2022-11-05, 15:25
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag förstår verkligen inte hur du tänker!?

Att han "mår bra" borta på SIS-boendet är väl bara positivt? "Att han mår bra" där borta tyder ju på att tvångsomhändertagande/"ungdomsvården" fungerar bra - och att insatserna som satts in mot honom lett till bättring eller i vart fall kommer att leda till bättring.

Detta är ju en person SOM MED ALL ÖNSKVÄRD TYDLIGHET behöver hur mycket hjälp och vård som helst - För annars är han ju komplett livsfarlig. Han kommer att i resten av sin ungdom, och troligen resten av sitt liv, vara i behov av stöd från allt från socialtjänst, till BUP, till vuxenpsykiatri, till särskola, till kommunalt LSS-stöd osv. Och "att han mår/trivs bra" kommer ju vara en absolut förutsättning för att vården/omsorgen skall gå framåt och att detta aldrig mer skall hända igen. För visst är vi överens om att det är just detta som är målet?
Han förtjänar faktiskt inte vår hjälp. Det du beskriver är en kostsam vårdapparat, under flera decennier, för en människa som egentligen inte har något att göra på svensk mark. Det är faktiskt absurt att behålla honom, som om han vore en av oss.
Citera
2022-11-05, 15:26
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
har inte följt hela tråden men hur kan vissa veta vad flickan heter?

Du hoppar in i en tråd på över 1000 sidor, ett fall där rättegång dessutom redan varit, tanken slår dig inte att exempelvis läsa sammanfattningen som finns i FÖRSTA inlägget?, eller bara läsa några inlägg bak från sista posten??

Inte nog med att flickans namn nämns i vart och varannat inlägg åtminstone dom sista 20-25 sidorna, utan hennes namn står även att läsa i ett inlägg postat 3 inlägg innan ditt??
Citera
2022-11-05, 15:35
Medlem
Frammes avatar
Jag är ingen elak person, men dom som ljuger och hittar på om Luna, skulle placeras tillsammans med gärningspersonen. I mina ögon så har dom inte större kapacitet än han.
Citera
2022-11-05, 17:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Monstret är inte en av oss och kommer heller aldrig att bli det.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han förtjänar faktiskt inte vår hjälp. Det du beskriver är en kostsam vårdapparat, under flera decennier, för en människa som egentligen inte har något att göra på svensk mark. Det är faktiskt absurt att behålla honom, som om han vore en av oss.

Nej detta monster förtjänar verkligen inte vår hjälp.

Han är definitivt inte en av oss och kommer heller aldrig att bli det. Det enda vidundret kommer att göra att kosta skattebetalarna enorma belopp under många årtionden. Pengar som skulle kunna ha lagts på betydligt viktigare saker som t. ex. skola, sjukvård och omsorg.
Citera
2022-11-05, 18:58
Medlem
Jag hoppas av hela mitt hjärta och själ att lilla flickan blir återställd.. Det måste vi alla tro och att hon får ett bra liv
Citera
2022-11-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Jag hoppas av hela mitt hjärta och själ att lilla flickan blir återställd.. Det måste vi alla tro och att hon får ett bra liv

Såklart hoppas alla det,men det innebär inte att du kan hitta på en massa saker hit och dit
Då kan du lika gärna låta bli att skriva här för vi behöver inte höra en massa ljug från dig.
Om du inte kan ta fram källa på dina kommentarer låt bli att skriva
Citera
2022-11-05, 19:24
Medlem
Det är ju ganska uppenbart att signatur Bea67 trollar, eftersom hen skrev att L*una ätit glass bara 14 dagar efter överfallet.

Det kan hon ju omöjligen gjort eftersom hon var nedsövd i över en månad.
(Enligt div. artiklar Aftonbladet mfl.)

Trist att folk inte ens här kan hålla sig till fakta.
Citera
2022-11-05, 21:52
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Flickan är inget kolli.... Hon börjar bli bättre men måste lära sig gå igen mm

Kan du svara på, som flera frågat, var du fått detta ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg 18/7

Inlägg 21/7 - alltså endast 14 dagar efter den grova misshandeln samt grova våldtäkten

Inlägg 22/7

Inlägg 25/7

Inlägg 20/10

Dagens inlägg 5/11

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------
Ett urplock av dina inlägg. Jag skulle väldigt gärna vilja ha KÄLLA på vad du skriver, tacksam om du kan uppge det?!

Den här skribenten tror sig veta väldigt mycket. Samt fabulerar, t ex Om L*na: "En ung vacker tjej som ska utbilda sig till Läkare... Får vi hoppas"

Ett gott råd till ni alla som läser, ta ej dessa uppgifter för sanning.

Tack för denna sammanställning av svammel.
Trollvarning på användaren.
Citera
2022-11-05, 22:18
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Kan du svara på, som flera frågat, var du fått detta ifrån?

Tack för denna sammanställning av svammel.
Trollvarning på användaren.
Det är ju uppenbart att personen trollar. Hur kan man ens förmå sej till detta? Då tycker jag att man ska förflytta sej til en anna tråd och få utlopp för sina fantasier, Vi som verkligen bryr oss om Luna, hennes familj och tyvärr kommande liknande fall, är oerhört upprörda. Men det är väl meningen att provocera, eftersom man själv har problem som man inte klarar av att hantera.
Citera
2022-11-05, 22:48
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Det är ju uppenbart att personen trollar. Hur kan man ens förmå sej till detta? Då tycker jag att man ska förflytta sej til en anna tråd och få utlopp för sina fantasier, Vi som verkligen bryr oss om Luna, hennes familj och tyvärr kommande liknande fall, är oerhört upprörda. Men det är väl meningen att provocera, eftersom man själv har problem som man inte klarar av att hantera.

Att användaren inte skriver var uppgifterna kommer ifrån är allvarligt. Det är respektlöst mot både flickan och familjen. Sen uppmanar användaren oss en massa floskler om att vi ska vilja att flickan blir återställd och får ett bra liv.
Är anmärkningsvärt om man inte önskar det.

Men sitta och hitta på flickans tillstånd talar emot att man vill någon väl. Fram med uppgifter om det inte är så.
Visst är det för att provocera och bra det kom upp i tråden för det har pågått för länge.
Citera
2022-11-06, 03:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Att användaren inte skriver var uppgifterna kommer ifrån är allvarligt. Det är respektlöst mot både flickan och familjen. Sen uppmanar användaren oss en massa floskler om att vi ska vilja att flickan blir återställd och får ett bra liv.
Är anmärkningsvärt om man inte önskar det.

Men sitta och hitta på flickans tillstånd talar emot att man vill någon väl. Fram med uppgifter om det inte är så.
Visst är det för att provocera och bra det kom upp i tråden för det har pågått för länge.
Användaren skriver i en gammal tråd att hen har asperger.
Kan det vara en förklaring till varför inläggen ser ut som dom gör?
Citera
2022-11-06, 08:25
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Användaren skriver i en gammal tråd att hen har asperger.
Kan det vara en förklaring till varför inläggen ser ut som dom gör?

Att det är anledningen till att användaren inte uppger källor till kommentarer om flickans tillstånd, ”mår bättre” mm?
Senast redigerad av Lilett 2022-11-06 kl. 08:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in