Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-09-10, 17:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Hur många gånger ska jag beskriva det för att du ska bli nöjd? Kan du inte bara läsa om de svar du redan har fått?
Nej, du har inte gett något ”svar” – du har hängt upp dig på ett ordval. Du kommer med grova beskyllningar och anklagelser helt utan substans. Det är fullständigt oacceptabelt.
Citera
2022-09-10, 17:45
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
De forskare som sammanställer det aktuella forskningsläget i IPCCs rapporter gör det utan betalning. De sammanställer forskningen gratis.

Och givetvis har FN olika agendor. Varför nu det skulle vara kontroversiellt.

Att driva en agenda är inte forskning. Det är inte kontroversiellt det är att ljuga för allmänheten.

Utöver detta blir nästa fråga om jag som skattebetalare vill vara med och driva FNs agendor. Personligen säger jag nej direkt, men kan inte erinra mig om att dessa agendor presenteras och att vi därefter fått rösta om vi skall stötta dessa eller ej.

Parisavtalet är politiskt
FN är politiskt
Lägg ner, gör om, gör rätt.
Citera
2022-09-10, 17:47
Medlem
Nixters avatar
USAs NOAA justerar temperatur data innan de presenteras.

Se den häpnadsväckande videon kring årets data från NOAA här: https://youtu.be/KtPvnEQDc7Y
Citera
2022-09-10, 18:08
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Att driva en agenda är inte forskning. Det är inte kontroversiellt det är att ljuga för allmänheten.
Agendan skulle ju kunna vara att sammanställa ett vetenskapligt underlag för politiker att föreslå beslut på. Alla agendor är inte ihopkonspirerade ondsinna planer. En annan agenda kan vara att utplåna Polio, se till att barn i tredjevärlden får mat osv. Det finns agendor som få ser som särskilt kontroversiella. "De har en agenda" behöver alltså motiveras ytterligare eftersom det inte säger något öht.
Citat:
Utöver detta blir nästa fråga om jag som skattebetalare vill vara med och driva FNs agendor. Personligen säger jag nej direkt, men kan inte erinra mig om att dessa agendor presenteras och att vi därefter fått rösta om vi skall stötta dessa eller ej.

Parisavtalet är politiskt
FN är politiskt
Lägg ner, gör om, gör rätt.
Men IPCCs rapporter är vetenskapliga.
Senast redigerad av MrArtur 2022-09-10 kl. 18:15.
Citera
2022-09-10, 18:09
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
”Verkar vara”? HJ:s video är supertydlig. Ditt slingrande är fullständigt häpnadsväckande. Har du ingen intellektuell hederlighet överhuvudtaget?
Varför är det häpnadsväckande? Vad är det HJ försöker få fram om inte det?
Citera
2022-09-10, 18:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Varför är det häpnadsväckande? Vad är det HJ försöker få fram om inte det?
Det är häpnadsväckande att du hela tiden skriver inlägg som bara är meningslösa lekar med ord varvat med ditt tyckande, ditt troende och personangrepp i ett vetenskapsforum.
Citera
2022-09-10, 18:19
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Det är häpnadsväckande att du hela tiden skriver inlägg som bara är meningslösa lekar med ord varvat med ditt tyckande, ditt troende och personangrepp i ett vetenskapsforum.
Ok. Då är vi iaf överens om följande
“It is an established fact that human-induced greenhouse gas emissions have led to an increased frequency and/or intensity of some weather and climate extremes since pre-industrial time,"

Det är taget direkt från den länkade IPCC rapporten. Vi enas om det så kan vi fortsätta vara oense om vad Henrik Jönsson försöker få fram ur samma rapport.
Citera
2022-09-10, 18:22
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ok. Då är vi iaf överens om följande
“It is an established fact that human-induced greenhouse gas emissions have led to an increased frequency and/or intensity of some weather and climate extremes since pre-industrial time,"

Det är taget direkt från den länkade IPCC rapporten. Vi enas om det så kan vi fortsätta vara oense om vad Henrik Jönsson försöker få fram ur samma rapport.
Nej, HJ har gett exakta citat från IPCC.
Citera
2022-09-10, 18:28
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Nej, HJ har gett exakta citat från IPCC.
Vadå nej? Jag har återgått ett exakt citat från den länkade IPCC rapporten. Jag har inte skrivit av det manuellt. Jag kopierade och klistrade in det här i tråden. Andra stycket på sidan 1517 i följande rapport.

https://www.ipcc.ch/report/ar6/wg1/downloads/report/IPCC_AR6_WGI_Chapter11.pdf

Det står där exakt som det står här i tråden. Det verkar som att du inte accepterar en sådan sak.

Tack för att du påminner mig om varför du bör ignoreras.
Citera
2022-09-10, 18:31
Medlem
MrArturs avatar
Här finns återigen en bra genomgång av HJs video
https://mathsnilsson.se/2022/08/02/kommentar-till-henrik-jonssons-video-om-extremvader/
Citera
2022-09-10, 18:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vadå nej? Jag har återgått ett exakt citat från den länkade IPCC rapporten. Jag har inte skrivit av det manuellt. Jag kopierade och klistrade in det här i tråden. Andra stycket på sidan 1517 i följande rapport.

https://www.ipcc.ch/report/ar6/wg1/downloads/report/IPCC_AR6_WGI_Chapter11.pdf

Det står där exakt som det står här i tråden. Det verkar som att du inte accepterar en sådan sak.

Tack för att du påminner mig om varför du bör ignoreras.
Du avslöjar gång på gång att du är fullständigt ohederlig. Trots massor av inlägg har du hela tiden kringgått det som videon tar upp i sak. Det är helt jävla sjukt – men också symptomatiskt för aktivister av olika slag.
Citera
2022-09-10, 18:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
USAs NOAA justerar temperatur data innan de presenteras.

Se den häpnadsväckande videon kring årets data från NOAA här: https://youtu.be/KtPvnEQDc7Y
Om det här stämmer är det verkligen häpnadsväckande. Vad säger anomalign och MrArtur om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in