Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-11, 00:30
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Om det är någon som är ohederlig och sjuk så är det du.

De du debatterar med har förklarat forskarnas syn på det hela, och det ser du som alarmism.

Och bara sluta med det om mobbning, för det är precis det som du och människor som Jönsson sysslar med.

Du har inte funderat över hur det blir varmare på jorden tack vare solen, utan säger bara att det är så.

Fundera över vad det är som händer, och om energin verkligen måste komma från något varmare.

Din bild av verkligheten säger alla att du inte har en aning om hur det är, eller ens har läst tråden eller kan förstå vad som sägs i den, för mobbarna är sådana som du, cancer och mcd.

När man själv mobbar men inte kan se det, då är man mycket sjuk.
Jag undrar om du ens förstår vad du skriver. På vilket sätt menar du att Henrik Jönsson är en mobbare?
Citera
2022-09-11, 00:41
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Sitt sätt där han inte vill lyssna på forskarna och leker von oben.

Han har ingen kunskap alls i ämnet, men är en husgud för dig därför att han pratar skit om forskare.

Du är också en mobbare när du säger att andra inte har någon koll på vetenskap, trots att de bara säger samma som de flesta forskare gör.

Du kan aldrig ta till dig det faktum att du är äcklig och att pers som mcd och cancer också är det.

Stå upp för din mobbartaktik är mitt förslag, men du väljer att vara en blöt disktrasa.
HJ utgår från rapporter från IPCC. Jag hänvisar till grundläggande fysik. Hur kan det vara mobbing?
Citera
2022-09-11, 00:48
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du mobbar när du säger att andra inte förstår något trots att du vägrar att svara på frågorna om hur det fungerar.

Du vill inte för du vet inte.

Jönson, du, mcd, och cancer är mobbare, och det finns så många fler i tråden som är som du.

Riktigt vekt att inte kunna stå upp för det.
De visar ju själva att de inte förstår fysik – det kan du inte lasta mig för. Vilka frågor menar du att jag inte svarat på?
Citera
2022-09-11, 00:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
De visar ju själva att de inte förstår fysik – det kan du inte lasta mig för. Vilka frågor menar du att jag inte svarat på?

Det tycker du, men de gör inte det.

Värmen kommer från solen säger du, men du har inte förklarat hur den kan värma upp jorden givet att fotoner inte har någon värme.

Och du har inte förklarat hur jorden kan bli varmare när solen inte ens kan värma upp en kallare atmosfär.

Det är dags att du börjar fundera över hur det fungerar, istället för att leka mobboffer.
Citera
2022-09-11, 01:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det tycker du, men de gör inte det.

Värmen kommer från solen säger du, men du har inte förklarat hur den kan värma upp jorden givet att fotoner inte har någon värme.

Och du har inte förklarat hur jorden kan bli varmare när solen inte ens kan värma upp en kallare atmosfär.

Det är dags att du börjar fundera över hur det fungerar, istället för att leka mobboffer.
Det du frågar efter är grundläggande fysik. Läs om värmeöverföring här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rme%C3%B6verf%C3%B6ring

Jag vill ÅTER påminna om att detta är ett forum för vetenskap där viss grundkunskap förväntas.
Citera
2022-09-11, 01:20
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nej du gör det när du pratar om mobbning.

Men så då vet vi att det inte finns några forskare som tycker som du, cancer eller mcd, för då hade du skrivit om dem.

Tönten Totius svarar inte på frågor utan väljer att känna sig kränkt.

Men så hur fungerar det nu, vad är det egentligen från solen som värmer vår planet, om du tror att den gör det?
Jag har svarat sakligt på alla frågor. Mobbare är de som kallar andra människor för ”klimatförnekare” och andra tillmälen. (Du kan ju läsa vad du själv häver ur dig.)
Citera
2022-09-11, 01:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag har svarat sakligt på alla frågor. Mobbare är de som kallar andra människor för ”klimatförnekare” och andra tillmälen. (Du kan ju läsa vad du själv häver ur dig.)

Du har inte svarat någonting mer än att du har sagt att solen värmer jorden.

Tja, är du ledsen över vad jag skriver kommer du alltid att vara ledsen.

Men dumma mobbare som du förstår troligen inte ens det.
Citera
2022-09-11, 01:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du har inte svarat någonting mer än att du har sagt att solen värmer jorden.

Tja, är du ledsen över vad jag skriver kommer du alltid att vara ledsen.

Men dumma mobbare som du förstår troligen inte ens det.
Nu avslöjar du åter dig själv som väldigt dum eftersom min historik visar vad jag svarat på. Jag är vidare inte ”ledsen över vad [du] skriver”. Vad får dig att tro det och vad har det med tråden att göra?
Citera
2022-09-11, 01:31
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Nu avslöjar du åter dig själv som väldigt dum eftersom min historik visar vad jag svarat på. Jag är vidare inte ”ledsen över vad [du] skriver”. Vad får dig att tro det och vad har det med tråden att göra?

Alltså, solen värmer jorden och inte mer än det.

Ja, mobbare som du är fattar du inte ens att alla kan läsa de inlägg du har skrivit.

Men vad är det som gör att solen värmer jorden?

Jag tror inte du hittar svaret genom att runka till Jönsson.
Citera
2022-09-11, 01:38
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Alltså, solen värmer jorden och inte mer än det.

Ja, mobbare som du är fattar du inte ens att alla kan läsa de inlägg du har skrivit.

Men vad är det som gör att solen värmer jorden?

Jag tror inte du hittar svaret genom att runka till Jönsson.
Jag förstår inte vad du är ute efter. Jorden värms av strålning från solen. Är det svårt att förstå för dig?
Citera
2022-09-11, 01:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du är ute efter. Jorden värms av strålning från solen. Är det svårt att förstå för dig?

Vi vet att du inte förstår.

Så jag skriver det igen.

Fotonerna har ingen värme, och de klarar inte av att värma atmosfären, så hur kan jorden bli varmare när den är omgiven av en i många stycken svinkall atmosfär?

Det finns något där som alla förstår, utom du, mcd, cancer och andra mobbande fåntrattar.

Vad du säger är Jesusprat, det är inte baserat på något annat än din religiösa övertygelse om att solen värmer jorden.
Citera
2022-09-11, 01:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vi vet att du inte förstår.

Så jag skriver det igen.

Fotonerna har ingen värme, och de klarar inte av att värma atmosfären, så hur kan jorden bli varmare när den är omgiven av en i många stycken svinkall atmosfär?

Det finns något där som alla förstår, utom du, mcd, cancer och andra mobbande fåntrattar.

Vad du säger är Jesusprat, det är inte baserat på något annat än din religiösa övertygelse om att solen värmer jorden.
OK, låt oss anta att det är jag som inte fattar. Vad menar du värmer jorden? Vänligen förklara pedagogiskt så att även ”mobbande fåntrattar” kan förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in