2022-07-20, 10:32
Medlem
"Nya Dagbladet har i en serie artiklar avslöjat och granskat det tidigare hemliga nätverk som styrs av den ökände profilen Tor Paulsson (senare Änglasjö) och som går under den falska identiteten ”Tobbe Larsson”."

Idag var det verkligen ord och inga visar i det s k Sommarprogrammet. Ingen mindre än den
s k Tobbe Larsson som möjligen heter något annat. Hade varit SDmedlem 1997 till 2004 men
hoppat av när han insåg varthän Åkesson och dennes s k Skånegäng var på väg att leda det
parti man nu s a s tagit över från gamlingar som Klarström och liknande.

Revolution var det. Och lite låtar av kommunistiskt stuk. Och en det där det sades någonting
väldigt otäckt om Jacob Wallenberg. Rimmade på ben och märg.

Men här var det ingen tvekan om att en slutgiltig lösning på alla problem hägrade i framtiden.
Frälsningsläror i SwebbTV och frälsningsläror i hela Öppna Kanalen Stockholm med mestadels
religiösa program i övrigt !

Tobbe Larsson eller vad han nu heter tycks i alla fall ha ett antal fiender där ute på kanten.
Citera
2022-07-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nej, Åkesson har tredje största förtroendet bland väljarna. Majoriteten av väljarna som inte röstar på Sd vill ändå att deras eget parti ska samarbeta med SD. Det är i huvudsak de som röstar PÅ MP och V som ogillar SD. Fast röstar man på dessa partier ska man nog inte kolla på Swebbtv. Det är inget tvång om man säger så.

Hittade (i arkivet) en gammal undersökning (2017) som åtminstone delvis stödjer
mina påståenden.

"Andel svenskar som tycker att partierna är "hemska" respektive "perfekta" 2017.
9 partier genomgås, F! är alltså med. "Perfekta"siffran bör ligga under respektive
partis valresultat. "Hemska" siffran kan ligga var som helst.

64 % tycker att SD och F! är hemska ! Cirka 50 % tycker att V, Mp och KD är hemska.
Övriga 4 partier i mitten har siffror strax under 20 % vad gäller hemskhet.

Så, med F! ganska borta ur politiken och även EUparlamentet är det ingen vågad
gissning att SD är det klart mest ogillade partiet i den svenska opinionen. Men
man har ju en del anhängare också !
Citera
2022-07-20, 18:36
Medlem
nickeheaads avatar
SwebbTv har redan börjat gräva sin egna undergång.

Deras business är att ha massa folk som gnäller i videoformat och tjänar pengar på dom.
Dessutom blockerar ju dom folk, alltså, de blockerar användare. Men tydligen ok, men dom gör stort väsen av de blev avstängda från youtube. Och så gör dom likadant själva.

Bästa av allt, Mikael Wilgert och hans bolag, samlar ju in alla som staten vill ha koll på i Sverige (Swebbtube.se).

De fick 400.000 kr i statligt stöd för utveckla en app, samma app kan nästan vem som helst göra på några dagar (finns färdiga program för göra videospelare).
Dom kallar sig oberoende, ändå är minst 75% AFS

De snor dessutom rakt av från SR. Saknar ord för säga vad besviken jag är.
Citera
2022-07-21, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad

Deras business är att ha massa folk som gnäller i videoformat och tjänar pengar på dom.
Dessutom blockerar ju dom folk, alltså, de blockerar användare. Men tydligen ok, men dom gör stort väsen av de blev avstängda från youtube. Och så gör dom likadant själva.

Bästa av allt, Mikael Wilgert och hans bolag, samlar ju in alla som staten vill ha koll på i Sverige (Swebbtube.se).

De fick 400.000 kr i statligt stöd för utveckla en app, samma app kan nästan vem som helst göra på några dagar (finns färdiga program för göra videospelare).

Gnäller? De har med sakkunniga i de ämne de diskuterar. Vad är problemet, varför inte läsa SVT, DN, Aftonbladet osv?
Citera
2022-07-21, 12:07
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Hittade (i arkivet) en gammal undersökning (2017) som åtminstone delvis stödjer
mina påståenden.

"Andel svenskar som tycker att partierna är "hemska" respektive "perfekta" 2017.
9 partier genomgås, F! är alltså med. "Perfekta"siffran bör ligga under respektive
partis valresultat. "Hemska" siffran kan ligga var som helst.

64 % tycker att SD och F! är hemska ! Cirka 50 % tycker att V, Mp och KD är hemska.
Övriga 4 partier i mitten har siffror strax under 20 % vad gäller hemskhet.

Så, med F! ganska borta ur politiken och även EUparlamentet är det ingen vågad
gissning att SD är det klart mest ogillade partiet i den svenska opinionen. Men
man har ju en del anhängare också !

Hemska? Vad är det för begrepp som undersökningen använder. Fast det spelar ingen roll. Sifo har undersökt saken.
Väljarna säger klart ”ja” till samarbete med Sverigedemokraterna.

61 procent vill samarbeta med SD i frågor där man tycker lika – och bland M- och KD-väljare är siffran uppe i 85 respektive 95 procent, enligt en mätning Sifo gjort på uppdrag av Expressen.
https://www.expressen.se/nyheter/val...arbeta-med-sd/

70 procent av männen vill det och en liten övervikt hos kvinnor med 51 procent. Undersökningen gjordes 2019 och SD hade då en topp när de var största parti med över 25 procent Det betyder långt över 30 procent av männen och minst 15 procent av kvinnorna. Granskar vi den blågula falangen är det fler där som inte vill samarbeta med V eller Mp än det är hos de rödgröna som inte vill samarbeta med SD.

Jag röstar inte på SD. Men den nazist-tourettes som förpestar samhället är ett sluttande plan med allt större krav på rena åsikter, vilket gör att demokratin vacklar och kaosidéer blir ledande. Allt färre vill inte leva i sånt samhälle.

Gällande swebbtv finns det en hel att önska. Men det är en liten kanal och drivs mycket ideellt. Från början kollade jag ofta, men nu väljer jag mer och mer. Jan Blomgren är ett måste.
Citera
2022-07-22, 17:37
Medlem
Citat:
Vem är vänster ? Lyssnade på Lars Bern i morse och det är verkligen en äldre bildad,
lätt förmögen herre som tagit ställning mot företagandet i världen.

Jazz (inte all sådan) och klassisk musik var vad han spelade i programmet.

Ja, Lars Bern har tagit ställning mot företagande. Än mer intressant är att han nu tagit ställning för Nordvietnams anfallskrig mot Sydvietnam. Han framställer det som ett frihetskrig och inte kommunistisk aggression. (Olof Palme nickar säkert gillande från underjorden.)

När jag var i södra Vietnam så beklagade sig den yngre generationer (typ 30/40-åringar, dvs födda cirka 1980-1990) att omvärlden ställde upp för Sydkorea men inte Sydvietnam. De delade inte Lars Berns uppfattning om "befrielse".

Faktum är att SwebbTV sedan amerikanska president-valet utvecklats till en ren Ryssland-megafon. SwebbTV konstaterar att de hamnat på samma sida som Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Noam Chomsky och framställer det som att det bevisar att de är extra vidsynta och insiktsfulla. Att de hamnat fel (när de står på samma sida som dessa + Vitryssland + Nordkorea) har inte slagit dem. Eller så inser de, men de utför vad SwebbTV's betalande tittare/lyssnare beställer.

Lite synd för de debattörer som har relevant samhällskritik (Arnstberg, Widding, och några få till).

Men Bern under Wilgerts ledarskap sänker SwebbTV till historiens skräphög. Bern är lika intressant och relevant för samhällsdebatten som Kuusinen eller Pétain.
Citera
2022-07-23, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Ja, Lars Bern har tagit ställning mot företagande. Än mer intressant är att han nu tagit ställning för Nordvietnams anfallskrig mot Sydvietnam. Han framställer det som ett frihetskrig och inte kommunistisk aggression. (Olof Palme nickar säkert gillande från underjorden.)

Värre med de som tog ställning mot Vietnams invasion av Demokratiska Republiken
Kambodja.

Berns bästföredatum har säkert gått ut på flera sätt. Undrar om han alls funderar på sitt
eftermäle.
Citera
2022-07-23, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag röstar inte på SD. Men den nazist-tourettes som förpestar samhället är ett sluttande plan med allt större krav på rena åsikter, vilket gör att demokratin vacklar och kaosidéer blir ledande. Allt färre vill inte leva i sånt samhälle.

Du ligger troligen till höger om SD. Men det är din sak.

Undersökningen jag refererade till (hittade ett gammalt klipp) säger ändå en del.
De som befinner sig längst ut OCH är någorlunda stora blir både mera kända OCH
mera avskydda.

Idag orkar jag knappt ogilla ens det s k Piratpartiet.
Citera
2022-07-29, 15:26
Medlem
Citat:
Värre med de som tog ställning mot Vietnams invasion av Demokratiska Republiken
Kambodja.

Berns bästföredatum har säkert gått ut på flera sätt. Undrar om han alls funderar på sitt
eftermäle.

Bern är tekn dr från Chalmers, fast det märks inte (att han har doktorerat).

Ju mer lärd man är, desto mer inser man att man inte vet sägs det. Och de jag känner som doktorerat har väldigt djup spetskompetens på sitt eget område, och ofta bra kompetens på de områden som gränsar till den egna spetskompetensen. Samtidigt har de ödmjukhet för andra vetenskapliga discipliner och inser att de mindre djupa kunskaper där.

Nu känner jag inte Bern personligen, men jag har sett/hört honom på Swebb-TV. Han anser sig veta allt om allting, och är helt enkelt den som är bäst enligt sina egna utsagor. Det verkar som supporterklubben gillar oraklet som alltid har en tvärsäker uppfattning att slänga fram. Utan undantag. Rena rama landsfadern. Andra flockar har andra ledare. Men Bern är Swebb-TV's.

Bubblan spricker när han uttalar sig ett (eller flera) områden där lyssnaren har faktisk kompetens. Han har flera gånger uttalat sig i frågor där jag antingen har yrkesmässig erfarenhet, eller har högre utbildning, eller både och. Och då framgår att han inte ens har kompetens motsvarande den första 7,5hp introduktionskursen i ämnet. Han framstår lika kunnig och lyhörd som Täppas Fogelberg i Ring P1.
Citera
2022-07-30, 10:50
Medlem
Försökte lyssna på Sommarprat med "Julia Caesar" 06.30 på Öppna Kanalen Stockholm
i morse men somnade !

https://swebbtv.se/w/p/2h8SuEi12ZNqC...=7&resume=true
Det här blev jag inte riktigt klok på. Handlar det om en rättsskandal eller om alltför
mycket konspiration ?
Citera
2022-08-21, 21:40
Medlem
OverAndUnders avatar
Har det brunnit i proppskåpet hos Lars Bern? I senaste programmet avfärdade han att oljan skulle vara en fossil resurs och menade istället att oljan ständigt återbildas av väte och kol från jordens inre. Att denne "multiexpert" kommer med konstiga och kontroversiella påstående har man märkt sen tidigare, men det här tog nog priset.
Citera
2022-08-25, 20:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad

Tycker de har sina ljusa stundet.
O de ljusa stunderna är när de är pedagogiska o sysslar med någon form av folkbildning.

Magnus Stenlund är intressant när det gäller ekonomi.

Bern har sina ljusa o klara stunder.

Widding var dn frisk fläkt. O gav en bra bild av energiproduktion, distrubition o klimatpolitik. Hon varnade dessutom för den situation vi nu har på elsidan.

Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in