2022-07-26, 07:48
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Kommer det? Opi sänker ju testo.

Individuellt, men 100% återställt? Tveksamt. Beror lite på hur länge du legat på osv.. mina nivåer var som en 65årings efter varit ren i 5-6 år.
Så nu går jag på trt!
Citera
2022-07-26, 20:18
Medlem
Jag fick ett riktigt uppvaknade runt 2016, jag mådde väldigt dåligt och missbrukade i stort sett allt förutom Heroin eller sprutor, har aldrig tagit någon drog som kräver sprutor.

I alla fall, en av mina närmaste vänner för stunden hade kommit ut från rehab efter 6 månader och ringde mig och påpekade att han ville ha sin fix, frågade om lån av pengar men jag vägrade och sa att han kunde komma hit om han löste men att han inte fick sitta och köra här hos mig, några timmar går förbi och tanken om att kanske testa börjar smyga sig på. Första gången som jag verkligen funderat på det, jag tänker och tänker och bestämmer mig för att om han kommer hit så testar jag, vad har jag att förlora på det när mitt liv ändå ser ut som det gör.

Klockan börjar närma sig 23 och jag ringer honom, han skulle varit hemma hos mig vid 22:30, inget svar. tillslut så däckar jag 01:00, vaknar upp av ett samtal 09:30 från min väns mamma, Han hade överdoserat på tåget och dog när tåget hade kommit fram vid sin slutstation.

Innan dess var jag inte speciellt troende men jag bestämde mig där och då att jag skulle se detta som ett tecken, efter den dagen så tog jag droger 2 gånger till, bägge gångerna slutade på psyket och sen dess har jag varit helt drogfri, bortsett från alkohol.
Citera
2022-07-27, 22:56
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Jag fick ett riktigt uppvaknade runt 2016, jag mådde väldigt dåligt och missbrukade i stort sett allt förutom Heroin eller sprutor, har aldrig tagit någon drog som kräver sprutor.

I alla fall, en av mina närmaste vänner för stunden hade kommit ut från rehab efter 6 månader och ringde mig och påpekade att han ville ha sin fix, frågade om lån av pengar men jag vägrade och sa att han kunde komma hit om han löste men att han inte fick sitta och köra här hos mig, några timmar går förbi och tanken om att kanske testa börjar smyga sig på. Första gången som jag verkligen funderat på det, jag tänker och tänker och bestämmer mig för att om han kommer hit så testar jag, vad har jag att förlora på det när mitt liv ändå ser ut som det gör.

Klockan börjar närma sig 23 och jag ringer honom, han skulle varit hemma hos mig vid 22:30, inget svar. tillslut så däckar jag 01:00, vaknar upp av ett samtal 09:30 från min väns mamma, Han hade överdoserat på tåget och dog när tåget hade kommit fram vid sin slutstation.

Innan dess var jag inte speciellt troende men jag bestämde mig där och då att jag skulle se detta som ett tecken, efter den dagen så tog jag droger 2 gånger till, bägge gångerna slutade på psyket och sen dess har jag varit helt drogfri, bortsett från alkohol.

Sluta med alkohol också så kommer du att må ännu bättre. Känner igen det där med att det känns som att något högre än en själv sätter käppar i hjulet för en när man vill fortsätta med droger. Det går liksom inte för det händer saker som stoppar en från att göra det. Ett exempel från mitt eget liv är för ca 5 månader sen då jag tog ett återfall på tjack. Mådde inte ens bra av det men tog ändå med påsen ut på krogen. En extrem otur gör att jag blir visiterad av en vakt, fasthållen, snuten kommer och jag åker dit. Sen dess har jag inte kunnat ta något pga att jag riskerar att förlora körkortet mm.

Det är inte heller första gången. Nästan varje gång jag rört droger det senaste året har det hänt något med min kropp eller omständigheter runt omkring som är helt bisarra och inte borde hända. Känns som sagt som att något högre sätter käppar i hjulet för mig när jag är på väg tillbaka in i missbruk. Det har även börjat gälla alkohol det senaste. Mår inte bra av det längre och det blir bara skit, så kommer sluta med det också.

Det verkar som att du har liknande upplevelse, dvs att något högre inte vill att du ska röra skiten. Så tipset är att sluta med alkohol också. Är säker på att både du och jag kommer må skitbra om vi lägger ner allt vad knark och alkohol heter.
Citera
2022-07-29, 23:14
Medlem
pastregretss avatar
Hur fan ska man någonsin bli kvitt det här? Kan gå 1-3 veckor ute men ingenting går emot känslan man får av den varma snuttefilt som omfamnar en när hjälten kickar.

En annn fråga. Om jag lyckas lägga av helt, återställer sig testosteronet sig då? Vet ju att de som går LARO får några plåster för just det ändamålet.
Citera
2022-08-02, 01:30
Medlem
priices avatar
Är där fler än jag som börjat med heroin trots mycket bra förutsättningar, familj som älskar en och som ser bra ut? Det är helt otroligt det här, jag vill inte sluta som en pundare men är på god väg. Det här håller på att rasa ihop. Att en kille som mig skulle börja med sådant här fanns inte på kartan, inte ens i mina värsta mardrömmar.

Min trigger är min kassa självkänsla.
Citera
2022-08-02, 08:23
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priice
Är där fler än jag som börjat med heroin trots mycket bra förutsättningar, familj som älskar en och som ser bra ut? Det är helt otroligt det här, jag vill inte sluta som en pundare men är på god väg. Det här håller på att rasa ihop. Att en kille som mig skulle börja med sådant här fanns inte på kartan, inte ens i mina värsta mardrömmar.

heroinet bryr sig inte om vem man är!
vem som helst kan bli en slav för heroinet!
Citera
2022-08-02, 14:27
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priice

Som ovan skrev kan vem som helst hamna där. Jag har som du en åtminstone helt okej uppväxt även om det finns massa skit också men i jämförelse med andras så har den varit bra. Det är självkänslan som ställt till det för mig också faktiskt!
Citera
2022-08-07, 05:36
Medlem
Upplystkrigares avatar
Om man vill få ut rätt dos av morfin om mam tagit 1 g jonk om dagen, vad skulle motsvarande dos vara i morfin?
Citera
2022-08-07, 09:00
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplystkrigare
Om man vill få ut rätt dos av morfin om mam tagit 1 g jonk om dagen, vad skulle motsvarande dos vara i morfin?
Det borde ju vara 100% beroende på hur rent ditt jonk är
Citera
2022-08-07, 10:56
Medlem
Upplystkrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Det borde ju vara 100% beroende på hur rent ditt jonk är

Rough estimate?
Citera
2022-08-08, 18:08
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplystkrigare
Rough estimate?
Jadu, isåfall så räkna med att ditt heroin är kanske 35% rent, sen kollar du en konverteringstabell för ca 350mg diacetylmorfin->morfin.

Har för mig rent diamorfin är 2-3 gånger starkare än morfin så 350mg dia borde bli ungefär 700-1050mg morfin. Men jag kan ha räknat helt fel nånstans i all hast
Senast redigerad av youlaugh. 2022-08-08 kl. 18:12.
Citera
2022-08-09, 19:46
Medlem
Aaarghhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Jadu, isåfall så räkna med att ditt heroin är kanske 35% rent, sen kollar du en konverteringstabell för ca 350mg diacetylmorfin->morfin.

Har för mig rent diamorfin är 2-3 gånger starkare än morfin så 350mg dia borde bli ungefär 700-1050mg morfin. Men jag kan ha räknat helt fel nånstans i all hast
var 15 när jag rökte, som "beam my up Scotty" ENDAST CRAK slår det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in