2022-08-21, 05:08
Medlem
mr.aidss avatar
Har över dom två senaste dagarna rökt ett halvt gram heroin på aluminiumfolie och är helt ärligt ganska besviken över ruset de gett mig. Är medveten om att det kan vara slösaktigt om man ännu inte riktigt fått in tekniken men något borde jag ju trots allt fått i mig. Jag känner av det men absolut inte så starkt som jag förväntat mig, känns ungefär som jag tagit en medeldos tramadol när det slagit på som starkast, ingen noddning, lite lite klåda och allmän moffkänsla men inte något speciellt som sagt.

Kan det vara så att jag verkligen suger på att jaga drake så pass mycket? Ibland tycker jag att jag rör tändaren fram och tillbaka under foliet, får rök att komma och H:et att rinna samtidigt som jag konstant suger på röret men sen andas jag ut och det kommer ingen rök alls.. Vad gör jag fel?
Citera
2022-08-21, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Har över dom två senaste dagarna rökt ett halvt gram heroin på aluminiumfolie och är helt ärligt ganska besviken över ruset de gett mig. Är medveten om att det kan vara slösaktigt om man ännu inte riktigt fått in tekniken men något borde jag ju trots allt fått i mig. Jag känner av det men absolut inte så starkt som jag förväntat mig, känns ungefär som jag tagit en medeldos tramadol när det slagit på som starkast, ingen noddning, lite lite klåda och allmän moffkänsla men inte något speciellt som sagt.

Kan det vara så att jag verkligen suger på att jaga drake så pass mycket? Ibland tycker jag att jag rör tändaren fram och tillbaka under foliet, får rök att komma och H:et att rinna samtidigt som jag konstant suger på röret men sen andas jag ut och det kommer ingen rök alls.. Vad gör jag fel?

Du känner väl om du får i dig skiten? Blir inte alltid så mycket rök om man tar små bloss men lite ska det ju komma ut. Annars är det helt enkelt bara dåligt heroin. Visst fan blir man noddig även om man bränner det om det är bra grejor.
Citera
2022-08-22, 00:55
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Du känner väl om du får i dig skiten? Blir inte alltid så mycket rök om man tar små bloss men lite ska det ju komma ut. Annars är det helt enkelt bara dåligt heroin. Visst fan blir man noddig även om man bränner det om det är bra grejor.

Jag känner när jag får i mig det helt klart men inte så mycket som jag förväntat mig. Har köpt annat H tidigare och då suttit och noddat på det så i så fall måste det vara dåliga varor.
Citera
2022-08-23, 23:59
Medlem
Hypotetisk fråga, inget suicidalt i åtanke.

Låt oss säga att du tar 5-10mg blåbär och snortar 1 eller kanske 2g heroin. Skulle detta innebära en 100% garanterad död? Vid vilken punkt slår det över från en "kanske död, kanske vaknar" till en säker död? Satte h-dosen så högt på grund av att man aldrig vet kvaliten.. Hade man behövt mer blåbär? Mer H? Utgår ifrån att vederbörande har 0 tolerans mot alla droger (alkohol, nikotin borträknat)
Citera
2022-08-24, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevligehelge
Hypotetisk fråga, inget suicidalt i åtanke.

Låt oss säga att du tar 5-10mg blåbär och snortar 1 eller kanske 2g heroin. Skulle detta innebära en 100% garanterad död? Vid vilken punkt slår det över från en "kanske död, kanske vaknar" till en säker död? Satte h-dosen så högt på grund av att man aldrig vet kvaliten.. Hade man behövt mer blåbär? Mer H? Utgår ifrån att vederbörande har 0 tolerans mot alla droger (alkohol, nikotin borträknat)

Vill man ta livet av sig med heroin så borde man koka upp par gram och dela upp i 3 sprutor, sätt 1 i magen, en i benet och en IV. Det verkar vara det "bästa" sättet. Att chansa med mindre mängder vill man undvika, finns ju risk att hamna i koma eller bli hjärndöd.
Citera
2022-08-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Vill man ta livet av sig med heroin så borde man koka upp par gram och dela upp i 3 sprutor, sätt 1 i magen, en i benet och en IV. Det verkar vara det "bästa" sättet. Att chansa med mindre mängder vill man undvika, finns ju risk att hamna i koma eller bli hjärndöd.

Så en IV, en SubQ och en IM? Spelar det roll hur fördelningen av mängden görs i de olika områdena?

Varför inte sätta allt IV? Är inte det det säkraste sättet att få i sig det fort?
Citera
2022-08-25, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevligehelge
Så en IV, en SubQ och en IM? Spelar det roll hur fördelningen av mängden görs i de olika områdena?

Varför inte sätta allt IV? Är inte det det säkraste sättet att få i sig det fort?

Jag vet inte men antar att om du sätter allt IV så kanske du inte får i dig allt innan du noddar, har fått förklarat att det är "bättre" att dela upp det men det kanske inte stämmer.
Citera
2022-08-27, 05:05
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Hur gör man ? Har köpt lite heroin det är brunt ,ska jag typ lägga det på en sked och elda ?eller ska jag ha på lite vatten med?Ska göra IV
Citera
2022-08-27, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Hur gör man ? Har köpt lite heroin det är brunt ,ska jag typ lägga det på en sked och elda ?eller ska jag ha på lite vatten med?Ska göra IV

Ja du kan ju inte lägga skiten på en sked och börja elda bara fattar du väl? Då får du ju ha ett rör och dra i dig ångorna hahaha 😂
Citera
2022-08-27, 09:14
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
1-1,5ml vatten och några korn askorbinsyra/citronsyra, så lite som möjligt men ta lite till tills det löst sig bra när du eldar och rör om lite. vissa saker kan förbli olösta och filtreras sen ut. Elda inte så det stormkokar utan ha lite fingertoppskänsla där.
Citera
2022-08-27, 10:30
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppet321
Tagit 12mg subuxone idag men undrar om jag kan ta jonk idag. Känner inte effekt av sub. 3mg blåbär har jag också ätit. Hur mycket ska jag ta och köpa?

Tacksam för svar

Kan vänta tills imorgon och inte ta sub den dagen.

Du kommer troligen inte känna ett skit om du inte väntar minst 72 timmar.
Har försökt själv och slösat mängder i onödan för man vart för ivrig.
Det är omöjligt att få effekt av nåt annat innan det slutat binda till receptorerna.

Finns undantag som dock sub inte blockar

Tramadol
Tapentadol
Ketogan

Sub funkar så både en agonist till vissa receptorer men också en antagonist (blockerare) på morfinbaserade droger som bindar till andra receptorer

Det finns my, kappa, delta, omega och epsilon om jag minns rätt.
Dessa påverkas på olika sätt när en transmittor binder eller blockar receptorn.

Igår tex hade jag tagit sub under dagen, samma kväll tog jag 250 mg tapentadol och blev så bäng att jag däckade, så den blockas alltså inte av suben.
Har testat liknande med H och oxy och effekten uteblev totalt om man inte väntade exakt 3 dygn helst lite mer för att va säker. Men är en receptor blockad så är den. Det är som att en låst dörr är låst tills den låses upp.
Senast redigerad av Bullsquid 2022-08-27 kl. 10:33.
Citera
2022-08-27, 10:41
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:

Du kan väl bara snorta det om det är första gången.
Röka det är förbannat mycket krångel och IV kommer direkt förstöra ditt liv så fort du satt sprutan i armen. Sett så mycket bevis på detta av de känner som kör IV.
Ingen slutar någonsin då.

Själv har jag tagit heroin kanske runt 150 ggr och blev aldrig beroende av det
men jag köpte bara mellan 0.5-1g och snorta till det tog slut sen vänta jag kanske 1-3 månader innan nästa gång.
Visst kanske man inte få någon kick men den kicken är knappast värd att förstöra resten av livet på.

Det jävliga med just heroin är att så fort det går ut börjar man må dåligt men då ska man se till inte ha mer hemma för då kommer man aldrig kunna sluta.
Efter mitt tog slut väntade jag 12 timmar ca sedan gick tillbaka till suben igen.

2 år höll jag på med det, visst bjuder någon kan jag ta lite men mestadels har jag sub i kroppen ändå så det har väl hindrat att fastnat ännu djupare. Har gått på sub i 14-15 års tid regelbundet och har inga problem med att kontrollera livet pga det.

Lyckats både plugga och jobba under de åren så man vänjer sig.
Tyvärr är ATn mycket värre än horse då den är så extremt långdragen. Man kan må dåligt i månader...
Därför måste jag planera att tända av helt från sub då jag kommer va dålig minst 1-2 veckor.
Tände av en gång om året ungefär innan. Lyrica är enda som hjälper mot opiat AT men se till att fastna på det med.
Efter H mådde jag skit 2-3 dagar typ ungefär lika länge som jag använde.
Brukade ta ca 2-4 linor om dagen kanske då ruset är förbannat kort och går ur efter 4 timmar till skillnad från subens 12+
Senast redigerad av Bullsquid 2022-08-27 kl. 10:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in