2021-11-30, 17:27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Har haft den här trevliga biten i huvudet då och då dom senaste dagarna pga. viss problematik kring ström:

Eddie Meduza - Strömmen finder vägen (år ????)
https://www.youtube.com/watch?v=VLJUYXEJzmE

Haha det är klassiker från skivan För Jaevle Braa!
Citera
2021-12-02, 18:49
Medlem
Rebali179s avatar
Eddie Meduza - Eleganten Ifrån Vidderna (Outgiven Originalversion)
https://youtu.be/lZ7E3WU33IQ

Tycker denna är bättre än den versionen som kom ut på samlings CDn
"Just Like An Eagle" som släpptes 2002 & "Rock'n Rebel" som släpptes 2004
Citera
2021-12-03, 08:54
Medlem
Märkligt med mexikansk hit för Eddie.
Gamle fyllot Errol bodde ju i krokarna när det begav sig.
Reaktorn läck i Barsebäck visar förhoppningsvis vissa mindre vetande att det fanns begåvning hos Errol.

Själv så minns jag bäst E Hitler,Lisa på spisa osv från det som han krängde via annonser i Expressen tidigt 80-tal.Strage sa det faktiskt bäst..Eddie var representanten för svensk landsbygd.En förbrukad snusbuss nedkletad på Cafe Opera.

I sanning en viktig kulturgärning.Trevligt att det rullar vidare 20 år efter frånfället.
Citera
2021-12-04, 03:46
Medlem
Caseuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Har haft den här trevliga biten i huvudet då och då dom senaste dagarna pga. viss problematik kring ström:

Eddie Meduza - Strömmen finder vägen (år ????)
https://www.youtube.com/watch?v=VLJUYXEJzmE

Originalet till denna är forjaevla bra!

Väldigt ofta man hör andra versioner av låtar han spelat in, vissa låtar man verkligen inte visste att det fanns fler versioner av. Som "nu har min mage blivit stor" tex
Citera
2021-12-04, 04:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caseual
Originalet till denna är forjaevla bra!

forjaevla it is!
Citera
2021-12-04, 16:29
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caseual
Vissa låtar man verkligen inte visste att det fanns fler versioner av. Som "nu har min mage blivit stor" tex

Här finns en liten bättre lista på Låtar som finns i flera versioner https://www.luftkaffe.se/wiki/index.php/Kategori:L%C3%A5tar_som_finns_i_flera_versioner

Dock är det väldigt svårt att lyssna på de rumsrena versionerna
eftersom man hör den snuskiga versionen istället
Citera
2021-12-04, 20:16
Medlem
jah_man2s avatar
Nu har jag äntligen fått svar på frågan jag bad min vän (som är väldigt VÄLDIGT nära Ultima Thule) fråga "chefen" i bolaget ang. skivan Väg 13.

Svaret jag fick är att "chefen" inte tror att det är ekonomiskt försvarbart att trycka upp nya utgåvor då han tror att intresset är för svalt.

Jag bad min vän att föreslå för "chefen" att göra ett försök och trycka ut en nyutgåva på säg,200 CD och 50 vinyler så lovar jag att distribuera ut dom på en månad.

Min vän lovade att ta upp det nästa gång han och bandet träffas i studion.

Jag tänker inte skriva öppet i tråden vem min vän eller "chefen" är men jag svarar såklart på pm.
Citera
2021-12-04, 20:57
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Nu har jag äntligen fått svar på frågan jag bad min vän (som är väldigt VÄLDIGT nära Ultima Thule) fråga "chefen" i bolaget ang. skivan Väg 13.
Svaret jag fick är att "chefen" inte tror att det är ekonomiskt försvarbart att trycka upp nya utgåvor då han tror att intresset är för svalt.

Jag bad min vän att föreslå för "chefen" att göra ett försök och trycka ut en nyutgåva på säg
,200 CD och 50 vinyler så lovar jag att distribuera ut dom på en månad.

Min vän lovade att ta upp det nästa gång han och bandet träffas i studion.

Jag tänker inte skriva öppet i tråden vem min vän eller "chefen" är men jag svarar såklart på pm.

Jag kan förstå dem med tanke på hur dåligt skivan sålde när de gav ut den
Men då gick det ju inte att beställa via skivbutiker eller så .
Eftersom UT Records har anklagats för rasism och främlingsfientlighet så vill de flesta skivbutiker inte sälja skivor som är utgivna av bolaget. Därför fick man istället beställa hem albumet när man väl begärde det, något som kunde ta minst en vecka.

Men om det kommer ett tryck på ca 200 CD och 200 vinyler så borde nog locka lite.
Om inte folk anser att eftersom skivan finns på spotify så kommer ingen att klöpa

Själv så har jag ett exemplar av UT records utgåva från 1999.
Citera
2021-12-05, 00:51
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Jag kan förstå dem med tanke på hur dåligt skivan sålde när de gav ut den
Men då gick det ju inte att beställa via skivbutiker eller så .
Eftersom UT Records har anklagats för rasism och främlingsfientlighet så vill de flesta skivbutiker inte sälja skivor som är utgivna av bolaget. Därför fick man istället beställa hem albumet när man väl begärde det, något som kunde ta minst en vecka.

Men om det kommer ett tryck på ca 200 CD och 200 vinyler så borde nog locka lite.
Om inte folk anser att eftersom skivan finns på spotify så kommer ingen att klöpa

Själv så har jag ett exemplar av UT records utgåva från 1999.

Exakt. Det är precis det svaret jag fick. Jag försöker att få "chefen" att förstå att det finns ett sug bland fans som faktiskt vill ha en fysisk utgåva istället för digital streaming. Därför föreslog jag en limiterad utgåva för alla fans som vill ha ett fysiskt exemplar av skivan. "Chefen" har dessutom tillgång till fotografier och videoinspelningar när skivan spelades in och borde,med lite vilja,kunna släppa det som bonusmaterial för de som köper den nya utgåvan.

Nåväl,jag har föreslagit det för min vän som hälsar att UT just nu är upptagna med att spela in en ny version av en av deras gamla skiva,Svea Hjältar.

Han har lovat mig att ta upp Väg 13 diskussionen när julhelgerna är över.
Citera
2021-12-05, 17:33
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Exakt. Det är precis det svaret jag fick. Jag försöker att få "chefen" att förstå att det finns ett sug bland fans som faktiskt vill ha en fysisk utgåva istället för digital streaming.

Därför föreslog jag en limiterad utgåva för alla fans som vill ha ett fysiskt exemplar av skivan. "Chefen" har dessutom tillgång till fotografier och videoinspelningar när skivan spelades in och borde,med lite vilja,kunna släppa det som bonusmaterial för de som köper den nya utgåvan.

Nåväl,jag har föreslagit det för min vän som hälsar att UT just nu är upptagna med att spela in en ny version av en av deras gamla skiva,Svea Hjältar.

Det skulle kunna bli en riktigt bra utgåva med en fin Digibook eller Digipack med en fin bild & text booklett och en ny mix och master av Väg 13 + lite bonuslåtar eller Demos
om man verkligen fick drömma.

Men vi får väl se hur det blir. Hoppas att det blir av med tiden med en nyutgåva av Väg 13
Citera
2021-12-06, 01:03
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Luftkaffe tar upp om de "bortglömda skivorna".
https://www.luftkaffe.se/foersta/artikelarkiv/31-nyheterna/375-de-bortglomda-skivorna
Citera
2021-12-06, 01:05
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Exakt. Det är precis det svaret jag fick. Jag försöker att få "chefen" att förstå att det finns ett sug bland fans som faktiskt vill ha en fysisk utgåva istället för digital streaming. Därför föreslog jag en limiterad utgåva för alla fans som vill ha ett fysiskt exemplar av skivan. "Chefen" har dessutom tillgång till fotografier och videoinspelningar när skivan spelades in och borde,med lite vilja,kunna släppa det som bonusmaterial för de som köper den nya utgåvan.

Outgivna fotografier och videoinspelningar hade jag betalt bra för. Tror jag vet vem du menar med "Chefen", om jag tänker på rätt person så pratade vi lite om Errol han och jag när jag träffade honom för ca 16 - 17 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in