2002-01-17, 23:02
Medlem
En av sveriges största musiker har dött. Jag har alltid tyckt att Eddie har varit en fulländad artist. Har brydde sig inte om vad andra sa, eller var det det han gjorde? Ja, skulle jag vilja svara eftersom många av hans låtar hycklade med dom som inte gillade honom. Om du aldrig hört en låt som Eddie har skrivit så tycker jag att du ska göra det. Bry dig inte om innebörden i texten utan lyssna på musiken och hur bra orden passar även om dom kanske kan låta lite anstötande. Eddie hade en låt med på svensktoppen minst en gång. Den låt jag tänker på är Evert. Det var ju inte han själv som spelade och sjång och tur kanske det var för hade folk vetat att det var han som låg bakom den så hade den nog aldrig hamnat där överhuvudtaget.

Vila i frid Eddie. Jag kommer att fortsätta lyssna på din musik. Jag hoppas innerligt att du blir riktigt erkänd nu när det tyvärr är försent.
Citera
2002-01-18, 00:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Eddie Meduza

Håller med föregående talare - alla som suttit i en turnébuss och lyssnat på Eddie måste vara minst lika tacksam som jag...

Kan det månne bli så att Eddie Meduza får det erkännande som han aldrig strävade efter...

Vila i frid!

Johan B
Diskodiktator
ex S.P.O.C.K
Citera
2002-01-18, 07:10
Medlem
Eddie Meduza

Jag kan inte fatta det är sant, att han är borta.

Inga mer skivor inga mer folkparksspelningar. Jag minns hur mycker bättre spelningarna blev nu i sommras med det nya bandet (bengtfors) massa rykare-låtar som dom aldrig spelade förr.

Vila i frid Eddie Du är bäst!!!!

Mattias Andersson Frändefors
Citera
2002-01-18, 09:55
Medlem
Eddie Meduza

De kom som en chock när jag läste de på nätet igår.. de är verkligen synd att en så bra artist ska bort så pass ung.
Han var, och är fortfarande, raggarockens okrönte kung.
Vila i frid Eddie Meduza.. kommer alltid att lyssna på din musik.

//Krille.
Citera
2002-01-18, 14:58
Eddie Meduza

*
Citera
2002-01-18, 17:41
äldre konto (old)
Ej medlem
Eddie Meduza

Jag gråter, helt ärligt jag trodde inte att jag skulle gråta när han dog...men en stor ikon är död en stor poet är död, en poet som aldrig blev accepterad av den \"moraliska eliten\" ingen kommer någonsin att kunna axla denna mantel sanna mina ord...det känns som en nära anhörig har gått bort.

Citera
2002-01-18, 20:31
äldre konto (old)
Ej medlem
Eddie Meduza

Det var The Rulling Stols som dödade honom...
Citera
2002-01-21, 16:23
Medlem
Eddie Meduza

Eddies musik lever vidare..
Citera
2002-01-21, 17:40
Medlem
Eddie Meduza

Alltså detta visste jag inte förräns nu...
En legend är borta!=(
Citera
2002-01-26, 02:58
Medlem
Eddie Meduza

-
Citera
2002-01-31, 22:06
Medlem
Eddie Meduza

Buuääähhh..... Men en tröst e ju att man vet iaf vem som kommer att stå för musiken när man dör....
Citera
2002-12-13, 18:48
Medlem
diskodiks avatar
Eddie Meduza hyllning?

Har någon hört talas om en hyllningsplatta till Meduza? Det är ju ett år sen han ställde ut tofflorna för sista gången och visst borde någon ta och styra upp en platta?

JAG hade ju klart velat vara med!

Det finns ju anhängare i alla genrer. S.P.O.C.K brukade köra "Mera brännvin" som extra extranummer ett tag till exempel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in