Citat:
Denna tråd handlar inte om andra postare. Det är vad troll diskuterar.
Detta handlar om ett miljardföretag med ettusen anställda som inte producerar något under 8 månader. Ett batteri räknas naturligtvis inte som produktion. Inte heller sporadiska rapporter om något batteri till ett kulturhus etc
Detta handlar om ett miljardföretag med ettusen anställda som inte producerar något under 8 månader. Ett batteri räknas naturligtvis inte som produktion. Inte heller sporadiska rapporter om något batteri till ett kulturhus etc
Så låt oss då diskutera northvolt. Min ståndpunkt är den att en firma som är en industell tillverkare av en produkt, vars monteringslina kräver allt från tankar, kemiska lösningar, torkar, robotar, kvävgas, reningsverk, celltestning, clean rooms, lakning, montering osv, osv, osv, kan behöva tid på sig för att få iordning tillverkningen så pass att den är helt synkad.
Håller du med om det eller är du emot? Om emot, varför?
I min erfarenhet när man startar en industri så kör man ett helt varv genom produktionen, för att sedan analysera all maskineri som har använts. Det kan ta flera veckor, beroende på maskinen. Sedan ska justeringar göras. Detta kan också ta flera veckor. Efter det ska verket testas igen för att se så att justeringar har förbättrat situationen. Oftast så har det blivit bättre, ibland blir det sämre. Ibland så går saker till och med sönder då de inte är nog synkade med de närmaste maskinerna. Gör om, gör rätt. Repetera. Spelar ingen roll hur mycket som satsats.
Har du någon annan erfarenhet än detta? Jag är väldigt nyfiken.
Kalla mig troll om du vill, det gör inget. Jag försöker bara utbilda.