Citat:
Ursprungligen postat av
Elvi
Finns någon podd från DI med Peter Carlsson där han nämnde batterier åt Scania och några av tillverkarna inom den koncernen som skulle tillverkas i Kanada.
Kryptiskt och svävande ja, det finns än så länge ingenting som styrker sanningen i uttalandet. Scania kommer köpa de batterier som håller högst kvalitet i förhållande till priset. De kommer aldrig att köpa ett dyrt och ineffektivt batteri av låg kvalitet bara för att sponsra lokala producenter, de vansinniga besluten finns endast i en kommunistisk drömvärld.
Jag är bara en av dem som verkligen försöker läsa det jag kan om Northvolt. Men det saknas ju hela tiden volymer (man kanske snackar produktion, men "glömmer" att redovisa felfria produkter ut till kund. Kanske är 80% av produktionen felaktig, vi vet ju inte).
Varför är sakliga redogörelser för hur stor del av produktionen som är felfri så hemligt ?
Det enda jag kan konstatera hittills är att :
Kostnadseffektiviteten är bedrövlig än så länge.
Produktionskapaciteten är bevisligen låg än så länge i Skellefteå.
Företagsledningen mörkar och ingen journalist vågar ifrågasätta (man kan verkligen fråga sig varför, det är ingen topphemlig försvarsindustri).
Det byggs nytt innan det påbörjade är avslutat.
Pengarna rullar och insynen i vad som händer är närmast noll.
De anställda har munkavle verkar det som.
Är det konstigt att man ifrågasätter då ?