Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Man kan undra hur lång tid detta makabra projekt tog egentligen- att stycka kroppen för hand, fördela och paketera delarna i svarta sopsäckar, ev fixa bil, lasta, sen köra runt och dumpa på olika kymiga ställen i skydd av mörkret och städa upp allt runt omkring?
Jag tror det tog större delen av dagen och kvällen.
Jag tror att C blev mördad , förmodligen strypt.
Sen startar ett märkligt scenario med att stycka hennes kropp och fördela henne i flera säckar och dumpas på olika ställen.
Vad jag förstår var C en liten kvinna som man lätt kunnat gömma i en combi bil eller pickup för att transportera till ett större grönområde utanför tullarna.
Det finns ingen panik över detta utan mer en galen handling av en aggressiv människa .
Styckningar är som vi vet inte speciellt vanligt...
För mig känns handlingen mer som att statuera ett exempel ,GM vill signalera något!
Typ....jävlas inte med mig för då ligger ni pyrt till!
Jag tror att någon/ några i hennes omgivning visste vad som hänt men att dessa individer skulle kontaktat Polis i den mediastorm som det blev när de aktuella läkarna kom in i fallet är inte troligt, förmodligen hade ingen lyssnat på människor från den lägsta nivån i samhället.
Jag tror dessutom att delarna efter C har blivit flyttade , lukten måste ha känts lång väg.
Varför flyttas dessa delar ? GM ville ha uppmärksamhet, vilket han fick via massmedia och ville dessutom att C skulle hittas.
Läggs dessutom nära en rättsläkarstation där GM i sin enfald räknade med att människor i sitt yrke kände igen lukten och därefter reagerat.
Nu blir det en hundägare som uppdagar allt i denna härva, bor man i närområdet och är ute med hunden brukar man vanligtvis ta samma väg varje dag , vi människor är vanemänniskor som bekant.
Märkligt att hunden inte reagerat tidigare på säckarna . Hundnosen borde ha känt detta tidigare.
Skäms över att vara svensk när jag tar del av det här fallet....Rättsstatens totala sönderfall ...USCH!