Citat:
När det gäller skador så är jag ganska påläst, men det är ju sånt man ofta skjuter i från sig när man dricker. En märklig sak som har hänt är att jag förvisso mår bättre fysiskt, men är ändå är i ett slags töckenliknande tillstånd, trots att jag känner mig betydligt piggare är jag samtidigt segtänkt och har svårt för att lösa arbetsuppgifter som jag tidigare inte haft några svårigheter med, motivationen har också gått ned en aning. Man kan ju tycka att det borde vara precis tvärt om när man äter, tränar och sover bättre.
Nja just det citatet ska man kanske inte dra så stora växlar på, jag är ingen större tänkare/filosof.
Är det något jag inte har problem med så är det träningen eller att småplocka hemma, är betydligt mer städat än vad det brukar vara hemma hos mig. Beror säkert på rastlösheten jag tog upp i föregående inlägg. När det gäller att träffa folk så har ju Coronaviruset ställt till det en aning den senaste tiden/året även om det kanske är på väg att lättas upp? Att vara på krogen/sportbar lockar inte så mycket, inte för att jag tror att jag skulle börja dricka utan mer på grund av att det är trist att hänga med berusade människor om man är nykter själv.
Tack för bra svar.
Nja just det citatet ska man kanske inte dra så stora växlar på, jag är ingen större tänkare/filosof.
Är det något jag inte har problem med så är det träningen eller att småplocka hemma, är betydligt mer städat än vad det brukar vara hemma hos mig. Beror säkert på rastlösheten jag tog upp i föregående inlägg. När det gäller att träffa folk så har ju Coronaviruset ställt till det en aning den senaste tiden/året även om det kanske är på väg att lättas upp? Att vara på krogen/sportbar lockar inte så mycket, inte för att jag tror att jag skulle börja dricka utan mer på grund av att det är trist att hänga med berusade människor om man är nykter själv.
Tack för bra svar.
Det fetade i citatet är PAA, post akut abstinens. du kommer va under ytan ett tag ... du får tänka på att när du dricker så höjs tex dopaminet tillfälligt med 400%
och under återställning av hjärnan kommer ditt nya normalläge vara lägre än det är när du bara varit utan alkohol några dagar eller en vecka... PAA kickar in runt 3-4 veckor nykter
här är en video om hela grejen https://www.youtube.com/watch?v=OqUg9ehXiYw&t=43s