Citat:
Ursprungligen postat av
Idioten1
Tränar runt 5 ggr i veckan, brukar värma upp med 20-30 minuters intervall kondition o sen kör ja antingen en rygg eller bröst.
Men jag bygger inte mycket muskler alls, de endå jag ökat på bra är dipps som jag klarar väldigt lätt nu.
Går dock inte ner alls i vikt haft problem med testo under längre tid vet inte om de har med det o göra.
Annars försöker ja äta nyttig mat, som kycklingbullar röda linser o nån kokos sås.
Vet inte riktigt vad som är felet, rör mig inget på jobbet men är ju folk där som aldrig tränar nått o äter värre än mig l inte går upp.
Det kanske är så att du lägger på dig muskler samtidigt som du blir av med fetma. Muskler är tyngre än fett. Kanske kan det vara en ide att fota sig själv varje efter träning istället för att stirra sig blind på vågen. För att se om du blir smalare och mer vältränad.
Annars är det kosten som reglerar vikten. Äter du massa "nyttiga" halvfabrikat? Dom är 95% skit, de är alltid massa socker, vegetabiliska oljor och billiga kolhydrater som utfyllnad.. Räknar du kcal, gör det och se till att kosten fokuserar på kött/protein och vanliga grönsaker. Gör maten från grunden uteslutande från råvaror. Inga halvfabrikat.
Kör något enkelt nybörjar program typ 5x5 stronglift med tydlig progression. Efter ett år eller så gå över till något mer avancerat program med progression.