Citat:
Ursprungligen postat av
Scrubland
Jag förstår, tack för ditt utförliga svar. Jag får ta mig an att läsa tråden om jag förstått dig rätt! (Dock var jag rätt intresserad av det här ”svamlet”!)
Jag föreslår att du bearbetar Stockholsmpolisen - eftersom fallet är så extremt känt, kan det hända att Farbror Blå är frikostig med material. Det skadar ju inte att försöka. Tjata och tjata lite till ...
Jag vet att en insatt person (som har skrivit mkt i denna tråd) har fått ut da Costas daktfoto (!).
Det tog väl en vecka innan daktfototot skickades i mailen. Intressant förfarande.
I vanliga fall är polisen EXTREMT snål med daktfoton. Det spelar ingen roll om skurken ifråga har varit död i 30 år. Daktfoton är totalt hopplösa att få ut. Men da Costas foto fick nån tydligen loss...
Angående C Allgéns och Rajs svammel, så har det ett visst läsvärde.
Det framgår tydligt att C Allgén var/är spritt språngande galen. Hon var/är psykiskt rubbad.
Hon är den typ av vittne som polisen i normala fall skrattar åt och skickar hem utan diskussison.
Men i det här fallet valde polisen att utnyttja henne istället. Väldigt cyniskt.
Och Rajs, han låter .... vad ska man säga? Läser man hans förhör, framstår han som totalt ryggradslös, flummig, spekulativ och feg. Han hoppar från ämne till ämne utan någon röd tråd, pratar inte till punkt och verkar ha haft extremt svårt att tala ur skägget. Omöjlig att få grepp om.
Han låter ung såhär i föhören: "Jag tyckte si, sen tyckte jag så och kanske lite sådär också men kanske att .... nej, det kan det inte vara men jag ändrade mig igen ... tror jag ...."
På den nivån är det.