2022-10-16, 16:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej det är du som är otroligt korkad som tror att påverkanskampanjer skulle bedrivas på detta sätt. Ett sådant påstående får inte svenskar att gilla Ryssland ditt IQ-befriade missfoster.

Du är dum som stryk, blind som en fladdermus. Lämnar dig här
Citera
2022-10-16, 16:11
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej det som gör att ett fåtal svenskar inte vill försvara sitt land kallas längtan efter en pappa som kan säga åt de vad de ska göra. Någon att rätta sig i ledet efter.

"Annexera mig, daddy. Jag gör vad som helst. Säljer min mor. Bara ta mig och säg åt mig vad jag ska göra, papi"

Nu lät du din paranoia löpa amok igen. Mäns svar i tråden förändras inte om jänkarna, kineserna eller SA anfaller.
Citera
2022-10-16, 16:12
Medlem
Citat:
Du är dum som stryk, blind som en fladdermus. Lämnar dig här

Är det ditt argument för att en rysk påverkanskampanj skulle skriva det där? Hur tänker du när du kommer fram till det?
Citera
2022-10-16, 16:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nu lät du din paranoia löpa amok igen. Mäns svar i tråden förändras inte om jänkarna, kineserna eller SA anfaller.

Man måste vara riktigt dum i huvudet för att inte se igenom ts motiv tillsammans med hans "Det ska bli ett sant nöje att möte era bleka svenne-nunor här till våren!"
Citera
2022-10-16, 16:56
Medlem
Citat:
Man måste vara riktigt dum i huvudet för att inte se igenom ts motiv tillsammans med hans "Det ska bli ett sant nöje att möte era bleka svenne-nunor här till våren!"

Man måste vara riktigt dum i huvudet om man tror det får svenskar att börja gilla ryssar. Verkligen en sak för en rysk påverkanskampanj att skriva, jävla mongo!
Citera
2022-10-16, 17:25
Avslutad
Citat:
Man måste vara riktigt dum i huvudet om man tror det får svenskar att börja gilla ryssar. Verkligen en sak för en rysk påverkanskampanj att skriva, jävla mongo!
Och vilket är ditt syfte med att sitta och skriva om hur mycket du hatar svenskar, vilket skitland Sverige är och att du aldrig någonsin skulle försvara Sverige mot fienden?

Det land som du trots allt envisas med att vara medborgare i.
Citera
2022-10-16, 17:41
Medlem
Som svensk kvinna är jag iallafall beredd att försvara både män, kvinnor och barn. Så gott jag kan.
Citera
2022-10-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vilket är ditt syfte med att sitta och skriva om hur mycket du hatar svenskar, vilket skitland Sverige är och att du aldrig någonsin skulle försvara Sverige mot fienden?

Det land som du trots allt envisas med att vara medborgare i.

Att diskutera läget i landet och förklara polariseringen som en del av er inte verkar förstå alls.
Citera
2022-10-16, 18:34
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Du är ett troll som inte kan acceptera andra åsikter än dina egna.
Uppenbarligen är du emot yttrandefrihet och demokrati också.
Du är en samhällsfara helt enkelt.

Har jag skrivit att man borde inskränka yttrandefriheten?
Det du inte förstår är att detta är ett diskussionsforum.
Då får du finna dig i att få retoriska mothugg.
Jag anser det vara viktigt att samhällsfarliga individer bemöts av argument och gärna också att ni hängs ut.
Om det får er att sluta skriva är det bara bra.
Yttrandefriheten är ingen positiv rättighet!

Citat:
Ja precis, du är emot yttrandefrihet och är en antidemokrat.

Läs mitt svar ovan.

Citat:
Jaha men då borde man få tillbaks all skatt man betalat som gått till att bygga upp pensionskapitalet förstås. Detsamma bör gälla all skatt man har betalat när man var ung och frisk för att få sjukvård när man blir gammal och sjuk.
Det blir många miljoner i återbäring här!

Det fungerar inte på det sättet.
Det allmänna pensionssystemet bygger på att vi som arbetar försörjer dagens pensionärer.
När vi sedan blir pensionärer kommer den tidens arbetande försörja oss o.s.v..
Samma sak gäller även när man betalar skatt som går till sjukvård, skola, omsorg etc..
Den skatt vi betalar går inte till något konto till en själv utan till allmänheten.
Gammal förtjänst är ett klent argument i sammanhanget.

Citat:
Nu blir det kanske dock en liten förbättring då samtliga partier i den nya regeringen är för en sänkning av SINK vilket sänker skatten för pensionärer som flyttat ut.

Än sen?
Det gläder mig dock att vi har en skatt för folk som är bosatta utomlands.

Citat:
Du är helt enkelt bara för korkad för att förstå vad du skriver.

Jag förstår i allra högsta grad vad jag skriver, även om jag inte hyser några förhoppningar om att mina förslag kommer att gå igenom.
Citera
2022-10-16, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Har jag skrivit att man borde inskränka yttrandefriheten?

Ja du vill inskränka mig från att yttra mig för att jag inte har åsikter och inte befinner mig på en plats som du godkänner.

Citat:
Det du inte förstår är att detta är ett diskussionsforum.
Då får du finna dig i att få retoriska mothugg.

Men du hade svårt att finna dig i det och vill tysta mig.

Citat:
Jag anser det vara viktigt att samhällsfarliga individer bemöts av argument och gärna också att ni hängs ut.
Om det får er att sluta skriva är det bara bra.
Yttrandefriheten är ingen positiv rättighet!

Men nu klarade du inte av att bemöta mig och ville därför tysta mig, stor skillnad din antidemokrat.

Citat:
Det fungerar inte på det sättet.
Det allmänna pensionssystemet bygger på att vi som arbetar försörjer dagens pensionärer.
När vi sedan blir pensionärer kommer den tidens arbetande försörja oss o.s.v..
Samma sak gäller även när man betalar skatt som går till sjukvård, skola, omsorg etc..
Den skatt vi betalar går inte till något konto till en själv utan till allmänheten.
Gammal förtjänst är ett klent argument i sammanhanget.

Vi betalar skatt mot löfte att få pension och sjukvård när vi blir gamla.
Citera
2022-10-16, 19:05
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ja du vill inskränka mig från att yttra mig för att jag inte har åsikter och inte befinner mig på en plats som du godkänner.

Jag vill inte inskränka dig och din yttrandefrihet.
Hur skulle det gå till?
Jag har inget problem med att du bor i Thailand (?).
Men när du skriver grova negativa narrativ om Sverige så känner jag mig lite tvungen till att reagera, som den patriot jag är.

Citat:
Men du hade svårt att finna dig i det och vill tysta mig.

Som sagt.
Du har juridiska möjligheter att säga/skriva vad du vill.
Det är dock ingen rättighet att få vara oemotsagd.

Citat:
Men nu klarade du inte av att bemöta mig och ville därför tysta mig, stor skillnad din antidemokrat.

Jag vill tysta ner dig med hjälp av retorik.
Detta är inte odemokratiskt.

Citat:
Vi betalar skatt mot löfte att få pension och sjukvård när vi blir gamla.

Dessa löften (förhoppningar) borde villkoras.
Att man bor i Sverige större delen av året t.ex..
Som det är nu kan utlandsboende svenskar som knappt har jobbat eller betalat skatt i Sverige ändå plocka ut en garantipension när de blir pensionärer.
Detta vill jag neka dem.
Som gott är så har riksdagen fattat ett beslut om att neka dessa utlandsboende svenskar detta.
https://www.pensionsmyndigheten.se/nyheter-och-press/nyheter/garantipension-upphor-for-utlandsbosatta
Senast redigerad av Lasbond3000 2022-10-16 kl. 19:08.
Citera
2022-10-16, 19:16
Medlem
Citat:
Jag vill inte inskränka dig och din yttrandefrihet.
Hur skulle det gå till?

Jo men det var vad du ville, att du inte klarar av det är en annan sak plutten.

Citat:
Jag har inget problem med att du bor i Thailand (?).

Du fantiserar dåligt men så är du rätt korkad också.

Citat:
Men när du skriver grova negativa narrativ om Sverige så känner jag mig lite tvungen till att reagera, som den patriot jag är.

Lite märkligt att du befinner dig på en site för yttrandefrihet när du är emot det. Du skulle nog trivas bättre i Nordkorea också.

Citat:
Som sagt.
Du har juridiska möjligheter att säga/skriva vad du vill.
Det är dock ingen rättighet att få vara oemotsagd.

Du verkar ha svårt för den inställningen då du inte ville att jag skulle yttra mig. Försök leva som du lär.

Citat:
Jag vill tysta ner dig med hjälp av retorik.
Detta är inte odemokratiskt.

Retoriken att hävda att jag är ett troll för att jag inte delar dina åsikter och inte befinner mig på en plats som du godkänt och därför inte ska yttra mig. Inser du inte hur korkat du argumenterar?

Citat:
Dessa löften (förhoppningar) borde villkoras.
Att man bor i Sverige större delen av året t.ex..
Som det är nu kan utlandsboende svenskar som knappt har jobbat eller betalat skatt i Sverige ändå plocka ut en garantipension när de pensionärer.
Detta vill jag neka dem.
Som gott är så har riksdagen fattat ett beslut om att neka dessa utlandsboende svenskar detta.
https://www.pensionsmyndigheten.se/nyheter-och-press/nyheter/garantipension-upphor-for-utlandsbosatta

Villkora hur du vill men samma kriterier bör förstås gälla skatteplikt som rätt att ta del av det som skatten går till. Du är bara en girig vänsterextrem person som tycker folk ska tvingas betala skatt utan att få något för det.

Garantipensionen är något helt annat än den pension man har betalat skatt för att få eller den tjänstepension arbetsgivarna har betalat in till den anställde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in