2022-08-25, 21:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OverAndUnder
Har det brunnit i proppskåpet hos Lars Bern? I senaste programmet avfärdade han att oljan skulle vara en fossil resurs och menade istället att oljan ständigt återbildas av väte och kol från jordens inre. Att denne "multiexpert" kommer med konstiga och kontroversiella påstående har man märkt sen tidigare, men det här tog nog priset.

Det finns mycket som tyder på att gas o olja bildas av biologiskakolansamlingar som åker med ned med kontinentalplattorna.
O sedan smälter/förångas under högt tryck og värme för att sedan söka sig uppåt igenom sprickor o porösa bergarter. En långsam process.
Citera
2022-08-25, 21:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Saknar Jensevik.

Skulle vara bra att få hans syn på tillståndet i sveriges kommuner.

Hur påverkar inflationen?
Hur påverkar energipriserna?
Hur påverkar ökad arbetslöshet?

Hur ser han på Nyans o vad kan hända i de kommuner där de kommer in?
Citera
2022-08-28, 04:27
Medlem
Yhteiskoulustas avatar
Uselt och undermåligt i gårdagens Swebbtv-program om Vilks, lett av Willgert, där Conny Andersson om Lars Wilks så följande (i början av programmet):
Citat:
Han [Vilks] ansågs vara konstnär och debattör.
Ansågs? Lars Vilks var svensk konstnär, konstvetare, författare och debattör.

Vilks var sedan lång tid känd för sina kontroversiella konstverk. Konceptuella konstprojekt började han med redan i slutet av 1970-talet.

Pinsamt detta larv Conny Andersson bjöd på, och Willgert gjorde inte saken bättre genom att bara spela med utan att säga något om det okunnige Andersson sade.

Programmet heter "Frågorna om Vilks död kvarstår efter polisrapporten - Conny Andersson i Fjärde Statsmakten 140".
Citera
2022-08-28, 05:07
Medlem
Yhteiskoulustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Gällande swebbtv finns det en hel att önska. Men det är en liten kanal och drivs mycket ideellt. Från början kollade jag ofta, men nu väljer jag mer och mer. Jan Blomgren är ett måste.
En hel del att önska är ett understatement, skulle jag säga.
Swebbtv är extremt enkelspåriga och tradiga sett till sina program. Willgerts program med Bern är till stor del omtagningar och upprepningar till förbannelse av samma information av Bern (Bern har nog sagt varje sak han säger i Swebbtv minst 100 gånger tidigare) och med frågor av Willgert som snarlikt ställts i tidigare program. Mindre och mindre sevärt såtillvida.

Igår bjöd i övrigt Swebbtv och Willgert på ett misslyckande, ett slags magplask rörande programmet om Vilks, och då tänker jag inte i förstone på momentet där gästen Conny Andersson uttryckte det löjeväckande "ansågs vara konstnär" om Vilks. Att ha med apacheindianspåraren Conny Andersson (just det han bl.a. blivit känd för efter att det till slut blev omöjligt för honom att jobba kvar som polis) som kommentator i Swebbtv om polisrapporten om den tragiska olyckan rörande Vilks är på sätt och vis som att låta (typ) science fiction-dylike Claes Hedberg kommentera Palmemordet (nämnde Hedberg har f.ö. medverkat i ökänt program med Willgert på Swebbtv för några år sedan).

Att Swebbtv är en lite kanal och att mycket drivs ideellt, som du skriver - blir något missvisande.
Återkommande kör kanalen med ett begränsat antal personer (förutom Willgert ofta med namn som Stenlund, Bern, Janouch, Matikainen) vilka lär få nån sorts betalning av Swebbtv. Stenlund har väl ganska bra lön, om jag förstått honom rätt, ifrån Svensk Webbtelevision AB. Omsättningen i det bolaget senaste året var 5 577 KSEK. Det verkar inte så ideellt på så sätt.
Citera
2022-08-28, 05:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yhteiskoulusta
Swebbtv är extremt enkelspåriga och tradiga sett till sina program. Willgerts program med Bern är till stor del omtagningar och upprepningar till förbannelse av samma information av Bern (Bern har nog sagt varje sak han säger i Swebbtv minst 100 gånger tidigare) och med frågor av Willgert som snarlikt ställts i tidigare program. Mindre och mindre sevärt såtillvida.

Igår bjöd i övrigt Swebbtv och Willgert på ett misslyckande, ett slags magplask rörande programmet om Vilks, och då tänker jag inte i förstone på momentet där gästen Conny Andersson uttryckte det löjeväckande "ansågs vara konstnär" om Vilks. Att ha med apacheindianspåraren Conny Andersson (just det han bl.a. blivit känd för efter att det till slut blev omöjligt för honom att jobba kvar som polis) som kommentator i Swebbtv om polisrapporten om den tragiska olyckan rörande Vilks är på sätt och vis som att låta (typ) science fiction-dylike Claes Hedberg kommentera Palmemordet (nämnde Hedberg har f.ö. medverkat i ökänt program med Willgert på Swebbtv för några år sedan).

Att Swebbtv är en lite kanal och att mycket drivs ideellt, som du skriver - blir något missvisande.
Återkommande kör kanalen med ett begränsat antal personer (förutom Willgert ofta med namn som Stenlund, Bern, Janouch, Matikainen) vilka lär få nån sorts betalning av Swebbtv. Stenlund har väl ganska bra lön, om jag förstått honom rätt, ifrån Svensk Webbtelevision AB. Omsättningen i det bolaget senaste året var 5 577 KSEK. Det verkar inte så ideellt på så sätt.

Enkelspårigt och tradigt å andra sidan, är vad SVT varit i 25 års tid så det är inget unikt. Svårt att ändra på för Swebbtv eller vad tycker du, ska de bli pk? För det är då fortfarande enkelspårigt och tradigt. Experter på pk är dock redan SVT så Swebbtv behöver inte ta efter där.

Samma information. Exakt detta är propaganda som SVT, DN och resten av fienden alltid, alltid sysslar med. Som svar måste Swebbtv och vi andra svara med samma medel för det duger inte med ett inlägg där man ger en annan bild, ett inlägg som försvinner bland det enkelspåriga och tradiga regimlojala.

Samma information. Exempel på det: Trumphatet i 6 års tid, den uppskruvade klimatpropagandan 2019, 2020, 2021 och 2022. Rysshatet 2022. Räkna med samma sak 2023, 2024, 2025, 2026...Mörkandet av massinvandringens konsekvenser. Mörkandet har SVT och DN och resten av fienden sysslat med sedan 1980-talet.

Det behövs såklart en motvikt mot det här.
Citera
2022-08-28, 12:08
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Visst har swebbtv blivit en kanal som upprepar sig. Men swebbtv lockar uppenbarligen många. De har egen bokmässa och konferenser på Finlandsfärjorna. De har väl en grupp som gillar denna typ av program. Jag gillar också swebbtv, men kollar inte på allt. Inte heller allt på Riks, Hotspot, Det Goda Samhället med mera.
Citera
2022-08-28, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Visst har swebbtv blivit en kanal som upprepar sig. Men swebbtv lockar uppenbarligen många. De har egen bokmässa och konferenser på Finlandsfärjorna. De har väl en grupp som gillar denna typ av program. Jag gillar också swebbtv, men kollar inte på allt. Inte heller allt på Riks, Hotspot, Det Goda Samhället med mera.

Jag kollar inte heller på allt och kan inte konsumera alternativ-media dagligen eller ens veckovis. Skulle man göra det vore det nog ett bra recept för att bli deprimerad och mentalt totalt nedslagen. Det finns ett roligt liv där ute också.
Citera
2022-08-28, 18:09
Medlem
Citat:

Förutom att du verkar känna dig personligt kränkt av att det gudabenånade supergeniet Lars af Michelangelo de Caravaggio da Vinci von Vilks inte fick det erkännande han förtjänar av Conny Andersson, exakt vad var det som var så dåligt med vad han sa i programmet?
Citera
2022-08-29, 12:18
Medlem
Fortsätter köra s k Sommarprogram i repris. Bra ?
Citera
2022-08-30, 03:12
Medlem
Yhteiskoulustas avatar
Swebbtv går från klarhet till klarhet.

När man talar om trollen...så kommer program om desamma, dvs. Claes Hedberg här: Swebbtv igår med nytt klipp med Claes Hedberg, där Willgert intervjuar. Programmet 29 augusti heter "Claes Hedberg om sin nya Palmebok i Fjärde Statsmakten 141", med infon "Nya uppgifter om Palmemordet"...

Vad är nästa steg för Swebbtv i höjd med gäster som Conny Andersson och Claes Hedberg?

Ole Dammegård? Swebbtv-Willgert kanske kan bjuda in Ole Dammegård för att damma av Estonia, eller prata om den politiska situationen i Sverige, om skjutningarna i landet eller något annat intressant - vad än ämnet blir kommer Dammegårds false flag operation-perspektiv på det hela till självklar användning.

Nej, Swebbtv går märkvärdig kräftgång så här under sensommaren 2022.
Citera
2022-08-31, 00:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Förutom att du verkar känna dig personligt kränkt av att det gudabenånade supergeniet Lars af Michelangelo de Caravaggio da Vinci von Vilks inte fick det erkännande han förtjänar av Conny Andersson, exakt vad var det som var så dåligt med vad han sa i programmet?

Conny är en person med tvivelaktig karaktär o karriär.
O därmed låg trovärdighet.
Citera
2022-08-31, 03:40
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
Tullberg är alltid bra och oftast bäst. Många kan påpeka att saker är fel, men väldigt få kan komma med konkreta förslag på hur man bör göra istället. Tullberg är en av dessa sällsynta personer.

Tullbergs styrka är hans integritet, och hans språk.

Hos akademiker finns det ofta två språk att välja mellan. Det kreativa och det formella. Man hanterar generellt endast det ena.

Tullberg är nog den bästa i Sverige när det kommer till ett formellt kreativt språk. Det gör hans texter både spännande (som i: Vad tänker han nu?) och till språkbehandlande spjutspetsar. Lite som att han direkt bryter ner hjärnans möjliga invändningar, och sparar den tiden, men utan att göra avkall på tänkandet.

Åren som Swebbtv funnits, har det varit väldigt roligt att "lära känna" kärnan av medverkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in