Citat:
Ursprungligen postat av
akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.
Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.
Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?
När jag läser definitionen av feminism tror jag att väldigt få i utvecklade civilisationer inte är feminister. Jag kan för övrigt meddela att definitionen för Maskulinism är densamma.
För övrigt börjar fler och fler kvinnor, i feminismens sanna anda att ansluta sig till försvaret. Från att det var förbjudet till att nu 22% är kvinnor. Tycker dom att DU är värd att försvara? Sannolikt ja, för dom är inte småsinta surkukar.
Det du har gjort fel är att blanda ihop radikala människor som gått överstyr, med faktisk feminism.
Citat:
"feminism, the belief in social, economic, and political equality of the sexes."
https://www.britannica.com/topic/feminism