2022-10-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du avser nu närstrider mellan soldater antar jag?

TS specificerar inte det så frågan gäller allmänt när en kvinna attackeras.
Citera
2022-10-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Skulle det börja rulla in Ryska pansarvagnar över gränsen skulle jag inte plocka upp ett vapen och försvara mitt land, dock har det inget pga kvinnorna i detta land att göra utan hur våra politiker har förstör detta land som jag en gång var stolt över att kalla MITT land pga immegrationen som mer eller mindre kört detta land i botten, så nej jag skulle inte offra mitt liv för att någon kaosblattess familj kan fortsätta pumpa ut 30k i månaden i bidrag. Dessa lär ju inte heller göra något utan kommer åka hem till sina hemländer på semester tills kriget är slut.
Citera
2022-10-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, det kommer "hon" inte bli av krig. Hemmafru blir "hon" om hennes man har råd att ha henne som hemmafru och båda två vill ha det så. I Sverige har vi sedan länge haft ett kapitalistiskt system som försvårar för många par att låta den ena vara hemmafru/hemmaman och bara leva på en lön. Skyll det på kapitalismen och inte på feminismen.
Kapitalism, kommunism och feminism är sprungen ur samma judiska källa.
Drar det igång ett krig så kommer 99,9% av alla kvinnor att överge alla tankar på jämställdhet och lika värde, vilket är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Skulle det börja rulla in Ryska pansarvagnar över gränsen skulle jag inte plocka upp ett vapen och försvara mitt land, dock har det inget pga kvinnorna i detta land att göra utan hur våra politiker har förstör detta land som jag en gång var stolt över att kalla MITT land pga immegrationen som mer eller mindre kört detta land i botten, så nej jag skulle inte offra mitt liv för att någon kaosblattess familj kan fortsätta pumpa ut 30k i månaden i bidrag. Dessa lär ju inte heller göra något utan kommer åka hem till sina hemländer på semester tills kriget är slut.
Du strider för din familj, ditt folk och dina kamrater
Citera
2022-10-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Du strider för din familj, ditt folk och dina kamrater

Bara om man känner samhörighet med dem men Sverige är extremt polariserat nu, grupper hatar varandra och vill därför inte dö för varandra.
Citera
2022-10-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
TS specificerar inte det så frågan gäller allmänt när en kvinna attackeras.

Nej TS specificerar I KRIG, så frågan gäller ju självklart då I KRIG.
Citera
2022-10-08, 15:30
Medlem
Citat:
Nej TS specificerar I KRIG, så frågan gäller ju självklart då I KRIG.

Duktig flicka!
Citera
2022-10-08, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Stumpan, detta har rapporterats av svensk MSM t.o.m.
Följer du inte alls med eller blundar du så fort det kommer nyheter som strider emot din världsbild?
Dina önskedrömmar och svensk MSM är två helt olika saker.
Citera
2022-10-08, 15:36
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?
Ukrainska kvinnor ja, svenska kvinnor kan brinna i helvetet!
Citera
2022-10-08, 15:37
Avslutad
Citat:
Du avser nu närstrider mellan soldater antar jag?
För ursäkta men vilka civila brukar försvara andra civila individer mot attackerande soldater från främmande makt?

Ska du stå där som farsa ex. och lämna ut dina döttrar, din morsa och din fru till de attackerande ryssarna?
Varsågoda!

typ? eller hur hade du tänkt dig det hela...för mig veterligen så brukar soldater som är inne på främmande mark mest syssla med att attackera motståndararméns soldater och civila brukar bombas, och inte attackeras i närstrider.

Berätta hur ska du hålla ihop en armé om där går ut direktiv att alla kvinnliga soldater ska inte "försvaras" utan bara de manliga.
Jag tror de föreställer sig att krig går till så att varje soldat får varsin kvinna att vara livvakt åt och fiendesoldaterna ska sen försöka skjuta den kvinnan och den som skjutit flest kvinnor vinner.
Citera
2022-10-08, 15:39
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tror de föreställer sig att krig går till så att varje soldat får varsin kvinna att vara livvakt åt och fiendesoldaterna ska sen försöka skjuta den kvinnan och den som skjutit flest kvinnor vinner.
Det här inlägget ville jag spara.
Det säger precis allt som är värt att säga.
Citera
2022-10-08, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det här inlägget ville jag spara.
Det säger precis allt som är värt att säga.
Absolut. Jag är spot on i vanlig ordning.

Du kanske ska lägga i din signatur?
Citera
2022-10-08, 15:45
Bannlyst
Det enda som är värt att skydda är mat och min smällfeta ballongmage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in