2022-09-04, 12:09
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2022-09-04, 08:20 länk
kramiklon
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Men snälla nån, vad du har ”hängt upp dig” på innebörden i min formulering ”inte hängt med” i ett av mina tidigare inlägg. Att du bara ids. Dessutom tror jag att du kan ha misstolkat vad jag i grunden menade.
Alla önskas hänga med i läsförståelsen av mina citat, bilder och länkar, likaså de med lindrig intellektuell funktionsnedsättning.

Så nog ids jag allt skriva om inlägget senare utan citat, bilder och länkar så att också du kan hänga med; inte för att jag tror just du lider av lindrig intellektuell funktionsnedsättning, tvärtom.

Det finns även medelsvår, svår och mycket svår intellektuell funktionsnedsättning.

INTE för att kramiklon berörs av dessa svårighetsgrader av intellektuella funktionsnedsättningar, absolut INTE!

Enligt mig led nog Timeout av en medelsvår till mycket svår intellektuell funktionsnedsättning.

2017-01-17, 02:57 länk
Timeout
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
BRINN I HELVETET PAJ
2017-01-17, 19:00 länk
Timeout
Citat:
BRINN FÖR EVIGT I HELVETET PAJ
2017-01-21, 00:35 länk
Timeout
Citat:
BRINN I HELVETET PAJ
2021-02-14, 20:14 länk
Timeout
Citat:
FJANT
FJANTINLÄGGET var till på köpet Timeout:s sista inlägg i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25) innan hen tystnade för gott på Flashback 2021-04-23, 17:34.

2021-02-14, 19:31 länk
Timeout
Citat:
Jag har sparat ner en hel del därifrån men har det i en dator som ska in på lagning.
Kanske beror Timeout:s bortovaro från Flashback på datorns bortavaro tack vare lagning?

Jag besjunger av den orsaken Timeout:s eventuella tangentbordshaveri.

För många VERSALER i rad äro i längden SKADLIGA för tangentbordets knappar!

I övrigt så misstolkande jag nog dig i grunden, kramiklon, jag ber om ursäkt för det.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-09-04 kl. 13:06.
Citera
2022-09-04, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2022-09-04, 08:20 länk
kramiklon

Alla önskas hänga med i läsförståelsen av mina citat, bilder och länkar, likaså de med lindrig intellektuell funktionsnedsättning.

Så nog ids jag allt skriva om inlägget senare utan citat, bilder och länkar så att också du kan hänga med; inte för att jag tror just du lider av lindrig intellektuell funktionsnedsättning, tvärtom.

Det finns även medelsvår, svår och mycket svår intellektuell funktionsnedsättning.

INTE för att kramiklon berörs av dessa svårighetsgrader av intellektuella funktionsnedsättningar, absolut INTE!

Enligt mig led nog Timeout av en medelsvår till mycket svår intellektuell funktionsnedsättning.

2017-01-17, 02:57 länk
Timeout

2017-01-17, 19:00 länk
Timeout

2017-01-21, 00:35 länk
Timeout

2021-02-14, 20:14 länk
Timeout

FJANTINLÄGGET var till på köpet Timeout:s sista inlägg i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25) innan hen tystnade för gott på Flashback 2021-04-23, 17:34.

2021-02-14, 19:31 länk
Timeout

Kanske beror Timeout:s bortovaro från Flashback på datorns bortavaro tack vare lagning?

Jag besjunger av den orsaken Timeout:s eventuella tangentbordshaveri.

För många VERSALER i rad äro i längden SKADLIGA för tangentbordets knappar!

I övrigt så misstolkande jag nog dig i grunden, kramiklon, jag ber om ursäkt för det.

Vad vill du ha sagt med det idiot inlägget ?
att du gillar att laga datorer :-)
eller låtsas du vara GN igen.
Citera
2022-09-04, 15:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
GN verkar ju inte ha något riktigt alibi i alla fall och en bättre möjlighet än mrP att utföra ett mord med tanke på att han bodde i närheten. Men vad skulle han ha för motiv? Det framstår ju mer och mer som att han retar upp sig på folk på grund av små bagateller, han tycker att folk ska följa hans regler osv vad det nu är som är så viktigt att följa? Kanske ett näsvist fruntimmer bara blev för mycket? Han är en hyfsat bra kandidat i allafall, förutsatt att man inte hittar någon annan som är ännu mer sannolik

GN kan ha stört sig på den lösspringande och bajsande Laban ända sen slutet av -86 när han övertog föräldrahemmet. Han kan vid ett flertal tillfällen ha sagt åt Anneli att hunden ska vara kopplad och bajset ska plockas upp - utan resultat.

Tillslut får han nog och tryckkokaren exploderar!
Detta kan ha hänt om Laban (nödig som fan efter 4 timmar hos Mr P) sprang direkt upp mot GN's gård och gjorde sina behov medans Eva var upptagen nere vid bilen med BÅ. Nonchalansen i att inte ha nån koll på vart hunden tog vägen kan ha varit triggern.
Citera
2022-09-04, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Vad vill du ha sagt med det idiot inlägget ?
att du gillar att laga datorer :-)
eller låtsas du vara GN igen.
Att alla önskas hänga med i läsförståelsen av mina citat, bilder och länkar, likaså de med lindrig intellektuell funktionsnedsättning.

Var det medelsvårt, svårt eller mycket svårt för dig att hänga med i läsförståelsen?

Jag tar dock till mig av kritiken, BerraSWE, och ber även dig om ursäkt för det.

Vem lagar datorer idag när det finns smartphones, förutom Timeout då?

Vem låtsas vara GN, inte jag iallafall, antingen är jag GN eller så är jag inte GN, det finns liksom inget alter ego däremellan.
Citera
2022-09-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nonchalansen i att inte ha nån koll på vart hunden tog vägen kan ha varit triggern.
Precis min tanke.
Citera
2022-09-04, 15:54
Avslutad
Citat:
Att alla önskas hänga med i läsförståelsen av mina citat, bilder och länkar, likaså de med lindrig intellektuell funktionsnedsättning.

Var det medelsvårt, svårt eller mycket svårt för dig att hänga med i läsförståelsen?

Jag tar dock till mig av kritiken, BerraSWE, och ber även dig om ursäkt för det.

Vem lagar datorer idag när det finns smartphones, förutom Timeout då?

Vem låtsas vara GN, inte jag iallafall, antingen är jag GN eller så är jag inte GN, det finns liksom inget alter ego däremellan.

Jo du låtsas vara honom med din avatar :-)
Förgör du mig förgör jag dig är GNs tatuering med samma budskap som bygger på Talionsprincipen, öga för öga tand för tand.
Eller så är det bara så att du kanske är imponerad av GNs tatuering och bröstvårtor.
Även den gula ankungen kan nog härstamma från GNs hem.

GNs barnstol var tydligen gul och cykeln förmodligen röd.
Gult och rött är bra färger som matchar varandra, gärna i kombination med svart.

GNs barn fick kanske skjuts på samma cykel som mördaren använde i Eva mordet, den stulna röda damcykeln med den gula barnsitsen.
Polisen undrade nog varför cykeln hade en gul barnsits.

Du kanske kan hitta bilden med den gula barnsitsen.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-04 kl. 16:00.
Citera
2022-09-04, 16:02
Medlem
Citat:
Du kanske kan hitta bilden med den gula barnsitsen.
Javisst!

LÄNK med BILD
JUNI 7, 2013
https://www.instagram.com/p/aQeHZ4qyOq/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
gudfaderen @tryhandleme @elinapauline nu kastas den. Högsta säkerhet då ni var små!
Citera
2022-09-04, 16:15
Avslutad
Citat:
Javisst!

LÄNK med BILD
JUNI 7, 2013
https://www.instagram.com/p/aQeHZ4qyOq/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
gudfaderen @tryhandleme @elinapauline nu kastas den. Högsta säkerhet då ni var små!

Undra vart den tillhörande cykeln är, det förtäljer inte historien.
Citera
2022-09-04, 18:21
Medlem
LÄNK (tidningsurklipp)
https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/QpKAIxRhskmNe47qo_hetw2iv4w.jpeg?fit=crop&w=1280
Kvinna
mördad

i Kramtors
En 27-ärig kvinna päträffades död i en skogsdunge i centrala Kramfors pä lördagen.
Brottsplatsen ligger i en stiglös skogsdunge i närheten av Adalshus.
Eventuella ytterplagg syntes inte till.
Ocksà hunden, en spets, hade tagits av daga.
Den unga kvinnan bodde ensam med sin hund ca 100 meter frän mordplatsen.
Förundersökningsledare är jourhavande polis-mästaren i länet, Tore Ilshammar, Sollefteà.
Polismästare Tore Ilshammar från Sollefteå var jourhavande förundersökningsledare i länet lördag den 26 september 1987 då Eva Söderström hittades mördad i Kramfors.

LÄNK
https://www.geni.com/people/Tore-Ilshammar/6000000008570969478
Tore Ingemar Ilshammar
Död: juli 2003 (77)
Sollefteå, Sweden (Sverige) (Hjärtinfarkt)
Yrke: Polismästare
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-09-04 kl. 19:15.
Citera
2022-09-04, 18:43
Avslutad
Citat:
LÄNK (tidningsurklipp)
https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/QpKAIxRhskmNe47qo_hetw2iv4w.jpeg?fit=crop&w=1280
Kvinna
mördad

i Kramtors
En 27-ärig kvinna päträffades död i en skogsdunge i centrala Kramfors pä lördagen.
Brottsplatsen ligger i en stiglös skogsdunge i närheten av Adalshus.
Ocksà hunden, en spets, hade tagits av daga.
Den unga kvinnan bodde ensam med sin hund ca 100 meter frän mordplatsen.
Förundersökningsledare är jourhavande polis-mästaren i länet, Tore Ilshammar, Sollefteà.
Polismästare Tore Ilshammar från Sollefteå var jourhavande förundersökningsledare i länet lördag den 26 september 1987 då Eva Söderström hittades mördad i Kramfors.

LÄNK
https://www.geni.com/people/Tore-Ilshammar/6000000008570969478
Död: juli 2003 (77)
Sollefteå, Sweden (Sverige) (Hjärtinfarkt)

Glömde Eva sin höstjacka hos Mr P ? :-)
Eller gick hon dit jack lös och lämnades byxlös ?

Kan tycka att lägenhetsteorin också är intressant.

GN skulle mycket väl kunna ha sett när Mr P och BÅ dumpar Eva i Långbacken.
VI VET vad PAB gjorde.
PAB dumpade Eva i Långbacken.

Det kanske var för svårt att få på Eva byxorna när hon var död och likstelheten slagit till.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-04 kl. 18:48.
Citera
2022-09-04, 18:48
Medlem
Citat:
När behövde psykiskt sjuka personer motiv för att mörda någon oskyldig ?
Kolla tex Linköpingsfallet.
Tror aldrig det fanns något hat mot just Eva utan det var mer tillfället som gavs.
Mördaren störde sig på Evas beteende med Laban.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/okanda-delarna-av-daniel-nyqvists-liv/
I Linköpings mördades två oskyldiga personer.

Mördaren hade i detta fallet antagligen inte tid att mörda hundvittnet utan hade bråttom att hinna ifatt Eva efter att ha varit in och hämtat kniven och cykeln.
Alternativt hade mördaren redan kniven och cykeln framme på gården eftersom han höll på med snickeriarbeten.

Det tar bara 4 minuter att cykla ut från Limstagatan och ner till Långbacken via Kontorsvägen.
Mördaren hade således relativt gott om tid att förbereda sig.
Men troligen stack mördaren efter Eva direkt när han fick syn på henne och Laban.
Kan GMn ha varit inomhus när han ser Eva och sedan bestämmer sig för att följa efter henne.
Eva anar nog inget i såna fall då GMn överraskar henne från andra hållet.

Mördaren kan således ha suttit hemma hela kvällen och kollat på TV, efter att ha tittat på Lagens änglar får han lusten att mörda någon, att vilja skapa sin egen teaterscen.

Man kanske inte ska slösa någon tid på att försöka hitta något motiv om det är en psykiskt störd människa som gjort det, och det är det ju naturligtvis och då finns det kanske ingen logik i det hela, åtminstone inte något som en vanlig Svenson kan förstå sig på
Citera
2022-09-04, 18:48
Medlem
Citat:
Glömde Eva sin höstjacka hos Mr P ? :-)
Eventuella ytterplagg syntes inte till.

LÄNK
UPPDATERAD 17 MARS 2017
PUBLICERAD 12 DECEMBER 2016
Bakgrund: Evamordet fortfarande en gåta
https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/evamordet-fortfarande-en-gata
Men hon har huggits genom kläderna, bland annat genom jeansjackan som sedan tagits av henne.
LÄNK
UPPDATERAD 14 DECEMBER 2016
PUBLICERAD 12 DECEMBER 2016
Systerns mördare går fortfarande fri – 29 år efter brutala mordet
https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/hela-marken-forsvann
– Jag sprang dit och in där, och så hittade jag henne...hon hade bara en t-shirt på sig som var vit förut men nu var den alldeles röd...hon låg där naken och Laban låg bredvid...och kläderna låg konstigt, på ett annat ställe...jättekonstigt var det...
Citat:
Eller gick hon dit jack lös och lämnades byxlös ?
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-09-04 kl. 19:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in