Citat:
Ursprungligen postat av
Lars48.
Är det version som åkl tänker dra inför rätten? Jag har inte fått det klart för mig hur åkl tänker med bevisningen när två alternativ är presenterade (strypning och knivmord) eller en tredje som är en kombination av båda!
Vilken version är GM åtalad för?
Det som styrker min version är bland annat halsbandet som verkar vara avskuret vid sidan av låset. Förmodligen BO lyckades skära av halsbandet men inte remmen.
Har du exempel på något annat fall där den avlidne skurit sig själv upprepade gånger i halsen ändå in till halskotorna? Hon har tre märken på halskotorna som förklaras genom omtag och att dom görs med mycket stor kraft. Anser du det rimligt att B, efter att ha skurit sig i halsen in till halskotorna, gör det två gånger till?
Du menar vidare att hon skär av halsbandet och ändå lossnar det inte från hennes hals när det skärs av, när hon stryps, när hon flyttas av C, när C lossar remmen från hennes hals, när hon grävs ner, när hon grävs upp, utan först under rättsläkarens undersökning? Du tror inte att det är ett troligare alternativ att det tunna, korroderade halsbandet brister när rättsläkaren tar i det? Har du sett bilderna på halsbandet? Brottytan är metallfärgad, inte korroderad, inte ärgad som resten av halsbandet. Inte förenligt med din alternativa teori.
Beträffande vilken version han åtalas för - alla:
Citat:
2. Mord:
Cezary Ratzman har uppsåtligen berövat Beata Ratzman livet genom att med ett skarpkantat föremål skurit henne över halsen och/eller strypt henne genom att linda en väskrem runt hennes hals.
Av våldet har målsäganden avlidit. Det hände den 24 september 2021 i Malmö stads kommun eller på annan okänd plats i Skåne
Från:
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20