2022-10-09, 13:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Lögnaren säger "jag ljuger inte" lol

Sjukdomar, idologisk övertygelse, klen förmåga.

Jag tror att det är ett av alla femenaszitroll bara.
Citera
2022-10-09, 13:14
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du, man är beredd till ganska mycket om man ser en människa i nöd. Jag har räddat livet på folk, avbrutit folk från att slå ihjäl andra etc. Ser man när någon far illa, så kickar ens medmänskliga sida in och man försvarar denna även om det är en "random" person. Men inte med ens eget liv och hälsa som insats, givetvis. Det är i princips endast sina närmaste och främst sina barn, man rädda med liv och hälsa som insats.

Så folk kan ju sitta här och tro att de inte skulle hjälpa en svensk kvinna i nöd, i händelse av krig. Men givetvis skulle de göra det, om de kunde och inte själva riskerade liv och hälsa för det.

I krig befinner alla sig i nöd så den dynamiken du beskriver är inte densamma. I krig får man göra riktiga val som att stanna med sin familj eller förflyttas med armén och här uppstår problemet för ingen kommer att försvara något som för dom är random.

Vet inte om sådär väldigt många situationer i krig är sådana att du kan göra den avvägningen att det inte är ett fara för ditt liv, jag menar skarpt läge är skarpt läge. Om bomber faller och skotten viner så finns där ingen hjälp för randoms.
Citera
2022-10-09, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Mja, kluven till det där. Man borde göra som nazisterna gjorde med sina horor till landsmän. Raka av håret på dom. Och sätt en stämpel i pannan, intatuerad. Det sistnämnda är mitt eget förslag.

Men männen i detta land bär ett stort ansvar till varför det ser ut som det gör. Vi sitter i denna situation för att man agerar egoistiskt, istället för att ställa sig frågan vad jag kan göra för mitt land så gör man allt för att systemet ska gynna en själv. Fredrik Reinfeldts 500kr i plånboken om ni röstar på mig är inte för intet. Han visste vad hans landsmän gick för och mycket riktigt så hade han rätt.
Detta är bara ett axplock av egoism som folk har ägnat sig åt. Så denna situation vi har är 100% självvalt.

Med det i åtanke så blr man ställa sig frågan, ska jag skydda männen också? I min mening så kan det svenska folket få brinna i helvetet.

Jag är 100% etnisk svensk, född med kritvitt hår.
Citera
2022-10-09, 13:17
Medlem
Citat:
Du ljuger hela tiden, om i princip allt.

Hur vore det om du gick ut i ditt nya land och raggade på lite kvinnor, istället för att sitta här och skriva att en för dig helt anonym människa, "ljuger hela tiden, om i princip allt"? Trivs du inte i ditt nya land? Eller har du kanske måhända ljugit om din flytt och nu projicerar över din egen lögnaktighet på andra, som verkligen inte ljuger? Lägg som sagt var ner nu och återgå till topic.

Vill du påminnas om vad topic är?

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi? Är topic. Inte huruvida jag ljuger/inte ljuger. Återgår till topic som sagt. Jag gör det nu iaf.

De som är feminister vill att mänskliga rättigheter ska gälla även kvinnor. Det är vad feminism handlar om. Sedan finns det ett fåtal gaphalsar som snarast är maktfullkomliga manshatande gaphalsar. Detta fåtal kallar sin vansinnes-föreställning för "feminism". Men det är alltså inte feminism. Sedan finns det en hel del kvinnor som inte bryr sig. Visst, de är för jämställdhet, men de kallar sig inte för feminister. Och en del kvinnor vill ha traditionella könsroller. Osv. osv. osv.
Svenska kvinnor är inte en homogen massa är vad jag vill ha sagt.

Min misstanke är att Akademikerfyllo är en man med rejält generell dålig kvinnosyn. Och han försöker få folk att ogilla svenska kvinnor genom att få folk att tro att alla svenska kvinnor är maktfullkomliga manshatande gaphalsar, medans det egentligen bara är ett fåtal. Han skiljer sig alltså inte alls från den klick maktfullkomliga manshatande gaphalsar som kallar sig "feminister" (men egentligen är matriarkalister). Han hatar kvinnor. De hatar män.
Citera
2022-10-09, 13:18
Medlem
Citat:
Du har helt fel. Jag känner/har känt flera iranska kvinnor och män. Kvinnor som vittnar om hur de blivit misshandlade av moralpolis om de råkat ha några hårtestar utanför sin slöja osv. Irritationen mot detta förtryck har funnits länge hos iranier. Droppen blev när moralpolisen slog ihjäl en kvinna för att lite av hennes hår kunde ses trots sjal. tror du att iranier är robotar som bara godtar att folk blir ihjälslagna för att de inte bär sjal "korrekt"? Naturligtvis inte. Naturligtvis är det som nu sker i Iran, på iraniernas egna initiativ. De är trötta på förtryck och på regimen.

Nej. Kvinnor har inte fler rättigheter/möjligheter än män i Sverige. Vilka rättigheter menar du? Skriv ut det konkret.

Du vill alltså inskränka kvinnors demokratiska rättigheter, dvs.: inskränka kvinnors mänskliga rättigheter. Du är därmed själv anledningen till att feminism fortsatt behövs, för att kämpa för att bibehålla kvinnors mänskliga rättigheter.

Jo, kvinnor är lojala. Precis som män är lojala. Men både kvinnor och män är människor och ibland är människor inte lojala. Har inget med könstillhörighet att göra.
Kvinnor får betydligt lägre straff än män
Kvinnor och invandrare har rätt till nystartsbidrag, det har inte vita män
Kvinnor kvoteras in på arbetsmarknaden, det är dock diskriminering att kvotera in vita män.
Skolan har utformats till tjejers fördel, ändringen skedde på 90talet och har lett till sjunkande betyg hos pojkar
Unga kvinnor har förtur på högskolor och till och med kvoteras in

Det här är väldigt stora fördelar som kvinnor i Sverige har gentemot vita män.
Feminism är ett gift mot folket och framför allt emot kvinnorna.
Citera
2022-10-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700#K3

3 § Dödar kvinna sitt barn vid födelsen eller eljest å tid då hon på grund av nedkomsten befinner sig i upprivet sinnestillstånd eller i svårt trångmål, dömes för barnadråp till fängelse i högst sex år.

Bra! Du kom med ett konkret exempel (resten av ditt svammel tog jag bort).

Och vad står det om pappor i liknande situation? Eftersom du nu menar att kvinnor har större rättigheter och möjligheter enligt brottsbalken/Socialtjänstlagen.

Jag vill att du fortsätter punkta upp dessa konkret och i lagar. Både Brottsbalken och Socialtjänstlagen.
Citera
2022-10-09, 13:21
Medlem
Citat:
Hur vore det om du gick ut i ditt nya land och raggade på lite kvinnor, istället för att sitta här och skriva att en för dig helt anonym människa,

Haha om du bara visste. Tjejen från igår hann inte mer än åka hem innan en annan tjej skrev att hon är sugen på mig igen. Jag behöver inte direkt springa ut och leta efter fina tjejer, det svåra är tajmingen då det blir dubbel eller trippelbokningar ibland.
Citera
2022-10-09, 13:24
Avslutad
Citat:
Bra! Du kom med ett konkret exempel (resten av ditt svammel tog jag bort).

Och vad står det om pappor i liknande situation? Eftersom du nu menar att kvinnor har större rättigheter och möjligheter enligt brottsbalken/Socialtjänstlagen.

Jag vill att du fortsätter punkta upp dessa konkret och i lagar. Både Brottsbalken och Socialtjänstlagen.
Då skulle jag inflika även här att en folkbokförd nyförlöst man även torde kunna dömas för barnadråp. Nyckelordet är på grund av nedkomsten.
Citera
2022-10-09, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
I krig befinner alla sig i nöd så den dynamiken du beskriver är inte densamma. I krig får man göra riktiga val som att stanna med sin familj eller förflyttas med armén och här uppstår problemet för ingen kommer att försvara något som för dom är random.

Vet inte om sådär väldigt många situationer i krig är sådana att du kan göra den avvägningen att det inte är ett fara för ditt liv, jag menar skarpt läge är skarpt läge. Om bomber faller och skotten viner så finns där ingen hjälp för randoms.

Den avvägningen gör man inte genom logik, den sker per automatik. Är det fara för eget liv och hälsa, så märker man det. Och flyr eller illa fäktar. Då är det ens eget liv (och ens närmaste liv) det enda man kämpar för. Men om man på avstånd ser fiendens soldater som är igång att våldföra sig och tortera random främmande svenska män och svenska kvinnor och svenska barn och man hinner göra en kalkylerad riskanalys av situationen och bedömer att man inte riskerar sitt eget/ens närmaste liv och hälsa om man skjuter ihjäl fiendens soldater och därmed stoppar deras barbariska beteende och handlingar. Tja, då kommer man nog faktiskt trycka av. där kickar medmänskligheten in rätt snabbt och man vill bara få stopp på eländet man bevittnar.
Citera
2022-10-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Då skulle jag inflika även här att en folkbokförd nyförlöst man även torde kunna dömas för barnadråp. Nyckelordet är på grund av nedkomsten.

Fint Ipsi! Sådana här konkreta saker gillar jag!
Vill du vara god och skicka det till slö också?
Citera
2022-10-09, 13:29
Avslutad
Citat:
Haha om du bara visste. Tjejen från igår hann inte mer än åka hem innan en annan tjej skrev att hon är sugen på mig igen. Jag behöver inte direkt springa ut och leta efter fina tjejer, det svåra är tajmingen då det blir dubbel eller trippelbokningar ibland.
Hahaha, apropå att tala sanning då förstås!

Men de behöver väl pengarna förstås.
Citera
2022-10-09, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700#K3

3 § Dödar kvinna sitt barn vid födelsen eller eljest å tid då hon på grund av nedkomsten befinner sig i upprivet sinnestillstånd eller i svårt trångmål, dömes för barnadråp till fängelse i högst sex år.

glömda att du inte kan hantera objektiv verklighet pga av dina sjukdomar och begränsade förmåga.

Jo, det hade jag redan i första posten, hade du inte varit lat och efterbliven så hade du redan vetat att det här är en ickediskussion, man du vill bara trolla som vanligt .

Det vuxna ickemytomatna svaret hade varit. Oj finns det lagstiftade fördelar och undtag som gäller för kvinnor men inte män, där ser man , jag har lärt mig något....

tro mig, ingen bryr sig om att du blir avslöjad som mytoman i inlägg du gör, det är bara du som bryr dig.

Men här är några fler bra exempel på rättigheter
(FB) Lagar som ger kvinnor mer rättigheter än män.

Så då behövs inte abortalagen? , Jag är inte med på din trollning här?

Ja

nej

Det skulle vara omöjligt. och nu räckte ju första posten för att avfärda logiken.

Du ljuger och trollar, avsiktiligt eller pga av sjukdom är oväsntligt. vv sluta med det.

Citat:
Fint Ipsi! Sådana här konkreta saker gillar jag!
Vill du vara god och skicka det till slö också?
Absolut!

Citat:
Fast en gravid folkbokförd man som kommer in och vill ha abort så torde han inte nekas bara för att det står kvinna i lagen. Det är själva graviditeten som räknas.

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in