2022-09-26, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Tack för intressant iakttagelse: hanteringen av handduken. Ja det kan vara ett kvinnligt handlag.
Visst är det paradoxalt, att lämna en kraftigt nersölad handduk vid dumpade kroppsdelar och vika den så ordentligt.

Ja det är det eller kan den följt med ner i bilen när säckarna lastades, lagts ihopvikt under en läckande säck?

Sen kan den åkt med ut, fastsutten på säcken i bara farten (biologiskt material är som klister) och lossats när säcken svingades ut och dumpades.

Oavsett är det ett varsamt handlag över den.

Någon som var rädd om bilen?
Senast redigerad av viperstyle 2022-09-26 kl. 15:56.
Citera
2022-09-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Inte ofta ett 38 år gammalt badlakan diskuteras på flashback...

Handduken var troligen inte GM:s. Vilken styckmördare lämnar sitt eget badlakan vid kroppsdelarna? Verkar helt ologiskt att göra det.

BO:s DNA fanns troligen på badlakanet, tillsammans med hår från tio st män + djurhår. Det har mao en historia.

TH:s och TA:s DNA fanns inte på badlakanet.

Det kan tilläggas att Vinof var en inbiten djurvän med mångårig erfarenhet av hundar och hästar bla.

BF var också mångårig djurvän, hade katter på åttiotalet.

Ja helt logiskt tror jag inte saker och ting är i denna storyn. Snarare tur vissa undkom granskning och att tekniken inte var längre fram samt att handduken mm försvann innan den analyserases. Men ja det var nog mest biologiskt material från BO.

Sen var Vinof mycket men jag vet inte om jag räknar in honom som den store djurvännen direkt
Citera
2022-09-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
JA. Nån viss bålsta-bo skulle nog må rätt gott av lite "terapi"; med hjälp av startkablar och en generator.
Sen skulle sanningar bara bubbla ut genom munnen,,,,
Att kolla i "brottsloggen" på vad CB och SSB pysslade med under en månad från den 20juni 1984 kan ge nyttiga ledtrådar, för övrigt!!
Vink vink, till KK1 , med hr LJ,,,,,

Ja tänkte det samma att lätta sitt samvete gör underverk för hjärna och hjärta!
Ja vad som hände tiden mellan dådet och uppbrottet där med CB och S har jag hittat väldigt lite om i tråden. Verkligen högintressant! Kanske någon som vet mer??
Citera
2022-09-26, 20:31
Medlem
Det var en torsk som vid tiden arbetade som taxichaufför som mördade Da Costa, det var igentligen inte ett planerat mord utan ett misstag, denne person gillade strypsex och det hela gick överstyr, när taxichauffören insett vad han gjort fick han panik, Da Costa styckades senare i en tvätthall avsedd för taxibilar.

Taxichauffören finns inte längre i livet men personer i dennes närhet finns fortfarande i livet, återstår att se om någon träder fram och berättar sanningen innan dom själva lämnar jordelivet.

Så är det...
Citera
2022-09-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av audix
Det var en torsk som vid tiden arbetade som taxichaufför som mördade Da Costa, det var igentligen inte ett planerat mord utan ett misstag, denne person gillade strypsex och det hela gick överstyr, när taxichauffören insett vad han gjort fick han panik, Da Costa styckades senare i en tvätthall avsedd för taxibilar.

Taxichauffören finns inte längre i livet men personer i dennes närhet finns fortfarande i livet, återstår att se om någon träder fram och berättar sanningen innan dom själva lämnar jordelivet.

Så är det...
Var det inte flyttbusschauffören som var GM så var det nog nån taxi driver.
Har leif gw eller sorgnäs kört nånting på "chaufförstemat"??
Citera
2022-09-27, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Var det inte flyttbusschauffören som var GM så var det nog nån taxi driver.
Har leif gw eller sorgnäs kört nånting på "chaufförstemat"??

GW och alla andra kan sluta spekulera, det har gått till som jag säger, vill GW ha mera information kan han sända mig ett PM så ska han få all information med platser och tidpunkter också.
Citera
2022-09-27, 19:26
Medlem
Jag har skummat över tråden. Det här mordet är lika söndertröskat som Palmemordet.
Samma åklagare som inte granskade och kritiskt bedömde vittnesutsagorna utan såg till att det passade hans agenda.
Tyvärr ingen toppjurist!

När man tar del av ägarna till fotoaffären så inser jag som lekman att de ljuger. Varför ? Ja en del vill sola sig i glansen en stund.
Systern till hon som ägde butiken, anställd också hon, vägrade befatta sig och hade aldrig sett några bilder. Trots att det uppgavs att alla anställda hade förfärat sig över dessa bilder men få anställda vittnade om dessa bilder.
Vem lämnade in såna fotorullar på ett kvinnolik som styckas?
Ingen skulle jag vilja påstå!

Den bittra mamman med ett oskyldigt barn som hon drar in i historians värsta rättegång måste vara fylld av hämndbegär mot sin man och styrd av expertis som inte synas av åklagare.

C gamla väninna som redogör för några anteckningar i en dagbok , när gjordes dessa anteckningar och kommenterade C någonsin de läkare hon uppger.

En kvinna är ute med hunden och ser två män med barnvagn nära Solna rättsläkarstation. Ja det är möjligt och trovärdigt men vad är det som avgör att det är de åtalade läkarna , är vi i Sverige eller DDR....Noll trovärdighet!

En stor rättsskandal , tyvärr inte den sista i raden .

Jag tror att C baneman är någon som , enligt vittnen hotat henne under våren. Det ligger nära i tid och den här personen tröttnade och gjorde verk av sina hot.
Han statuerade exempel och skickade varning till andra hur det kan gå om man inte håller sina löften, handlar om pengar , skulder som inte betalas trots löften från C.
De här bekanta kring C förstod och hade en misstanke om vem , men de var tysta, förmodligen av rädsla.

Rättegången mot C skulle bara vara en försmak av det som skulle komma, nämligen Palmeutredningen , med samma åklagare vid rodret!

Folket trodde vi levde i en trygg och stark rättsstat , eller hur?
Vi svenskar var förda bakom ljuset och det drabbar i första hand nära anhöriga .

Experter , nämndemän , åklagare, massmedia , mm fortsätter som inget har hänt!
Ja vad säger man ......
Citera
2022-09-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av audix
GW och alla andra kan sluta spekulera, det har gått till som jag säger, vill GW ha mera information kan han sända mig ett PM så ska han få all information med platser och tidpunkter också.

Om du nu sitter inne med så mycket information om detta brott , är det enklare att du tar kontakt med GW, tror inte han hänger på FB.

GW skulle säkert uppskatta informationen ..en stilla undran från mig..om nu torsken fick panik över det som hände , tyder på ett samvete , varför stycka henne ?
Lättare att dumpa henne utanför tullarna i ett skogsområde!
Citera
2022-09-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag har skummat över tråden. Det här mordet är lika söndertröskat som Palmemordet.
Samma åklagare som inte granskade och kritiskt bedömde vittnesutsagorna utan såg till att det passade hans agenda.
Tyvärr ingen toppjurist!

När man tar del av ägarna till fotoaffären så inser jag som lekman att de ljuger. Varför ? Ja en del vill sola sig i glansen en stund.
Systern till hon som ägde butiken, anställd också hon, vägrade befatta sig och hade aldrig sett några bilder. Trots att det uppgavs att alla anställda hade förfärat sig över dessa bilder men få anställda vittnade om dessa bilder.
Vem lämnade in såna fotorullar på ett kvinnolik som styckas?
Ingen skulle jag vilja påstå!

Den bittra mamman med ett oskyldigt barn som hon drar in i historians värsta rättegång måste vara fylld av hämndbegär mot sin man och styrd av expertis som inte synas av åklagare.

C gamla väninna som redogör för några anteckningar i en dagbok , när gjordes dessa anteckningar och kommenterade C någonsin de läkare hon uppger.

En kvinna är ute med hunden och ser två män med barnvagn nära Solna rättsläkarstation. Ja det är möjligt och trovärdigt men vad är det som avgör att det är de åtalade läkarna , är vi i Sverige eller DDR....Noll trovärdighet!

En stor rättsskandal , tyvärr inte den sista i raden .

Jag tror att C baneman är någon som , enligt vittnen hotat henne under våren. Det ligger nära i tid och den här personen tröttnade och gjorde verk av sina hot.
Han statuerade exempel och skickade varning till andra hur det kan gå om man inte håller sina löften, handlar om pengar , skulder som inte betalas trots löften från C.
De här bekanta kring C förstod och hade en misstanke om vem , men de var tysta, förmodligen av rädsla.

Rättegången mot C skulle bara vara en försmak av det som skulle komma, nämligen Palmeutredningen , med samma åklagare vid rodret!

Folket trodde vi levde i en trygg och stark rättsstat , eller hur?
Vi svenskar var förda bakom ljuset och det drabbar i första hand nära anhöriga .

Experter , nämndemän , åklagare, massmedia , mm fortsätter som inget har hänt!
Ja vad säger man ......
JA. ponera nu, att man begär ut relevanta FU-handlingar om kända brottsaktivas kända gärningar i Sth 1984???
DÅ FÅR MAN NOBBEN FRÅN POLISEN! Motivering; omsorg om de brottsligas gravfrid!!

Dvs korrumperad svensk polis (aka deras juristkader) håller den egna, ineffektiva verksamheten hårt om ryggen.
Sådan Nepotism kommer Leif gw, han i hufvudsta alltså, aldrig att gå i clinch med.
GW är blott ett smårund liten underhållare,,,,
Citera
2022-09-28, 00:31
Medlem
Man kan undra hur lång tid detta makabra projekt tog egentligen- att stycka kroppen för hand, fördela och paketera delarna i svarta sopsäckar, ev fixa bil, lasta, sen köra runt och dumpa på olika kymiga ställen i skydd av mörkret och städa upp allt runt omkring?

Jag tror det tog större delen av dagen och kvällen.
Citera
2022-09-28, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Man kan undra hur lång tid detta makabra projekt tog egentligen- att stycka kroppen för hand, fördela och paketera delarna i svarta sopsäckar, ev fixa bil, lasta, sen köra runt och dumpa på olika kymiga ställen i skydd av mörkret och städa upp allt runt omkring?

Jag tror det tog större delen av dagen och kvällen.

Jag tror att C blev mördad , förmodligen strypt.
Sen startar ett märkligt scenario med att stycka hennes kropp och fördela henne i flera säckar och dumpas på olika ställen.
Vad jag förstår var C en liten kvinna som man lätt kunnat gömma i en combi bil eller pickup för att transportera till ett större grönområde utanför tullarna.
Det finns ingen panik över detta utan mer en galen handling av en aggressiv människa .
Styckningar är som vi vet inte speciellt vanligt...

För mig känns handlingen mer som att statuera ett exempel ,GM vill signalera något!
Typ....jävlas inte med mig för då ligger ni pyrt till!

Jag tror att någon/ några i hennes omgivning visste vad som hänt men att dessa individer skulle kontaktat Polis i den mediastorm som det blev när de aktuella läkarna kom in i fallet är inte troligt, förmodligen hade ingen lyssnat på människor från den lägsta nivån i samhället.

Jag tror dessutom att delarna efter C har blivit flyttade , lukten måste ha känts lång väg.
Varför flyttas dessa delar ? GM ville ha uppmärksamhet, vilket han fick via massmedia och ville dessutom att C skulle hittas.
Läggs dessutom nära en rättsläkarstation där GM i sin enfald räknade med att människor i sitt yrke kände igen lukten och därefter reagerat.

Nu blir det en hundägare som uppdagar allt i denna härva, bor man i närområdet och är ute med hunden brukar man vanligtvis ta samma väg varje dag , vi människor är vanemänniskor som bekant.
Märkligt att hunden inte reagerat tidigare på säckarna . Hundnosen borde ha känt detta tidigare.
Skäms över att vara svensk när jag tar del av det här fallet....Rättsstatens totala sönderfall ...USCH!
Citera
2022-09-28, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag tror att C blev mördad , förmodligen strypt.
Sen startar ett märkligt scenario med att stycka hennes kropp och fördela henne i flera säckar och dumpas på olika ställen.
Vad jag förstår var C en liten kvinna som man lätt kunnat gömma i en combi bil eller pickup för att transportera till ett större grönområde utanför tullarna.
Det finns ingen panik över detta utan mer en galen handling av en aggressiv människa .
Styckningar är som vi vet inte speciellt vanligt...

För mig känns handlingen mer som att statuera ett exempel ,GM vill signalera något!
Typ....jävlas inte med mig för då ligger ni pyrt till!

Jag tror att någon/ några i hennes omgivning visste vad som hänt men att dessa individer skulle kontaktat Polis i den mediastorm som det blev när de aktuella läkarna kom in i fallet är inte troligt, förmodligen hade ingen lyssnat på människor från den lägsta nivån i samhället.

Jag tror dessutom att delarna efter C har blivit flyttade , lukten måste ha känts lång väg.
Varför flyttas dessa delar ? GM ville ha uppmärksamhet, vilket han fick via massmedia och ville dessutom att C skulle hittas.
Läggs dessutom nära en rättsläkarstation där GM i sin enfald räknade med att människor i sitt yrke kände igen lukten och därefter reagerat.

Nu blir det en hundägare som uppdagar allt i denna härva, bor man i närområdet och är ute med hunden brukar man vanligtvis ta samma väg varje dag , vi människor är vanemänniskor som bekant.
Märkligt att hunden inte reagerat tidigare på säckarna . Hundnosen borde ha känt detta tidigare.
Skäms över att vara svensk när jag tar del av det här fallet....Rättsstatens totala sönderfall ...USCH!

Att bära iväg med en 50 kg död kropp och lasta in i en bil kräver nog sin man.

Statistiskt är det vanligast med pareringar för transport, vilket även skedde här, samt att de genomförs mer eller mindre av en ensam person.

Att partera och fördela ca 43 kg i många mindre kolli (minst 5) tyder på att det skett på en trygg plats och i full kontroll av GM).

Det kan också vara en del av ett statement som du säger, kanske därför alla ringarna, huvudet och resten av de personliga tillhörigheterna aldrig hittades.

Framförallt tror jag det är mord och transportstyckning och mycket pekar på att döden är en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in