde även gälla utlandsboende som vill behålla sitt.

Eller varför inte dra in det för alla med IQ under 80, då skulle ditt ryka direkt.
Citera
2022-10-16, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Eller varför inte dra in det för alla med IQ under 80, då skulle ditt ryka direkt.
Föll dig den nya regeringens strävan efter att införa lojalitetskrav mot landet för medborgarskap inte i smaken?
Citera
2022-10-16, 20:25
Medlem
Citat:
Föll dig den nya regeringens strävan efter att införa lojalitetskrav mot landet för medborgarskap inte i smaken?

Jo det är utmärkt men de borde komplettera med ett krav på IQ över 80 så att du förlorar ditt.
Citera
2022-10-16, 20:29
Avslutad
Citat:
Jo det är utmärkt men de borde komplettera med ett krav på IQ över 80 så att du förlorar ditt.
Jag är inte särskilt orolig över mitt medborgarskap men hur löser du dit om du blir av med ditt svenska och inget annat land vill ha dig?
Citera
2022-10-16, 20:57
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där tricket känner man igen. Att försöka så splittring mellan vita kvinnor & män.
Ett bra exempel på Chutzpah.

Historielöst
Radikalfeminiseringen av sveriges befolkning förtjänar medaljer i Kreml.

Ovärdigt är ovärdigt och inget värt att dö över, ens ta smärre risker för.
Citera
2022-10-16, 20:57
Medlem
Citat:
Många som får klara sig utan PK-poäng då.

Tur nog är det många som inte bryr sig om sånt
Citera
2022-10-16, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Tur nog är det många som inte bryr sig om sånt
Ja, exakt. Så att kvinnor som vill ha BDSM-sex inte bara skaffar en BDSM-partner utan istället röstar på ett visst sätt vart fjärde år för att vara PK låter bara konstigt.
Citera
2022-10-16, 23:23
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Jo men det var vad du ville, att du inte klarar av det är en annan sak plutten.

Halmdocka.

Citat:
Du fantiserar dåligt men så är du rätt korkad också.

Det spelar ingen roll vilken bordellhåla du bor på.
Thailand är dock ett ökänd sådant och därför en rimlig gissning.

Citat:
Lite märkligt att du befinner dig på en site för yttrandefrihet när du är emot det. Du skulle nog trivas bättre i Nordkorea också.

Jag har inga ambitioner att strypa din yttrandefrihet.
Däremot har jag full rätt att utrycka mig om att vissa människor borde hålla sin stora trut vid tangentbordet.

Citat:
Du verkar ha svårt för den inställningen då du inte ville att jag skulle yttra mig. Försök leva som du lär.

Det ingår i yttrandefriheten att uppmana folk att hålla truten.

Citat:
Retoriken att hävda att jag är ett troll för att jag inte delar dina åsikter och inte befinner mig på en plats som du godkänt och därför inte ska yttra mig. Inser du inte hur korkat du argumenterar?

Läs mitt svar ovan.
Det är min rätt att tycka och utrycka mig som jag gör, även om du känner dig retoriskt kränkt.

Citat:
Villkora hur du vill men samma kriterier bör förstås gälla skatteplikt som rätt att ta del av det som skatten går till. Du är bara en girig vänsterextrem person som tycker folk ska tvingas betala skatt utan att få något för det.

Jag ser det mer som högerpolitik att vara restriktiv med skattefinansierade välfärdsförmåner för att förhindra att dessa överutnyttjas.
Nu kan man i och för sig diskutera och ifrågasätta om skolan, sjukvården och omsorgen, liksom pensionssystemet, ska vara skattefinansierade.
Detta tillhör dock en annan diskussion.

Citat:
Garantipensionen är något helt annat än den pension man har betalat skatt för att få eller den tjänstepension arbetsgivarna har betalat in till den anställde.

Visst är det så.
Dock är det sjukt att utlandssvenskar som knappt har bott eller jobbat i Sverige under hela sitt vuxna liv ändå kan få ut den.
Men snart är det slut på dem dumheterna.
Citera
2022-10-16, 23:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Man måste vara riktigt dum i huvudet för att inte se igenom ts motiv tillsammans med hans "Det ska bli ett sant nöje att möte era bleka svenne-nunor här till våren!"

Ryssen kommer inte. Oavsett krig och oavsett vem som anfaller så blir det ingen skillnad för mäns inställning, sluta nu tramsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in