2022-08-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Avsky mot Ulf?

Vart hade jag hängt ut honom, du återkom aldrig i frågan, gällande ljudklippet som lagts ut av samma Ulf som Lydia hade skulder till?

Eller var det som vanligt? Tomma ord?

Du och din vapendragare krävde bevis, jag maskade och la upp dokumentet, med endast namnet Ulf synligt.

Vart har jag hängt ut honom? Särskilt när loveangeli, la ut youtubelänken?

Ja du säger det ja. Men än så länge har du inte bevisat det eftersom det du lagt ut är fortfarande ingen skuld. När ska du begripa det, när ska du hålla dig till sanningen?
2022-08-18, 23:26
Medlem
fingercuffss avatar
Hur kan folk försvara den här kvinnan? Herrejösses hoppas hon ruttnar i finkan.

Hon hade alltså 20kg på BO och påstår sig ha blivit misshandlad? Hahaha, hon är ett dåligt skämt.
2022-08-18, 23:30
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Kan ju nämna att när jag pratade med Lydia idag och gratulerade henne på födelsedagen, fick man reda på att hon firats ordentligt av alla där inne, både medfångar och vakter. Hon var på ett strålande humör, och mådde prima kan jag säga.

Du var mig då en äcklig jävel, lycklig över att en mördare mår gott i fängelse.

Ska försöka att memorera detta när hon försöker komma ut efter 2/3
2022-08-19, 01:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fingercuffs

Hon hade alltså 20kg på BO och påstår sig ha blivit misshandlad? Hahaha, hon är ett dåligt skämt.
https://anonfiles.com/Pe1aw244yb/Uppsala_TR_B_4908-21_Aktbilaga_38_pdf
Fup del 2
2022-08-19, 08:16
Avslutad
Citat:

Det är det som är så ofattbart, särskilt om man läst utredningen.
Har du tid,gå igenom tråden, det går snabbt att kategorisera vilka grupperingar som finns...

Tragiskt och respektlöst att överhuvudtaget uttrycka att mördaren är fräsch, mår jättebra, livet leker...

Mycket kan en människa komma undan med, men mord, där går fan gränsen. Att överhuvudtaget yppa att mördaren blivit firad ordentligt på födelsedagen av både medfångar och vakter...

Jag mår illa
2022-08-19, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Detta med vapen har redan diskuterats av andra medlemmar i tråden. Alltså, vad krävs för att någon ska förlora sin vapenlicens.

Självklart kan läkare inte fråga alla. Hur många mår psykiskt dåligt?

Dock skriver en läkare i FUP att "patienten tycker om Jakt, Motorcyklar och har Jägarexamen"

Agerade den läkaren? Hade Lydia då återigen försökt ta sitt liv så är det förbannat illa.

Emil, varför har denna ostabila grabb vapen? Denna kille sköt djur. Inte ens hans broder verkar känna till det? Hoppsan!
Varför var Emil inte bjuden till bröllopet. Sägs i FUP.
Varför hade han ingen vårdnad om sina barn? Ska ni försöka länge till att helgonförklara grabben och då varför? Många frågor det bortses från och självklart finns där svar.
Att Lydia gjort fel och därför sitter där hon sitter är det för fan ingen som ifrågasätter. Hur läser en del här? Men självklart ska saker o ting fram.
Ditt första inlägg i tråden...
Har du fått någon klarhet i ditt sökande?
Hur ser du på händelserna idag?
Har du fått några svar på dina frågor?
2022-08-19, 08:32
Avslutad
Citat:
Jaha, du är fri att tolka som du vill.

Om jag kände honom, spelar det dig ngn roll då? Om vi var vänner, blir det bra?
Om jag känner Lydia, är det bra eller dåligt?

Ibland Vemdalen62, så tror vi att vi känner ngn. Vi tror att vi kände ngn för att en dag inse, att vi hade fel.

Vi kan säga saker som: Oj, det trodde jag aldrig om den. Jag som känt den hela mitt liv. Jag trodde vi var nära vänner etc..

Har du varit med om det?

Citat:
Tråkigt att det är så. Har självklart sett att det är så som du säger.

Om folk är anhöriga så blir det nog för personligt allt detta, då blir det svårt att tänka sig förbi all smärta. Är väl därför man rekommenderar anhöriga att inte läsa.

Allt hat som vissa spyr ur sig är också på en nivå där man inser att de inte hanterar att försöka ens förstå vad som hänt. Tråkigt för Emil också när man skriver om honom som om han inte hade förstånd att välja partner själv ens.

Citat:
Hur andra framstår? Märkligt uttalande.
Är det svårt för dig att förstå att andra vill förstå vad som hände mer än vad du vill? Och har du tänkt på hur de framstår för andra att man inte ens vill veta?

Tror du på allvar att alla som känner Emil delar din syn? Tror du inte det finns de av hans vänner/ nära som vill förstå?

Självklart finns det förmildrande omständigheter, det är därför vi bla har rättegångar för att komma fram till fakta.

Citat:
Visst har dom det. Är därför hon inte fick livstid!
Dock är inte detta fall avslutat ännu. To be continued!

Citat:
Utan att avslöja för mkt så har jag läst ett utkast av denna bok.

Kanske kan du kontakta olika förlag?!

Citat:

Allvarligt? Ska man ens kommentera en kommentar som är så här låg?

Vet inte hur du gör när du träffat ngn? Kört en upplysning? Gått igenom deras mobiltelefoner? Mail? Suck!

Hur ska man veta hur ngn utvecklas? Hur ska man veta om ngn blir mkt psykisk sjuk?

Visste Emils ex att han skulle bli svårt alkholiserad? Varför skaffa dom barn då med honom?
Självklart visste dom inte det.
Här undrar jag över dina uttlanden, har du lust att kommentera att det inte fanns några förmildrande omständigheter överhuvudtaget?
2022-08-19, 08:51
Medlem
Citat:
Du var mig då en äcklig jävel, lycklig över att en mördare mår gott i fängelse.

Ska försöka att memorera detta när hon försöker komma ut efter 2/3

Ja jag ser att du ej kunnat läsa. För vart står det att man skulle vara lycklig?
Memorera det, varför då?
2022-08-19, 08:54
Medlem
Citat:

Man måste lära sig skilja på saker och ting. Det finns ingen i denna tråd som har försvarat hennes handlande under denna kväll.
Men däremot "försvarar man" henne från allt skitsnack som finns i tråden. Det är en jäkla skillnad.
2022-08-19, 09:00
Avslutad
Citat:
Nu slutar du omedelbart med att nedvärdera Emil och hans storlek! Hemska människa!

Citat:
Du får nog ta några djupa andetag nu.
Emil och Lydia blev ett par för att dom båda ville så.

Tyvärr var det det värsta som kunde ske vilket ingen kunde anat. Inte ens dom själva. För du tror väl inte på allvar att hon vann ngt? Hennes liv är förstört.

Ingen försvara ngn men ni får allt lugna ner er innan ni anklagar andra som vill få reda på vad som föranledde till denna tragedi.

Citat:
Måste få fråga alla ni som säger er känna Emil.

Var Emil oförmögen att själv ta ansvar för sitt liv?

Jag frågar då EmmeLee samt många ger den bilden av Emil. Vilket jag tycker känns trist. Måste kännas hemskt för anhöriga. Och var det den bilden Emil önskade att andra hade? Tror inte det.

Men den bilden har ni andra lyckats måla upp. Emil är en liten pojke som inte vill ha Lydia där.

Då kan man fråga sig, om han ville ha ut av henne, varför ringde han då inte polisen och bad dom ta ut henne? Varför ingrepp inte vänner mfl och hjälpte Emil ta ut henne?

Kanske för att han inte ville. Kanske för att på fyllan säger man mkt? Kanske för att dom hade ett destruktivt förhållande där hot blev vardagsmat?

Jag tror dom ville ha ett förhållande. Annars hade väl alla ingripit och hjälpt honom?

Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Alla barnen bor med Kimmo sedan länge efter vad jag läst, Lydia har fladdrat runt som en fjäril efter karlarna tills hon kallhamrat sköt den siste, Emil rakt i bröstet, sedan dess är hon bakom lås och bom.

Citat:
Lögn lögn lögn. Tips, lyssna noga och sprid inte lögner.

Lydia delade inte lägenhet med flera andra.

Lydias barn bodde hos henne men ville inte vara i Bålsta pga fylla o bråk.

Barnen har bott med Lydia i hennes lägenhet. Innan hon flyttade till sin lägenhet bodde hon med en annan man som hon var gift med, då bodde barnen där. Så sprid ej mer lögner.

Alla barnen bor med Kimmo och Lydia och Kimmo har alltid låtit barnen få vara hos vem dom vill så länge de självklart varit hemma.

Du vill, förlåt ni vill gärna sprida lögner hur kass hon var, samtidigt som ni inte ens ifrågasätter varför Emils barn inte ens fick bo hos honom över natten. Vilket hyckleri!

Citat:
Det är naturligt att bli irriterad. Det tillhör vårt känsloregister förstår du. Sen finns de olika anledningar till varför man blir irriterad. T.ex under psykisk press.

Men då lägger jag till det också. Ni har aldrig varit irriterad, aldrig haft flashback m.m.m.m.m

Ja, det är naturligt att känna ånger vilket hon gör. Du som inte känner henne kan tyvärr ej avgöra det genom de lilla du råkar få höra.

Tro mig, hon är djupt olycklig över det som hänt.
Lydia är dock inte som den mystiska människan som smyger runt Emils hus och gråter. Lydia gråter ensam, oftast. Du har noll susning när hon gråter.

Hon försökte hjälpa Emil vad du än tror. Hon fanns vid hans sida när han hade det tufft. Hon försökte hjälpa trots hon mådde skit själv.

Men två människor som lider av psykiskt ohälsa och som har beroendeproblem m.m slutar oftast inte bra.
Dina inlägg är otroligt färgade av att Lydia är en kvinna som är missförstådd och feldömd. Du påstår att du inte känner henne, att du för Emils skull vill få fram sanningen om de tre sista månaderna.
Det finns ingen ände på dina inlägg om att du "är någonting på spåren".

Att ta till sig vad andra skribenter och rättsväsendet gör oss alla medvetna om, går inte att ta in för dig.

Gör dig själv en tjänst, acceptera att Lydia Barth är en dålig människa utan samvete.
Vänd blad och gå vidare i livet.
Det finns ingenting som är förmildrande i histirien, Emil råkade träffa en mycket störd kvinna i en känslig tid i sitt liv. Lydia hoppade från Per till Emil. Kom inte och snacka om att Emil valde Lydia...hon utsåg honom till sin toyboy/sugerdaddy... inga äkta känslor, försåg sig av mat, vin och husrum i väntan på ett nytt offer
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-19 kl. 09:06.
2022-08-19, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Man måste lära sig skilja på saker och ting. Det finns ingen i denna tråd som har försvarat hennes handlande under denna kväll.
Men däremot "försvarar man" henne från allt skitsnack som finns i tråden. Det är en jäkla skillnad.
Vem är intresserad av du rapporterar Lydias hälsotillstånd här på flashback!!

Dom som är intresserade hur hon mår är antagligen hennes nära och kära och dom vet nog redan hur hon mår och söker inte informationen geom flashback.

Du måste vara helt jäkla tappad bakom en vagn om du tror att resten av oss är intresserade att hon firar sin födelsedag eller inte och hur hon mår

Vi blir bara mer äcklade av Lydia barth av dina rapporter!!!
2022-08-19, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vem är intresserad av du rapporterar Lydias hälsotillstånd här på flashback!!

Dom som är intresserade hur hon mår är antagligen hennes nära och kära och dom vet nog redan hur hon mår och söker inte informationen geom flashback.

Du måste vara helt jäkla tappad bakom en vagn om du tror att resten av oss är intresserade att hon firar sin födelsedag eller inte och hur hon mår

Vi blir bara mer äcklade av Lydia barth av dina rapporter!!!

Kan meddela dig att det är många som är intresserade av det.
Att ni sen inte vill veta det, struntar jag i. Ni är ju inte riktigt klara i huvudet när det gäller att tänka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in