2022-10-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Förstår precis hur du känner. Känpa på!

Har själv kollat lite på självhjälpsgrupper, "AA fast inte AA" så att säga. Tror det hade varit gött att bara sitta med andra som är i samma sits och tjöta. Inte precis som att det är nåt man tar upp på fikarasten på jobbet liksom.

Jag ska gå på ett AA-MÖTE imorrn. Hade inte druckit på 2 år när jag träffade min partner med föll dit igen. Jag var slank och fräsch när vi träffades. Nu är jag sliten och överviktig pga alkoholen
Citera
2022-10-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabbi
Jag ska gå på ett AA-MÖTE imorrn. Hade inte druckit på 2 år när jag träffade min partner med föll dit igen. Jag var slank och fräsch när vi träffades. Nu är jag sliten och överviktig pga alkoholen
Fan va bra! Berätta gärna hur det var sen.

Ja, man blir riktigt sliten av alkoholen. Jag gick visserligen ner i vikt men man ser ju nästan sjuk ut i huden. Har börjat få lite färg igen och tycker jag ser mer hälsosam ut, så det är i alla fall inte helt oåterkalleligt. Men alkoholen tar styggt på kroppen, det gör den
Citera
2022-10-10, 00:15
Medlem
Alkoholen är svår att tygla men går ifall man verkligen vill. Var inte rädda att söka hjälp, ni förlorar inte jobbet. I egen erfarenhet är det ända sättet att nå absolut botten, vad det nu innebär för var och en är individuellt. Drick måttligt gubbar och missbruka ej, finns bättre droger att förtära (cannabis/psilocybin etc). Värdera livet.
Citera
2022-10-10, 00:17
Medlem
Pruttmuffs avatar
Jag har gått över från starköl till folköl, så en bit på vägen är jag.
Citera
2022-10-10, 09:00
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Jag har gått över från starköl till folköl, så en bit på vägen är jag.

Ja absolut en början förutsatt att du inte väger upp med att dricka fler folköl än om du hade druckit starköl. Har du gått till folköl i nedtrappningssyfte för att inte få allt för allvarliga ursättningssymptom eller är det mer som en snuttefilt?
Citera
2022-10-10, 12:54
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Ja absolut en början förutsatt att du inte väger upp med att dricka fler folköl än om du hade druckit starköl. Har du gått till folköl i nedtrappningssyfte för att inte få allt för allvarliga ursättningssymptom eller är det mer som en snuttefilt?
Jag har gått över till folköl i nedtrappningssyfte. Målet är att gå över till energidryck framöver.
Citera
2022-10-10, 16:20
Medlem
Sitter man här igen men några starka. Bra forum, verkar inte vara helt ensam om skiten.
Citera
2022-10-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Fan va bra! Berätta gärna hur det var sen.

Ja, man blir riktigt sliten av alkoholen. Jag gick visserligen ner i vikt men man ser ju nästan sjuk ut i huden. Har börjat få lite färg igen och tycker jag ser mer hälsosam ut, så det är i alla fall inte helt oåterkalleligt. Men alkoholen tar styggt på kroppen, det gör den

Kom inte iväg på något möte. Men ikväll kommer jag att somna nykter iaf! Ja jag längtar efter att få bort min mage (öl-mage) typ 😂
Citera
2022-10-10, 18:03
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ntrg
Sitter man här igen men några starka. Bra forum, verkar inte vara helt ensam om skiten.
Nej du är inte ensam om dina problem. Jag hoppas att det går bra för dig.
Citera
2022-10-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabbi
Kom inte iväg på något möte. Men ikväll kommer jag att somna nykter iaf! Ja jag längtar efter att få bort min mage (öl-mage) typ 😂
Haha ja den lär inte jag heller slippa (midjan är väl det enda som inte smalnat av på min kropp)

Gött att somna nykter - kämpa på!
Här har man åkt på en sån redig "man-flu" att till och med alkoholsuget lyser med sin frånvaro.
Citera
2022-10-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ntrg
Nej ensam är du verkligen inte! Är nykter nu sedan 6 månader men många måndagskvällar har man suttit med ett par starköl och funderat över tillvaron.
Citera
2022-10-11, 15:04
Medlem
Nu har jag varit nykter precis ett dygn! Har en del abstinens, svettningar, lite darrningar, men mest av allt trött. Går och lägger mig nykter ikväll igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in