2022-09-30, 10:49
Medlem
Som du ser är det inte så lätt att lyckas utan att handlar om att bli bra på det man håller på med. Det är omöjligt att avgöra utifrån det du skriver vad du kan förbättra då det finns så många olika vägar och din väg är den rätta för just dig.
Men du får fortsätta att bilda dig och lära dig. Ta hjälp av någon kunnig och ha rätt syn på livet så det känns värt det. Att bygga en snygg kropp är verkligen inte lätt.
Citera
2022-09-30, 10:58
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Tränar runt 5 ggr i veckan, brukar värma upp med 20-30 minuters intervall kondition o sen kör ja antingen en rygg eller bröst.
Men jag bygger inte mycket muskler alls, de endå jag ökat på bra är dipps som jag klarar väldigt lätt nu.
Går dock inte ner alls i vikt haft problem med testo under längre tid vet inte om de har med det o göra.
Annars försöker ja äta nyttig mat, som kycklingbullar röda linser o nån kokos sås.
Vet inte riktigt vad som är felet, rör mig inget på jobbet men är ju folk där som aldrig tränar nått o äter värre än mig l inte går upp.

Det kanske är så att du lägger på dig muskler samtidigt som du blir av med fetma. Muskler är tyngre än fett. Kanske kan det vara en ide att fota sig själv varje efter träning istället för att stirra sig blind på vågen. För att se om du blir smalare och mer vältränad.

Annars är det kosten som reglerar vikten. Äter du massa "nyttiga" halvfabrikat? Dom är 95% skit, de är alltid massa socker, vegetabiliska oljor och billiga kolhydrater som utfyllnad.. Räknar du kcal, gör det och se till att kosten fokuserar på kött/protein och vanliga grönsaker. Gör maten från grunden uteslutande från råvaror. Inga halvfabrikat.

Kör något enkelt nybörjar program typ 5x5 stronglift med tydlig progression. Efter ett år eller så gå över till något mer avancerat program med progression.
Citera
2022-09-30, 11:14
Medlem
Du måste ligga i kaloriunderskott! Gör du inte det så går du inte ner i vikt. Simple as that. Börja med att räkna ditt dagliga kaloriintag via lifesum och ge det ett par månader så ska du se att vikten droppar.
Citera
2022-09-30, 11:33
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Tränar runt 5 ggr i veckan, brukar värma upp med 20-30 minuters intervall kondition o sen kör ja antingen en rygg eller bröst.
Men jag bygger inte mycket muskler alls, de endå jag ökat på bra är dipps som jag klarar väldigt lätt nu.
Går dock inte ner alls i vikt haft problem med testo under längre tid vet inte om de har med det o göra.
Annars försöker ja äta nyttig mat, som kycklingbullar röda linser o nån kokos sås.
Vet inte riktigt vad som är felet, rör mig inget på jobbet men är ju folk där som aldrig tränar nått o äter värre än mig l inte går upp.

Om du vill bygga muskler är det dumt att värma upp med något som är så energidränerande som intervaller. Det räcker med 5 minuter lätt jogging eller cykling. Man ska inte trötta ut sig innan man börjar med styrkeövningar med andra ord.

När det gäller viktnedgång så är det som andra redan skrivit, du måste äta mindre.
Citera
2022-09-30, 11:41
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
T.
Det är väl ganska uppenbart att du äter för mycket i förhållande till hur mycket du gör av med.
jag vet inte om du vill ha ett tips, men här är det i alla fall:
- ät (mycket) mindre under ett halvår (t ex ät aldrig efter 1800) eller
- rör dig (mycket) mer. Plussa på 3 mil i spåret per vecka med löpning eller rask gång
Hur svårt kan det vara?
Citera
2022-09-30, 12:51
Medlem
MyJustices avatar
Hade samma problem
Gick ner ca 20 kilo.
Började sen att träna .
Gick därefter inte ner i vikt mer .
Sen slutade jag att träna och började att gå ner i vikt igen .
Fortsätt med att träna och äta bra mat .
Men utdelningen i viktnedgång kommer senare och långsammare.
Har diabetes
Citera
2022-09-30, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Snusar du fortfarande? Nikotin påverkar såklart viktnedgången. Eller rättare sagt, den metaboliserar mer om du slutar eller går över till svagare.

Jepp dock bara slim, så är inte mycket nikotin
Citera
2022-09-30, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Det kanske är så att du lägger på dig muskler samtidigt som du blir av med fetma. Muskler är tyngre än fett. Kanske kan det vara en ide att fota sig själv varje efter träning istället för att stirra sig blind på vågen. För att se om du blir smalare och mer vältränad.

Annars är det kosten som reglerar vikten. Äter du massa "nyttiga" halvfabrikat? Dom är 95% skit, de är alltid massa socker, vegetabiliska oljor och billiga kolhydrater som utfyllnad.. Räknar du kcal, gör det och se till att kosten fokuserar på kött/protein och vanliga grönsaker. Gör maten från grunden uteslutande från råvaror. Inga halvfabrikat.

Kör något enkelt nybörjar program typ 5x5 stronglift med tydlig progression. Efter ett år eller så gå över till något mer avancerat program med progression.

Ingen halvfabrikat, jag gillar o laga mat, äter mest kycklingfärs.
Squats o knäböj kan inte inte köra är extremt stel o efter ja kört det är jag stel i en vecka, är som om lederna är kassa elr nått
Citera
2022-09-30, 13:53
Medlem
Citat:
Ingen halvfabrikat, jag gillar o laga mat, äter mest kycklingfärs.
Squats o knäböj kan inte inte köra är extremt stel o efter ja kört det är jag stel i en vecka, är som om lederna är kassa elr nått

Då får du börja stretcha. Om du enbart tränar bröst och rygg som en discogymmare så kan det ju kvitta, det är inte effektivt på något plan då du missar så mycket tillväxthormon.

Så börja träna ben. Tjejer gillar killar med rövar, om det är det du gymmar för. Benmuskler är det viktigaste i de flesta sporter, då kraft alltid kommer från benen. Man får även mer testo och hgh då muskelgruppen är störst.

Ät mindre, träna bättre och du kommer gå ner i vikt.
Citera
2022-09-30, 13:54
Medlem
Citat:
Jepp dock bara slim, så är inte mycket nikotin
Det lustiga är att innan gick ja på voxra o fick sån jädra energi för o träna och kunde ut o gå och sånt, fick dock massa hjärtproblem av de så slutade, men annars finns de ingen motivation att ut o gå en timme om dagen, hjärnan blir så otroligt uttråkad och trött.
Men med voxra kunde jag köra på i oändlighet och gick ner säkert 10 kilo bara sådär, testat med antidepressiva och det blir tvärtom, tjock slö.
Så vet inte om det är dopaminet
Citera
2022-09-30, 14:06
Medlem
Blessed90s avatar
Citat:

Hormonell obalans kan definitivt vara anledningen.

Jag rekommenderar ett hormontest paket på werlabs eller liknande.
Citera
2022-09-30, 15:19
Medlem
thegymsharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Det är väl ganska uppenbart att du äter för mycket i förhållande till hur mycket du gör av med.
jag vet inte om du vill ha ett tips, men här är det i alla fall:
- ät (mycket) mindre under ett halvår (t ex ät aldrig efter 1800) eller
- rör dig (mycket) mer. Plussa på 3 mil i spåret per vecka med löpning eller rask gång
Hur svårt kan det vara?
Vad skulle det spela för roll på när på dygnet man äter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in