2023-02-23, 00:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Jag personligen tycker alla ska beskyddas i krig. Oavsett kön, övertygelse, religion, hudfärg, ålder . Och jag tror de flesta tycker det egentligen med och att denna trådens fråga mer är ställd hypotetisk.

Detta är anti-feministiska forumet.

Anti-feminism är tydligen = kvinnohat och trådstarter som bygger på fördomar och känslor kring kvinnor.
Citera
2023-02-23, 00:14
Bannlyst
Jag hade nog ätit popcorn och låtit fienden lära feminister en bra läxa med knogarna.
Citera
2023-02-23, 00:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Vadå eller? Det är självklart både och. Varför stipulerar du en falsk dikotomi?

Jag stipulerade ingenting, jag frågade.
Citera
2023-02-23, 00:37
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag stipulerade ingenting, jag frågade.

Din fråga implicerar en dikotomi. Mitt svar är hursomhelst att det är både och. Det har du inget svar på.

Vi är nog klara här. Poängen med vårt utbyte är oklar.
Citera
2023-02-23, 00:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Din fråga implicerar en dikotomi. Mitt svar är hursomhelst att det är både och. Det har du inget svar på.

Handen på hjärtat. Du har ingen jävla aning om varför väljarna har röstat som de gjort de senaste 20-30 (50+) åren. Om den genomsnittlige väljaren är lurad/naiv/dåligt påläst/har en totalt annan hjärtefråga än invandringen = har inte röstat för massinvandring. Vilket är vad jag påstått nu i ett antal inlägg. Vi ser konsekvenserna av en radda verklighetsfrånvända politiska beslut/undfallenhet/lögner från både högern och vänstern, absolut där är jag helt med dig.

Citat:
Vi är nog klara här. Poängen med vårt utbyte är oklar.

Håller med, har ingen aning om vad din poäng var.
Senast redigerad av Jenny9 2023-02-23 kl. 01:10.
Citera
2023-02-23, 01:18
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Handen på hjärtat. Du har ingen jävla aning om varför väljarna har röstat som de gjort de senaste 20-30 (50+) åren. Om den genomsnittlige väljaren är lurad/naiv/dåligt påläst/har en totalt annan hjärtefråga än invandringen = har inte röstat för massinvandring. Vilket är vad jag påstått nu i ett antal inlägg. Vi ser konsekvenserna av en radda verklighetsfrånvända politiska beslut/undfallenhet/lögner från både högern och vänstern, absolut där är jag helt med dig.

Håller med, har ingen aning om vad din poäng var.

Du påstår det, men det är inte sant. Det har förts en livlig debatt om detta ämne hela tiden. Det har varit ett av de största ämnena sedan 2014. Nästan alla vet och visste hur många som kom från vilka länder år 2015 exempelvis.

Jag påstår att folk både medvetet har röstat för en på tok för hög invandring av fel sort, och varit lurade. Vidare påstår jag att all nödvändig information varit tillgänglig, och att folk inte har tagit sitt demokratiska ansvar öht. Istället har man använt de enda som tagit frågan på allvar som en syndabock och en slasktratt för dåliga känslor. Det är brutalt jävla vidrigt. Kom ihåg att vi snackar gruppvåldtäkter, skjutningar på McDonalds, terrordåd, balkongkastningar och utöver detta en kollapsande välfärd.

Och din poäng är alltså, återigen, att du påstår något som inte är sant. Detta kan alla tänkande och någorlunda insatta människor se. Du lurar ingen, och du lyckas inte ens irritera den du pratar med. Hur känns det här för dig? Och hur känns det att du bagatelliserar ansvaret för denna vidriga samhällsutveckling?
Senast redigerad av Mjäll 2023-02-23 kl. 01:23.
Citera
2023-02-23, 01:25
Medlem
Citat:
Så du menar alltså på allvar att svenska män och kvinnor har röstat på högern och vänstern de senaste 20-30 åren för att de är för massinvandring, massiva integrationsproblem och gängkriminalitet? Att det är just dessa frågor som män och kvinnor har gått till valurnorna för att rösta för?

De fetade påståendena är de jag gärna läser ditt underlag till.

Ja i alla undersökningar som gjorts om massinvandringen har kvinnor alltid varit för den och de har föga förvånande röstat på partier som är starkast för det också.
Citera
2023-02-23, 01:31
Medlem
Citat:

Anti-feminism är tydligen = kvinnohat och trådstarter som bygger på fördomar och känslor kring kvinnor.

Nej det är inte kvinnohat men det är möjligen feministhat.
Det bygger heller inte på fördomar utan på erfarenhet, dvs. motsatsen mot fördomar.
Citera
2023-02-23, 01:53
Avslutad
Citat:

Nej. Detta är fora avsett för diskussion om feminism. Där ingår både för och emot, kritik och beröm.

Att det här bara finns några få tokskallar som stångar sig idiotiska mot en överväldigande majoritet som är emot dagens feminism och dess uttryck är något du får leva med. ..eller gå annorstädes.
Citera
2023-02-23, 03:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du påstår det, men det är inte sant. Det har förts en livlig debatt om detta ämne hela tiden. Det har varit ett av de största ämnena sedan 2014. Nästan alla vet och visste hur många som kom från vilka länder år 2015 exempelvis.

Jag påstår att folk både medvetet har röstat för en på tok för hög invandring av fel sort, och varit lurade. Vidare påstår jag att all nödvändig information varit tillgänglig, och att folk inte har tagit sitt demokratiska ansvar öht. Istället har man använt de enda som tagit frågan på allvar som en syndabock och en slasktratt för dåliga känslor. Det är brutalt jävla vidrigt. Kom ihåg att vi snackar gruppvåldtäkter, skjutningar på McDonalds, terrordåd, balkongkastningar och utöver detta en kollapsande välfärd.

Det fetade. Du påstår det. Jag frågade då hur många av väljarna tror/påstår du röstade medvetet för detta? *Andra gången jag frågar nu, av ren nyfikenhet. Svara nu inte återigen något i stil med "buuhuuu men kvinnor har röstat mest för detta!!!"
Du vet, du sitter och påstår saker utan källor så försök håll det på en någorlunda intellektuell/mogen nivå.

Resten håller jag med om 100%, har inte och ifrågasätter inget av resten av ditt resonemang.

Citat:
Och din poäng är alltså, återigen, att du påstår något som inte är sant. Detta kan alla tänkande och någorlunda insatta människor se. Du lurar ingen, och du lyckas inte ens irritera den du pratar med. Hur känns det här för dig? Och hur känns det att du bagatelliserar ansvaret för denna vidriga samhällsutveckling?

Ovanstående är bara ett pissigt och fittigt svammel från din sida.

Edit; *tredje gången jag frågar.
Senast redigerad av Jenny9 2023-02-23 kl. 03:43.
Citera
2023-02-23, 03:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Ja i alla undersökningar som gjorts om massinvandringen har kvinnor alltid varit för den och de har föga förvånande röstat på partier som är starkast för det också.

Länka gärna till dessa undersökningar och länka gärna också till undersökningarna som visar varför kvinnor röstat som de röstat.

Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Nej det är inte kvinnohat men det är möjligen feministhat.
Det bygger heller inte på fördomar utan på erfarenhet, dvs. motsatsen mot fördomar.

Håller inte med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nej. Detta är fora avsett för diskussion om feminism. Där ingår både för och emot, kritik och beröm.

Att det här bara finns några få tokskallar som stångar sig idiotiska mot en överväldigande majoritet som är emot dagens feminism och dess uttryck är något du får leva med. ..eller gå annorstädes.

Detta forumet upphörde att vara ett forum för feminism/feministiska frågor/ämnen någon gång strax efter uppstarten 2005.

Här är några få ja som stångar sig blodiga mot hat/förakt/hån/förminskande av och mot (svenska) kvinnor. Dessa få är intelligenta, intellektuella, pålästa osv och skulle mycket väl kunna uttala sig kritiskt mot dagens feminism om detta verkligen var ett forum för det.
Citera
2023-02-23, 03:38
Medlem
Citat:
Länka gärna till dessa undersökningar och länka gärna också till undersökningarna som visar varför kvinnor röstat som de röstat.

Jag är inte din slav som har till uppgift att hålla dig uppdaterad. Hade du varit intresserad av sanningen om detta skulle du känt till detta redan, och kanske känner du redan till det också men vägrar medge det?

Citat:
Håller inte med dig.

Ointressant när du inte kan bemöta det med argument.

Citat:
Detta forumet upphörde att vara ett forum för feminism/feministiska frågor/ämnen någon gång strax efter uppstarten 2005.

Här är några få ja som stångar sig blodiga mot hat/förakt/hån/förminskande av och mot (svenska) kvinnor. Dessa få är intelligenta, intellektuella, pålästa osv och skulle mycket väl kunna uttala sig kritiskt mot dagens feminism om detta verkligen var ett forum för det.

Svenska kvinnor är ju skräp men detta är inte fördomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in