2022-09-06, 13:49
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Okej, det lät ju intressant. Blev det några inspelningar med de två versionerna, eller blev det bara låttexter? Hade varit kul att få höra de versionerna.

Errol var då väldigt skicklig på att skapa melodier.

Om de finns inspelade vet jag tyvärr inte, man skulle dock gärna vilja veta.
Citera
2022-09-07, 17:44
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Om de finns inspelade vet jag tyvärr inte, man skulle dock gärna vilja veta.

Ja, det skulle vara kul att få höra om den nu skulle finnas inspelad i olika versionen.
Citera
2022-09-07, 17:46
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jo, de var med på kassetten Greatest Hits som de har lagt upp på Spotify och den innehåller inslag från E. Hilter & Luftkaffe Nr. 1 och E. Hitler & Luftwaffe Nr. 2, dock bara sketcher och mellansnack från de kassetterna, låtar hade jag väldigt gärna önskat att man la upp.

Jaha så det är bara sketcherna som finns med från de första kassetterna.
Citera
2022-09-07, 17:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Danmark är det land som ligger på fjärde plats på vart jag får flest visningar ifrån på min Youtubekanal. Fast det hade varit intressant att få veta hur det ligger till med den officiella Eddie Meduza-kanalen hur mycket lyssningar/visningar de får från övriga länder, jag skall se om jag kan ta reda på det.

Okej, han börjar kanske bli stor i norden. Speciellt i de städerna som ligger när svenska gränsen. Kan tänka mig att det finns en del fan i Finland också.

Förresten viket land ligger som tredje plats på din kanal med flest visningar ifrån?
Citera
2022-09-07, 17:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vad finns den sketchen??
Den finns på DVDn Sådan far sådan son ifrån sketchen Magnus Härenfjant.
Citera
2022-09-07, 17:57
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Förresten hur långt upp i Sverige åkte Errol på turné? Vet att han åkte till Boden då den spelningen finns/fanns på youtube. Jag har hört ett rykte om att Errol skulle komma upp till Gällivare, tror det var i när han var med Griståget. Men spelningen blev tyvärr inställd, tror det var i samband att han fick problem med hjärtat.
Citera
2022-09-07, 19:05
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Okej, han börjar kanske bli stor i norden. Speciellt i de städerna som ligger när svenska gränsen. Kan tänka mig att det finns en del fan i Finland också.

Förresten viket land ligger som tredje plats på din kanal med flest visningar ifrån?

På tredje plats är det Finland.
Citera
2022-09-07, 19:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Okej, det var nästan vad jag misstänkte.
Citera
2022-09-07, 22:18
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Drömmen vore väl ifall det kom ut några inspelningar från de i Finland.
Enligt hans biografi så var han väl i toppform å som bäst när han fick spela Rock N Roll å lite till.
Citera
2022-09-08, 00:52
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Drömmen vore väl ifall det kom ut några inspelningar från de i Finland.
Enligt hans biografi så var han väl i toppform å som bäst när han fick spela Rock N Roll å lite till.
Ja, det hade varit kul att få se och höra spelningen i Finland. Då var säkert Errol i sitt esse när han fick lira de låtarna som han gillade bäst, rivig Rock 'N Roll!
Citera
2022-09-09, 16:19
Medlem
Zvenzzonzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Hur fan var han så sjuk på dialekter.

Han föddes väl i Göteborg och växte upp i Småland.

Flyttade till den lilla Skånska orten Åstorp som vuxen. Han gör en låt på Skånska, "Gasen i botten".
Inte nog med att Eddie sjunger den på redig Skånska, han sjunger den på exakt den dialekten som talas runt Åstorps området och hålorna öster om Helsingborg.

Särskilt när han sjunger "En jevla kärra å gå" så är det på PRICKEN Åstorp/Klippan galet
Haha ja Errol hade en otrolig röst, han kunde härma vad som helst och få det att låta nästan identiskt. Sjukt charmig karl, tycker det låter sjukt kul när han härmar Elvis Presley och Börje
Citera
2022-09-12, 13:26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvenzzonz
Haha ja Errol hade en otrolig röst, han kunde härma vad som helst och få det att låta nästan identiskt. Sjukt charmig karl, tycker det låter sjukt kul när han härmar Elvis Presley och Börje
Ja, Errol var en duktig imitatör. Han hade lärt sig de olika dialekterna under tiden som han som flyttade runt i södra Sverige. Sedan brukade han imitera kändisar också som du skriver Elvis, men även svenska kändisar som Magnus Härenstam och Per Oscarsson och politiker som Olof Palme och Tage Erlander.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in