Citat:
Vet inte om jag köper att skalbarheten är löst. LN verkar vara komplicerat och krångligt, vilket bara innebär att man ersatt ett problem med ett annat. Gissar att det är därför användningen av LN är så gott som obefintlig. Såg att 5% av de som köper presentkort hos Bitrefill använder sig av LN, vilket är något lägre än vad man förväntade sig av en teknik med fem år på nacken.
Det naturliga är ju att tänka att Bitcoin är dynamiskt, så som du beskriver att den är nu. Nästan all teknik i samhället förbättras ju snabbt, i en utsträckning som man ofta förbluffas av. Så då borde ju Bitcoin utvecklas jättesnabbt. Men i stället går det så långsamt att jag inte kan minnas något högteknologiskt som utvecklats lika långsamt. Den här grafen är liksom helt otrolig: https://en.wikipedia.org/wiki/Bitcoin_scalability_problem#/media/File:BTC_number_of_transactions_per_month.svg (Och jag vet att man vill flytta transaktioner från baslagret, men eftersom det inte händer så är grafen fortfarande relevant)
Det naturliga är ju att tänka att Bitcoin är dynamiskt, så som du beskriver att den är nu. Nästan all teknik i samhället förbättras ju snabbt, i en utsträckning som man ofta förbluffas av. Så då borde ju Bitcoin utvecklas jättesnabbt. Men i stället går det så långsamt att jag inte kan minnas något högteknologiskt som utvecklats lika långsamt. Den här grafen är liksom helt otrolig: https://en.wikipedia.org/wiki/Bitcoin_scalability_problem#/media/File:BTC_number_of_transactions_per_month.svg (Och jag vet att man vill flytta transaktioner från baslagret, men eftersom det inte händer så är grafen fortfarande relevant)
Vad är krångligt? Liksom att kontanter inte fanns på kreditkort förr så tar väl saker tid? En telefon tog inte bilder efter 14 år? En bil hade inte kamera till hjälp när man backar för 100 år sen. Lugna dig och sluta trolla. Din akademiska utbildning har gjort dig dryg och till en översittare som får glädje i att gnälla på en teknik, inte ens ett av världens alla problem man kunde välja att gnälla på utan nej du ska sitta på flashback och glädja dig åt att snacka ner något som du inte har en aning om hur framtiden ser ut för. Skäms på dig.