Citat:
Ursprungligen postat av
Afrikanos
Apropå Jan Blomgren så förekommer han ofta på Riks så SD folket har full koll på vad han tänker och tycker.
Jag tillhör inte SD folket, varför kanalen Riks har gått mig helt förbi och jag saknar inblick i vilka som figurerar där. Men uppenbarligen tillhör Blomgren denna klick, precis som han tillhör den klick som figurerar i Swebbtv, bland vilka merparten har någon förankring till SD. Rundgången är slående. I egenskap av "expert" i Swebbtv var Blomgren för mig länge en relativt "neutral" bifigur, en elpolitikens upplysningsman, om än svag för överdrifter i sina svepande utsvävningar, inte alltigenom korrekt i sina utlåtanden och lite väl förtjust i sin egen röst. Han har något av en billig bilförsäljare över sig.
Men, så såg jag ett inlägg av en annan Swebbtv-gäst, Bo Theutenberg, som marknadsförde sin intervju med "Jan och Lotta", där BT talade om sin bok. BT är heller inte någon som är alltigenom korrekt i sina utlåtanden, inte på långa vägar. Men de bygger på hans genuina övertygelse. Han är inte köpt av någon och han är intressant att lyssna på, om man förmår sila snacket. Det var genom att söka upp den här intervjun, som jag upptäckte att Blomgren parat ihop sig med marxist-sionisten Gröning, som tillhör Ramstorps nätverk, och vips förlorade Jan sin neutralitet.
Gröning var pinsamt fjollig och fnittrig när hon "intervjuade" BT, som hon först gav litet utrymme. Men så kom han igång och hamnade i en historisk tillbakablick, där han började beskriva Lenins resa genom Sverige och berörde Lenins kontakter i Sverige före den judiska statskuppen i Tsarryssland. BT:s tillbakablick brände plötsligt till och blev väldigt intressant. En seriös, oberoende och forskande journalist hade i det läget ställt frågor till BT, som tydligt hade en hel del kunskap på området. Men just i detta läge avbröt Lotta honom med överslätande, hysteriska flabb och började svamla om minnet av sin morfar. Därefter tog Blomgren över rodret och bytte ämne helt. De tystade helt enkelt BT, som gjort ett (sionistiskt) faux pas.
Nyligen dök Blomgren åter upp på min radar i en intervju på Swebbtv, där han omvandlats till "expert" på "experten" Ramstorps "expert"område MÖ. Och här blir det övertydligt hur Blomgren går Israels ärenden, vilket är en förutsättning för hans koppling till Riks och, får man säga, Swebbtv. Blomgrens historiebeskrivning sticker verkligen i ögonen som israelisk propaganda med förfalskningar av komplexa förhållanden, skeden och personer. Han utgår t.o.m. ifrån Israelkontrollerade regimen Bushs version av elfteseptemberattacken, som om den vore sann. Man får nästan intrycket att professorn skolats vid Mossaduniversitetet. Och på ingen punkt, där Swebbtv:s sommarpratare Blomgren avviker från sanningen eller gör antaganden om vad "alla" tycker om Israels resp Irans och Iraks politik, hejdar Willgert honom för att ifrågasätta. Den här "intervjun" undergräver helt Blomgrens trovärdighet i tidigare Swebbtv-intervjuer, där han håller sig inom sitt akademiska område. Hans akademiska titel är ett kamouflage för en politisk agenda. Någon skrev i den här tråden att han inte förstod hur Blomgren kunde gå ner sig och låta sig förknippas med Swebbtv. Det är det här som jag tror att många har så svårt att förstå; de här mediafigurerna sitter alla i samma båt och ror alla åt samma håll. Jag förblindas själv emellanåt, eftersom jag inte följer med överallt, men lika snabbt kommer jag ned på jorden igen.
https://swebbtv.se/w/8AJK9RXEGvkkCVUGaCCRLr