Aktb 110 sida 284
Livet är
brutalt!
(Översatt från engelska)
Älskar skriva med blött (Smiley) (Översatt från polska)
Jag kommer att dö för dig!
(Översatt från engelska)
Du förtrollade mitt liv!
men du börjar spotta i mitt liv med gift! men kom ihåg att efter viss tid, giftet blir dödligt!
(Översatt från polska)
Döda inte oss!
och
döda mig inte! (Översatt från polska)
Tolkens uppfattning:
Tolken uppfattar texten som att en kvinna skriver till en man, baserat på böjningen
Stackars Beata hon har säkert känt han kommer döda mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag håller just på att snegla lite på FUP. Håller på att ladda ner den, men fastnar helt ologiskt i förhören med sonen och transkriptionerna av inspelade bråk mellan B och C, medan jag i själva verket vill börja från början utifrån stämningsansökan.
Så i mitt ostrukturerde sätt att angripa FUP här, är jag intresserad av din tidslinje för att hänga med i var de kan ha befunnit sig. Har du möjlighet att länka eller göra ett nytt inlägg med den?
Sonens första kontakt med polisen är hjärtskärande och även hans förhör som är svårt att hänga med i. Helt klart är att han har utsatts för fruktansvärda saker och att han på något plan begriper mer, visar han tydligt genom att han har kissat på sig, vill inte prata mer och är ledsen.
Hemska scener för ett barn att behöva bära med sig resten av sit liv. En pappa som tar med sitt barn medan han dödar mamman. Jag får fullkomliga ångestattacker när jag läser och tänker på det. O hör skrik, men tittar på sin film... Han vet att de bråkar. Och mamma kommer inte tillbaka. Klart att han i djupetav sin själ begriper attdet kan ha hänt något förfärligt. Sådant förtränger man, vill tro att hon kanske har lämnats.
Barn är inte dumma. Barn känner av stämningar och lyssnar inte på orden. De har intuition. Men mäktar inte med att bära det hemska, särskilt om de är utlämnade på det hör sättet.
C är en hemsk människa som tyraniserar både B och barnen. Dödshot och hot om vartannat, verbala nedsättande ord, kränkningar blandat med söta ord som fullkomligen forsar ut ur hans mun. Även den då tio- åriga sonen, av det jag skummat igenom som inte är hans egen son blir kallad för hemskheter, får sin mobil tagen.
Jag förstår att det här är bara en bråkdel av det som kommer...
Håller helt med dig i allt du skriver. Han har gett sonen och syskonen men för livet. Förhoppningsvis är O myndig när han kommer ut och inte vill veta av honom.