2022-08-31, 11:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Laban kan mycket väl ha varit den utlösande triggern att mördaren ger sig av efter Eva.
Mördaren ville prata Eva till rätta och cyklar därför ifatt henne.
Laban var nog nästan hemma när Eva dödas.
Hundvittnets hund kan ha hört Laban skälla mot Evas föräldrars hem ca 23.03.
Laban märker att något händer och springer tillbaka till Eva, då passerar ungdomarna i bilen, ca 23.15.Laban fångas in direkt efter ungdomarna passerat, alternativt hittar han själv till Eva och mördaren tar ett snabbt knivhugg i nacken.
Mördaren vågade inte riskera att Laban sprang ut i vägen då det hade riskerat att avslöja honom.

Ja det är med största sannolikhet precis så det har gått till.
Om sen Laban var triggern eller inte är omöjligt att svara på. Dock finns det en indikation på att det mycket väl kan ha varit så med tanke på incidenten något år tidigare med GN och pudeln.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-08-31 kl. 11:59.
Citera
2022-08-31, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det är med största sannolikhet precis så det har gått till.
Om sen Laban var triggern eller inte är omöjligt att svara på. Dock finns det en indikation på att det mycket väl kan ha varit så med tanke på incidenten något år tidigare med GN och pudeln.

Ja jag betvivlar att Laban knivhöggs först, det utesluter dock inte att mördaren tog ihjäl Eva på grund av Labans skällande och springande på gårdarna i området, mördaren hade fått nog, det var troligen inte första gången som Laban sprang lös.

Laban kanske var en "utehund" som sprang lös ofta?
Det var ju annars ett lugnt områden på den tiden innan Bruket fanns, så vore inte alls konstigt om ägaren bara släppte ut hunden för att göra sina behov.
Det kanske var därför Evas föräldrar inte reagerade på Labans skällande, om han för det mesta var utomhus.
Labans favoritställe 🐕 💩 kanske var i Långbacken.
Lagom långt hemifrån.

Om det fanns andra hundägare i området kanske det inte var så uppskattat längre.
Hundvittnet hade ju också sin hund tex.

Mördaren kanske flera gånger har försökt prata med Söderströms familjen utan framgång.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-08-31 kl. 22:30.
Citera
2022-09-02, 21:27
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Utsagan till ovanstående tilltänkta skeende i korsningen Limstagatan / Herrgårdsvägen tilldrog sig något år innan mordet på Eva S.

Då bodde MN och GN i lägenhet på Drottninggatan 8 i Kramfors.

Grannen (pappan i familjen) från Drottninggatan 10 var ute och rastade sin lilla Pudel.

Utanför MN och GN:s lägenhet på bottenvåningen stannade den lilla pudeln och tittade in i deras köksfönster (obs, grannen tittade inte in i deras köksfönster).

Det fick GN att springa ut på gården och skrika åt pudeln att dra åt helvete, plus en massa annat.

Det var hunden som var i fokus, sekundärt fick grannen skäll för att han hade hunden.

Grannen sa till GN att det bara var en hund.

Grannen som inte var någon atlet svarade i övrigt inte emot GN.

Som min källa uttryckte det, GN var hotfull i sin natur.
Grannen (pappan i familjen) från Drottninggatan 10 gick bort några år efter mordet på Eva Söderström.

Dock är utsagan från min källa förstahands vittnesuppgifter!
Citera
2022-09-03, 14:04
Medlem
LÄNK med BILD
DECEMBER 12, 2013
https://www.instagram.com/p/h1id2cqyD7/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
gudfaderen Före stormen. Before the storm.
2022-08-24, 21:29 länk
kramiklon
Jag måste villigt erkänna att jag inte har hängt med på alla citat, bilder och länkar som Handfatstrallaren har lagt ut.
Ta det lugnt kramiklon, jag ska skriva om det här inlägget senare utan citat, bilder och länkar så att även du kan hänga med.

För er övriga raketforskare, mina tankar om tillvägagångssättet med citat, bilder och länkar (lite extra överdrivet), varsågoda:

2019-04-18, 20:11 länk
boanchga
Kul att du nämner raketforskare, jag är med i mensa, har väldigt hög IQ.

2019-04-18, 21:15 länk
boanchga
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Mensa, du verkar inte gilla att jag är med där!?

2019-10-01, 20:36 länk
boanchga
Citat:
Du är verkligen helt off. Lite besatt, lite för mycket av allt.... lite psykopatisk. Visst vet du att du är en psykopat? Eller??? Nej jag tror inte att du är riktigt med där... kan du förklara ratsit och alla hundar? Det är väl inte du som brukar krypa förbi oss med bilen när vi varit ute och gått? Glott som en tvättäkta psykopat. Men, det var bra att du gjorde så, det noterades, noterades, NOTERADES😂😂😂😂😂😂😂😂jubel idiot, hur korkad får man bli? Finns det inga gränser för det? Nej det finns det ju inte... jag är så lycklig över min Mensa intelligens... kan du säga detsamma? Jag ser igenom människor...men, det vet du ju redan... du vill ju inte träffa mig och mina vänner.........

2021-03-22, 06:20 länk
MamaGris
Antingen har de sänkt kraven för inträde i MENSA eller så är det du själv som som inte är riktigt nykter när du sitter här och skriver

2021-03-22, 07:31 länk
boanchga
Citat:
Jag dricker inte.

HURSOMHELST

2022-08-26, 00:47 länk
Handfatstrallaren
BILD
https://static.cdn-expressen.se/images/c4/c9/c4c9d07367f348f3a505e883e4a91e4f/838@40.jpg
Här på Limstagatan klev Eva Söderström ur bilen. Därefter hittads hon mördad.

Foto: INGVAR NÄSLUND / EXP
Skeendet direkt efter avsläppet i korsningen var att hunden Laban rusade i förväg och gjorde sina behov.
Eva och hunden Laban klev ur Berits bil från höger sida i bilens färdriktning alldeles bredvid Kramfors kommuns kontorsbyggnad som ligger i korsningen Limstagatan Ringvägen, och skeendet direkt efter avsläppet i korsningen var att hunden Laban rusade i förväg och gjorde sina behov på gräsmattan i närheten av Gudfadern:s residens.

2022-08-30, 10:42 länk
BerraSWE
Vem har inte blivit arg på grannens katter och hundar som kissar och bajsar överallt.
Framförallt när man har småbarn som leker i sandlådan.
Framförallt om INTE hundens ägare tar upp behovet (bajset) från gräsmattan i en påse efteråt.

2022-08-25, 20:44 länk
Handfatstrallaren
• Hunden Laban var triggern, inte Eva S.
• Eller så var triggern den late röven Eva S som inte orkade gå efter Laban och plocka upp efter hundens behov och därmed förstörde gräsmattan alldeles bredvid Kramfors kommuns kontorsbyggnad som ligger i korsningen Limstagatan Ringvägen nu igen.

2022-08-26, 00:47 länk
Handfatstrallaren
DET FICK GN ATT BLI GALEN!
GNÄLLUPPDATERING!!!

LÄNK med BILD
12 juni 2014
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10152272859424081&id=547504080&set= a.10150559469894081
Göran Gudfadern Nordin
Gnälluppdatering!!! För nägra timmar sedan reparerades gräsmattorna och gräsfrön såddes alldeles bredvid Kramfors kommuns kontorsbyggnad som ligger i korsningen Limstagatan Ringvägen. De lata rövar som inte orkar parkera och gà förstör nu igen gräsmattorna.
Dom ska inte gnälla pà att ungdomar förstör planteringar och träd öht tycker jag. Såga ner rubbet sã de ansvariga får nåt och tänka på.
2022-08-04, 21:36 länk
Handfatstrallaren
Citat:
GN såg BERIT släppa av EVA i korsningen nedanför sin villa.

2019-04-05, 20:55 länk
Badkarsrunkaren
Skyndsamt slängde sig GN på sin mors gamla damcykel och gav järnet utmed Limstagatan på sin väg mot Bruket. Innan Kontorsvägen, efter ca 300 m trampandes i utförslut, så svischade GN förbi hundvittnet i hög fart. I Långbackens början möts GN och EVA. GN var ursinnigt arg på EVA och ville konfrontera henne. Kanske var det slumpen som gjorde att det var just EVA som mördades den aktuella kvällen; eftersom tillfället gavs.
LÄNK (bild)
https://static.cdn-expressen.se/images/c4/c9/c4c9d07367f348f3a505e883e4a91e4f/838@40.jpg
Här på Limstagatan klev Eva Söderström ur bilen. Därefter hittades hon mördad.
* Se bilens placering i korsningen (rekonstruktion).

LÄNK (Instagram)
MAJ 9, 2016
https://www.instagram.com/p/BFMPrPXqyNS/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
9 gilla-markeringar

gudfaderen Väntar pà @mammomim #ablillen
#minpromenad
* Se korsningen från GN:s gård (perspektiv).

* Jämför bilderna emellan!
LÄNK (bild)
Här på Limstagatan klev Eva Söderström ur bilen. Därefter hittades hon mördad.
* Se bilens placering i korsningen (rekonstruktion).
LÄNK (Instagram)
MAJ 9, 2016
https://www.instagram.com/p/BFMPrPXqyNS/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
9 gilla-markeringar

gudfaderen Väntar pà @mammomim #ablillen
#minpromenad
* Se korsningen från GN:s gård (perspektiv).
* Jämför bilderna emellan!
2022-08-04, 21:50 länk
Pudelfrillan
Oj, jag trodde faktiskt inte att GN såg så här pass bra ner till korsningen där Eva släpptes av.
Det är ju helt fri sikt!
Eva släpptes av vid gräsplätten som syns till höger om GN's hund. Berit körde alltså över korsningen och stannade sedan till.
2022-08-04, 22:04 länk
BerraSWE
Finns ingen bättre utsiktspunkt än vid Limstagatan 23 ner mot korsningen där Eva släpptes av.
Nedan visas en ÄNNU bättre bild (utsiktspunkt) från GN:s gård på gräsplätten alldeles bredvid Kramfors kommuns kontorsbyggnad som ligger i korsningen Limstagatan Ringvägen.

LÄNK med BILD
OKTOBER 5 2014
https://www.instagram.com/p/txg67tqyAh/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
gudfaderen ❤️Hösten för nu kommer snart kylan och lugnar ner allt. ❤️ Att få arbetet gjort. @mammomim är en duktig arbetsmyra.
Det är ju helt fri sikt till gräsplätten alldeles bredvid Kramfors kommuns kontorsbyggnad som ligger i korsningen Limstagatan Ringvägen.

2022-08-05, 16:30 länk
Gronalampan94
GN verkar älska hundar. Varför skulle han ha dödat Laban?
2021-03-08, 21:29 länk
Handfatstrallaren
Göran Gudfadern Nordin
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan. De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund. Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.
GN förlitade sig på att den enade kraften mellan Evas avslutade liv och den dödade hunden Laban löste problemen och följde de regler som fanns gav det frid.

LÄNK med BILD
17 Jan 2015
https://m.facebook.com/photo.php/?set=p.10152757766789081&fbid=10152757766789081
Göran Gudfadern Nordin är här:
Limstagatan 23.
Kramfors kapell får de sista solstrålarna för dagen.
Underbar utsikt - pà Limstagatan 23.
Här mitt emellan Limstagatan 23 och Kramfors kapell gav GN Eva och hunden Laban evig FRID.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-09-03 kl. 14:38.
Citera
2022-09-03, 14:43
Avslutad
Att det blev just Eva beror på att Eva käftade emot och inte brydde sig om dom lagar och regler som fanns, hon skulle ju ändå flytta och hade inte tid att plocka upp efter sig.

Eva fick därmed vila med sin "hund" vid altarringen eftersom hon bröt mot dom lagar och regler som fanns.
Citera
2022-09-03, 18:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Grannen (pappan i familjen) från Drottninggatan 10 gick bort några år efter mordet på Eva Söderström.

Dock är utsagan från min källa förstahands vittnesuppgifter!

Vad dog pudelns husse av?
Citera
2022-09-03, 18:43
Medlem
Citat:
Vad dog pudelns husse av?
Pudelns husse (pappan i familjen) dog i en ålder av 50 år, orsak okänd för mig.
Citera
2022-09-03, 19:07
Avslutad
Citat:
Pudelns husse (pappan i familjen) dog i en ålder av 50 år, orsak okänd för mig.

Många som umgicks i dom där kretsarna verkar ju ha dött tidigt, endast GN som klarade sig som han själv skriver i samband med låttexten 800 grader.

Eva S dog ju först i cancer, sedan Snigge och Flax(AS ex pojkvän!??)

Flax Pålles kompis har kanske träffat sin vän igen.

(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)
Flax Pålles kompis = Eva?
Citera
2022-09-04, 03:47
Medlem
Citat:
Det finns säkert små klimpar av fakta i den soppa som Svenska Fall presenterade men problemet är att inget pekar på Mr P som GM. ALLT pekar på GN, han uppfyller alla kriterier och alla parametrar blinkar rött!

Korkade eller inte, avsnittet om Eva-mordet var ett rejält misslyckande och en plump i protokollet för Mark och Bosse.

GN verkar ju inte ha något riktigt alibi i alla fall och en bättre möjlighet än mrP att utföra ett mord med tanke på att han bodde i närheten. Men vad skulle han ha för motiv? Det framstår ju mer och mer som att han retar upp sig på folk på grund av små bagateller, han tycker att folk ska följa hans regler osv vad det nu är som är så viktigt att följa? Kanske ett näsvist fruntimmer bara blev för mycket? Han är en hyfsat bra kandidat i allafall, förutsatt att man inte hittar någon annan som är ännu mer sannolik
Citera
2022-09-04, 08:20
Medlem
Citat:
2022-08-24, 21:29 länk
kramiklon
Jag måste villigt erkänna att jag inte har hängt med på alla citat, bilder och länkar som Handfatstrallaren har lagt ut.
Ta det lugnt kramiklon, jag ska skriva om det här inlägget senare utan citat, bilder och länkar så att även du kan hänga med.

Men snälla nån, vad du har ”hängt upp dig” på innebörden i min formulering ”inte hängt med” i ett av mina tidigare inlägg. Att du bara ids. Dessutom tror jag att du kan ha misstolkat vad jag i grunden menade.

Den rätta innebörden är naturligtvis att jag inte har ”LÄST PRECIS ALLT” av det material du har lagt ut. På grundval av det jag ”har läst” finns all anledning för polisen att syna GN ordentligt i sömmarna.

Sen är det helt ointressant vad jag egentligen tycker och tror. Det viktigaste är att polisen får upplysningar som kan vara till hjälp att driva utredningen framåt.
Senast redigerad av kramiklon 2022-09-04 kl. 08:23.
Citera
2022-09-04, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
GN verkar ju inte ha något riktigt alibi i alla fall och en bättre möjlighet än mrP att utföra ett mord med tanke på att han bodde i närheten. Men vad skulle han ha för motiv? Det framstår ju mer och mer som att han retar upp sig på folk på grund av små bagateller, han tycker att folk ska följa hans regler osv vad det nu är som är så viktigt att följa? Kanske ett näsvist fruntimmer bara blev för mycket? Han är en hyfsat bra kandidat i allafall, förutsatt att man inte hittar någon annan som är ännu mer sannolik

När behövde psykiskt sjuka personer motiv för att mörda någon oskyldig ?
Kolla tex Linköpingsfallet.
Tror aldrig det fanns något hat mot just Eva utan det var mer tillfället som gavs.
Mördaren störde sig på Evas beteende med Laban.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/okanda-delarna-av-daniel-nyqvists-liv/
I Linköpings mördades två oskyldiga personer.

Mördaren hade i detta fallet antagligen inte tid att mörda hundvittnet utan hade bråttom att hinna ifatt Eva efter att ha varit in och hämtat kniven och cykeln.
Alternativt hade mördaren redan kniven och cykeln framme på gården eftersom han höll på med snickeriarbeten.

Det tar bara 4 minuter att cykla ut från Limstagatan och ner till Långbacken via Kontorsvägen.
Mördaren hade således relativt gott om tid att förbereda sig.
Men troligen stack mördaren efter Eva direkt när han fick syn på henne och Laban.
Kan GMn ha varit inomhus när han ser Eva och sedan bestämmer sig för att följa efter henne.
Eva anar nog inget i såna fall då GMn överraskar henne från andra hållet.

Mördaren kan således ha suttit hemma hela kvällen och kollat på TV, efter att ha tittat på Lagens änglar får han lusten att mörda någon, att vilja skapa sin egen teaterscen.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-04 kl. 10:13.
Citera
2022-09-04, 11:21
Avslutad
Postat av Handfatstrallaren: (FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)

Man kan nog konstatera att från Limstagatan 23 hade man perfekt uppsikt när Eva steg ur bilen och Laban gjorde sina behov direkt på GNs tomt, stackars Laban måste ha hållit sig hela kvällen i Mr Ps lägenhet och släppte ut allting på första bästa gård utan att ägaren brydde sig.
Eva strosade vidare i September kvällen, inte ont anades att hon några minuter senare skulle bli brutalt mördad av någon som måste ha varit ett odjur.

Eva blev Lagens änglar.

Hon följde inte dom regler och lagar som fanns.

Dom elva knivhuggen kl 23 på kvällen skulle säkerställa att Eva fick komma in i himlariket och bli en av lagens änglar.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-04 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in