2022-10-06, 12:28
Medlem
Hörde av mig till tingsrätten angående fup. Fick nedan svar i tisdags:

”Kostnad för den del som är sekretessgranskad för närvarande och kan lämnas ut i pappersform = 30 sidor + 2 sidor = 94 kr + eventuellt portavgift.”

Läste att flera var intresserade, vet inte om andra har ytterligare information om fupen?
Citera
2022-10-06, 13:54
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
+1

Tyvärr är jag rädd att Ruben-nätverket och S kommer att verka för LSU och att fadern får komma till Sverige. Muslim Abushi får 1-3 år på LSU och sedan släpps muslimmonstret fritt i någon förort i Stockholm, Göteborg eller Malmö så han kan gömma sig bland dem andra parasitafrikanerna.

Fadern har redan för en tid sedan anlänt till Sverige och uttalat att han avser att bli kvar i landet.
Nu har ju hustrun och barnen permanenta uppehållstillstånd i Sverige (sedan just före grabbens överfall), så antagligen har pappans möjligheter att bli kvar här underlättats.
Ev försörjningmöjlighet, jobb mm verkar inte ha vägts in i faderns beslut.
Citera
2022-10-06, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarkoMehtosalo
Hörde av mig till tingsrätten angående fup. Fick nedan svar i tisdags:

”Kostnad för den del som är sekretessgranskad för närvarande och kan lämnas ut i pappersform = 30 sidor + 2 sidor = 94 kr + eventuellt portavgift.”

Läste att flera var intresserade, vet inte om andra har ytterligare information om fupen?

Dumheter av domstolen, dom har den säkert redan digitalt, ett knapptryck bort. Enklast och billigast för alla.
Citera
2022-10-06, 14:42
Medlem
lite nytt

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...s-ord-i-forhor
Citera
2022-10-06, 14:45
Medlem
Det är dags att skippa att bry sig om ålder på gärningsmän i sverige nu. Polisen tar 9-åringar med skjutvapen, vidriga apor som tar sig hit och ljuger om sin ålder som våldtar och mördar. Det säger sig självt..
Vi får göra som i andra länder där unga döms som vuxna.
En variant skulle vara att föräldrar döms till samma straff som sitt barn, då det är föräldrars fel i grunden.
Citera
2022-10-06, 14:51
Medlem
MissDecibellas avatar
Från Aftonbladets artikel;

.. ”Jag bara slog”, säger pojken i förhör.
Pojken berättar att han slog flickan med en pinne. Han ska även ha försökt strypa flickan med skosnören.
”Jag bara tog på dem och hedde på hennes hals” , säger han i förhör.
Han berättar att han knöt skosnörena. När förhörsledaren frågar varför har han ingen förklaring.
”Jag vet inte”.
Han säger att flickan ramlade på marken. Han har i det läget inte heller svar på varför han slog flickan.
”Jag vet inte”.
”Säg det du vet”.
”Jag vet inte”..

Vad f*n menar han med ”hedde på hennes hals”..?
Citera
2022-10-06, 14:56
Medlem
Flickan vårdas fortfarande på sjukhus och har ännu inte kunnat förhöras

”Flickan vårdas fortfarande på sjukhus och har ännu inte kunnat förhöras.
Den 15-årige pojken har gjort vissa medgivanden i förhör.

Jag menar att den tilltalade utsatt flickan för ett synnerligt lidande och att han har visat synnerlig hänsynslöshet genom att angripa målsäganden med grovt våld.”

Citera
2022-10-06, 14:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Jag vet inte".

Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Från Aftonbladets artikel;

.. ”Jag bara slog”, säger pojken i förhör.
Pojken berättar att han slog flickan med en pinne. Han ska även ha försökt strypa flickan med skosnören.
”Jag bara tog på dem och hedde på hennes hals” , säger han i förhör.
Han berättar att han knöt skosnörena. När förhörsledaren frågar varför har han ingen förklaring.
”Jag vet inte”.
Han säger att flickan ramlade på marken. Han har i det läget inte heller svar på varför han slog flickan.
”Jag vet inte”.
”Säg det du vet”.
”Jag vet inte”..

Vad f*n menar han med ”hedde på hennes hals”..?

Jag vet inte heller vad "hedde" kan betyda.

Just hans upprepade svar "Jag vet inte" visar på hur extremt farlig denne yngling är och kommer så att förbli.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-10-06 kl. 14:58.
Citera
2022-10-06, 15:02
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
En sån där typ där våldet, i takt med gärningen utförs, riskerar växa, ökas på i intensitet och ta sig helt oplanerade uttryck Inte ens gärningsmannen vet själv hur det slutar, total avsaknad av logik.
Det som händer liksom bara händer......

Det är så sjukt att vara så störd, och i en så ung ålder.
Citera
2022-10-06, 15:04
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Fadern har redan för en tid sedan anlänt till Sverige och uttalat att han avser att bli kvar i landet.
Nu har ju hustrun och barnen permanenta uppehållstillstånd i Sverige (sedan just före grabbens överfall), så antagligen har pappans möjligheter att bli kvar här underlättats.
Ev försörjningmöjlighet, jobb mm verkar inte ha vägts in i faderns beslut.

Pappa tar 'ansvar' och vill vara nära sin familj
Citera
2022-10-06, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Just hans upprepade svar "Jag vet inte" visar på hur extremt farlig denne yngling är och kommer så att förbli.

”Hedde” = satte/la dit
Citera
2022-10-06, 15:14
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Han ska även ha försökt strypa flickan med skosnören som han drog runt halsen på henne.

”Jag bara tog på dem och hedde på hennes hals”, säger han i förhör.

Han berättar att han knöt skosnörena. När förhörsledaren vad han menar med knöt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in