2025-07-28, 22:39
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Att jag lämnade berodde på annat: (FB) Uteblivet svar från moderator ang. varning.
Och jag är fortfarande osäker på vad ämnet för tråden egentligen är...

Swebbtv är inte som SVT som har ett tydligt narrativ. Ska man titta på Swebbtv måste man klara av att tänka själv. De har ett flertal gäster i sina program och deras åsikter skiljer sig åt, de flesta tar ingen glasklar ställning för eller emot någonting, de observerar och spånar om världsläget och dess skeenden med mera.
Att de flesta nu lutar åt att Ukraina inte kan vinna kriget är bara ett kallt konstaterande, det innebär inte per se att man är för Putin eller Ryssland.

Ganska märklig kommentar med tanke på att swebbtv och närliggande kanaler kanske är det mest narrativ-styrda "mediet". Willgert har ju tom definierat fem "bedrägerier" som allt innehåll baseras på: klimatet, kvinnohatet (Förlåt, könsfrågan), coviden, putinismen (Förlåt, kriget i Ukraina) och rasfrågan (Förlåt, migrationen).

Kan väl knappast bli mer narrativt än så? Att sedan narrativen inte går ihop för en normal, tänkande människa kan ju absolut förklaras bort med att "man måste tänka själv" som du skriver. Likt trumpismen står swebbtv för ett smörgåsbord av märkliga teorier som sådana som du kan plocka era favoriter ifrån.

PS. Tråden ämne framgår ganska tydligt av rubriken anser jag. Den handlar om swebbtv och dess politiska narrativ.
Citera
2025-07-29, 04:33
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Ganska märklig kommentar med tanke på att swebbtv och närliggande kanaler kanske är det mest narrativ-styrda "mediet". Willgert har ju tom definierat fem "bedrägerier" som allt innehåll baseras på: klimatet, kvinnohatet (Förlåt, könsfrågan), coviden, putinismen (Förlåt, kriget i Ukraina) och rasfrågan (Förlåt, migrationen).

Kan väl knappast bli mer narrativt än så? Att sedan narrativen inte går ihop för en normal, tänkande människa kan ju absolut förklaras bort med att "man måste tänka själv" som du skriver. Likt trumpismen står swebbtv för ett smörgåsbord av märkliga teorier som sådana som du kan plocka era favoriter ifrån.

PS. Tråden ämne framgår ganska tydligt av rubriken anser jag. Den handlar om swebbtv och dess politiska narrativ.

Det är ju SVTs narrativ Swebbtv kritiserar och plockar isär, vilket är hela syftet med alternativa medier och orsaken till att de vuxit fram.

Trådens ämne är fortfarande oklart, inga tydliga svar från modsen har framkommit.
Citera
2025-08-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall

Swebbtv ska naturligtvis granskas de med precis som de granskar andra. Och precis som du säger prestererar de lassvis med skit.

På sistone har det tagit en otäck vändning.

Förutom den putlerism på dagisnivå som de låtit Arne Weinz hållas med ser jag nu att de låter ryske ambassadören Beljajev sitta i stort sett oemotsagd och hålla låda i studion.

Det kanske finns mer av samma slag i detta träckhål till TV-kanal som jag missat.

Så här gör man inte mot ett folk som kämpar för sina liv och sin rätt till sitt eget land. Då har man gjort sig förtjänt av förakt och förlöjligande.

Jag hoppas ingen kommer på tanken att skänka några pengar till det där jävla gänget och att de som försökt medverka med ett seriöst uppsåt tidigare snarast upphör med detta och ber att få de inslag där de medverkar borttagna snarast.
Citera
2025-08-14, 20:38
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Swebbtv ska naturligtvis granskas de med precis som de granskar andra. Och precis som du säger prestererar de lassvis med skit.

På sistone har det tagit en otäck vändning.

Förutom den putlerism på dagisnivå som de låtit Arne Weinz hållas med ser jag nu att de låter ryske ambassadören Beljajev sitta i stort sett oemotsagd och hålla låda i studion.

Det kanske finns mer av samma slag i detta träckhål till TV-kanal som jag missat.

Så här gör man inte mot ett folk som kämpar för sina liv och sin rätt till sitt eget land. Då har man gjort sig förtjänt av förakt och förlöjligande.

Jag hoppas ingen kommer på tanken att skänka några pengar till det där jävla gänget och att de som försökt medverka med ett seriöst uppsåt tidigare snarast upphör med detta och ber att få de inslag där de medverkar borttagna snarast.

Det har pågått ett tag, insåg det när de började gå igång på pandemin och efter Rysslands invasion 2022 är det oförblommerad rysk propaganda som sprids. Inte bara av den förvirrade Bern utan av hela skaran av profiler.
Citera
2025-08-15, 08:18
Medlem
Lol Swebbtv.
Man hittar trovärdigare källor i närmaste papperskorg,
Fattar man inte det så är man helt blåst i huvudet.
Citera
2025-08-15, 09:09
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
...
...
Varför är det fel att låta den andra sidan för en gångs skull få komma till tals och ge sin syn på konflikten? Blir du förvirrad? Klarar du bara av att höra det eviga tjatet om att Europa står på tur att invaderas och att vi måste skänka bort allt vi har plus mycket mer därtill till den lille skådespelaren från Kiev?
Citera
2025-08-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Varför är det fel att låta den andra sidan för en gångs skull få komma till tals och ge sin syn på konflikten? Blir du förvirrad? Klarar du bara av att höra det eviga tjatet om att Europa står på tur att invaderas och att vi måste skänka bort allt vi har plus mycket mer därtill till den lille skådespelaren från Kiev?

Att militärt invadera ett grannland för att plocka territorium, vilket de gjort redan 2014, talar för sig självt.

Alla vet vad synen är. Det finns inga frågetecken vad gäller det.
Citera
2025-08-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow

Finns ingen konflikt. Detta är ett olagligt, rått överfall. Eller säger du haft en konflikt om du blivit nerslagen och rånad?

Putler har inte haft någon brist på tillfällen att yttra sig och någon ytterligare assistans därvidlag från SWEBB-tv är helt överflödig.

Han kommer i vart fall få tillfälle att säga sitt inför domstolen i Haag.
Citera
2025-09-02, 07:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Apropå Jan Blomgren så förekommer han ofta på Riks så SD folket har full koll på vad han tänker och tycker.

Jag tillhör inte SD folket, varför kanalen Riks har gått mig helt förbi och jag saknar inblick i vilka som figurerar där. Men uppenbarligen tillhör Blomgren denna klick, precis som han tillhör den klick som figurerar i Swebbtv, bland vilka merparten har någon förankring till SD. Rundgången är slående. I egenskap av "expert" i Swebbtv var Blomgren för mig länge en relativt "neutral" bifigur, en elpolitikens upplysningsman, om än svag för överdrifter i sina svepande utsvävningar, inte alltigenom korrekt i sina utlåtanden och lite väl förtjust i sin egen röst. Han har något av en billig bilförsäljare över sig.
Men, så såg jag ett inlägg av en annan Swebbtv-gäst, Bo Theutenberg, som marknadsförde sin intervju med "Jan och Lotta", där BT talade om sin bok. BT är heller inte någon som är alltigenom korrekt i sina utlåtanden, inte på långa vägar. Men de bygger på hans genuina övertygelse. Han är inte köpt av någon och han är intressant att lyssna på, om man förmår sila snacket. Det var genom att söka upp den här intervjun, som jag upptäckte att Blomgren parat ihop sig med marxist-sionisten Gröning, som tillhör Ramstorps nätverk, och vips förlorade Jan sin neutralitet.

Gröning var pinsamt fjollig och fnittrig när hon "intervjuade" BT, som hon först gav litet utrymme. Men så kom han igång och hamnade i en historisk tillbakablick, där han började beskriva Lenins resa genom Sverige och berörde Lenins kontakter i Sverige före den judiska statskuppen i Tsarryssland. BT:s tillbakablick brände plötsligt till och blev väldigt intressant. En seriös, oberoende och forskande journalist hade i det läget ställt frågor till BT, som tydligt hade en hel del kunskap på området. Men just i detta läge avbröt Lotta honom med överslätande, hysteriska flabb och började svamla om minnet av sin morfar. Därefter tog Blomgren över rodret och bytte ämne helt. De tystade helt enkelt BT, som gjort ett (sionistiskt) faux pas.

Nyligen dök Blomgren åter upp på min radar i en intervju på Swebbtv, där han omvandlats till "expert" på "experten" Ramstorps "expert"område MÖ. Och här blir det övertydligt hur Blomgren går Israels ärenden, vilket är en förutsättning för hans koppling till Riks och, får man säga, Swebbtv. Blomgrens historiebeskrivning sticker verkligen i ögonen som israelisk propaganda med förfalskningar av komplexa förhållanden, skeden och personer. Han utgår t.o.m. ifrån Israelkontrollerade regimen Bushs version av elfteseptemberattacken, som om den vore sann. Man får nästan intrycket att professorn skolats vid Mossaduniversitetet. Och på ingen punkt, där Swebbtv:s sommarpratare Blomgren avviker från sanningen eller gör antaganden om vad "alla" tycker om Israels resp Irans och Iraks politik, hejdar Willgert honom för att ifrågasätta. Den här "intervjun" undergräver helt Blomgrens trovärdighet i tidigare Swebbtv-intervjuer, där han håller sig inom sitt akademiska område. Hans akademiska titel är ett kamouflage för en politisk agenda. Någon skrev i den här tråden att han inte förstod hur Blomgren kunde gå ner sig och låta sig förknippas med Swebbtv. Det är det här som jag tror att många har så svårt att förstå; de här mediafigurerna sitter alla i samma båt och ror alla åt samma håll. Jag förblindas själv emellanåt, eftersom jag inte följer med överallt, men lika snabbt kommer jag ned på jorden igen.

https://swebbtv.se/w/8AJK9RXEGvkkCVUGaCCRLr
Citera
2025-09-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Det var genom att söka upp den här intervjun, som jag upptäckte att Blomgren parat ihop sig med marxist-sionisten Gröning, som tillhör Ramstorps nätverk, och vips förlorade Jan sin neutralitet.
Gröning var pinsamt fjollig och fnittrig när hon "intervjuade" BT, som hon först gav litet utrymme.
Parat ihop sig? De arbetar bägge två på epoch times. Ja Gröning är pinsam och ingen större tänkare. Hon var tidigare sosse och gick sedan över till liberalerna. Nu är hon partilös. Resten av din dynga orkar jag inte kommentera. Kanske ska lägga till att Blomgren är professor i tillämpad kärnfysik. Antagligen därför han får frågor om Iran.
Senast redigerad av Afrikanos 2025-09-02 kl. 22:06.
Citera
2025-09-03, 07:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Parat ihop sig? De arbetar bägge två på epoch times. Ja Gröning är pinsam och ingen större tänkare. Hon var tidigare sosse och gick sedan över till liberalerna. Nu är hon partilös. Resten av din dynga orkar jag inte kommentera. Kanske ska lägga till att Blomgren är professor i tillämpad kärnfysik. Antagligen därför han får frågor om Iran.

Det du skriver är väl känt för alla och envar. Ingen har bett om din kommentar. Ditt avslutande tillägg är direkt ointelligent.
Citera
2025-09-08, 11:01
Medlem
Öppet krig mellan Willgert och dottern på Facebook. Willgert anklagas för att agera som en muslim gör när han vill stoppa sin dotters bröllop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in