Citat:
Ursprungligen postat av
Mjäll
Du påstår det, men det är inte sant. Det har förts en livlig debatt om detta ämne hela tiden. Det har varit ett av de största ämnena sedan 2014. Nästan alla vet och visste hur många som kom från vilka länder år 2015 exempelvis.
Jag påstår att folk både medvetet har röstat för en på tok för hög invandring av fel sort, och varit lurade. Vidare påstår jag att all nödvändig information varit tillgänglig, och att folk inte har tagit sitt demokratiska ansvar öht. Istället har man använt de enda som tagit frågan på allvar som en syndabock och en slasktratt för dåliga känslor. Det är brutalt jävla vidrigt. Kom ihåg att vi snackar gruppvåldtäkter, skjutningar på McDonalds, terrordåd, balkongkastningar och utöver detta en kollapsande välfärd.
Det fetade. Du
påstår det. Jag frågade då hur många av väljarna tror/påstår du röstade
medvetet för detta? *Andra gången jag frågar nu, av ren nyfikenhet. Svara nu inte återigen något i stil med "buuhuuu men kvinnor har röstat mest för detta!!!"
Du vet, du sitter och påstår saker utan källor så försök håll det på en någorlunda intellektuell/mogen nivå.
Resten håller jag med om 100%, har inte och ifrågasätter inget av resten av ditt resonemang.
Citat:
Och din poäng är alltså, återigen, att du påstår något som inte är sant. Detta kan alla tänkande och någorlunda insatta människor se. Du lurar ingen, och du lyckas inte ens irritera den du pratar med. Hur känns det här för dig? Och hur känns det att du bagatelliserar ansvaret för denna vidriga samhällsutveckling?
Ovanstående är bara ett pissigt och fittigt svammel från din sida.
Edit; *tredje gången jag frågar.