2022-07-22, 21:18
Medlem
Följdfråga.

Gör det någon skillnad om dessa 2000 kalorier skulle brukas på morgon kontra sent på kvällen?
Citera
2022-07-23, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Om jag som en man i mina bästa dagar på 100 pannor varenda dag får i mig 2000 kalorier. Aldrig mer aldrig mindre. Alltid 2000

Rör mig en timme exakt. Promenad. I övrigt normalt liv

Tror ni jag går upp eller ner i vikt?

Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Följdfråga.

Gör det någon skillnad om dessa 2000 kalorier skulle brukas på morgon kontra sent på kvällen?

2000kcal är ungefär vad en normalviktig man gör av med på en dag så du skulle bli normalviktig. När du äter spelar ingen roll.
Det som avgör hur du ser ut i spegeln är din livsstil.
1 timmes promenad per dag låter kanske lite, men du nämner inte hur din övriga dag ser ut. Men att du väger 100kg ger iaf en antydan om stillasittande. Om du kan få in fler aktiviteter så kan du på sikt stryka promenaden och ändå röra dig mer. Och ha roligare! Kolla på barn som vet exakt hur man ska leva. Bli ett barn på nytt.
Citera
2022-08-05, 16:11
Medlem
NightWalker1s avatar
jag vill bli av med magen och fett runt midjan. i övrigt är jag smal.
provade först magövningar som jag såg på youtube och det gav lite resultat men det har gått flera veckor nu och jag har fortfarande kvar magen.
läste sen att dessa typ av övningar inte bränner fett utan mer är till för att forma muskler.

läste att man ska göra övningar som squats, push-ups, burpees, mauntain climbers och jumping jacks istället och att äta mindre kalorier.

vad kan jag äta och vad bör jag undvika? vet att bröd är dåligt så det äter jag väldigt lite av.
hur är det med flingor müsli och filmjölk/mjölk?
brukar äta gröt på morgonen med en omelett och sen fil och granola-müsli, bra eller dåligt?
Citera
2022-08-06, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
jag vill bli av med magen och fett runt midjan. i övrigt är jag smal.
provade först magövningar som jag såg på youtube och det gav lite resultat men det har gått flera veckor nu och jag har fortfarande kvar magen.
läste sen att dessa typ av övningar inte bränner fett utan mer är till för att forma muskler.

läste att man ska göra övningar som squats, push-ups, burpees, mauntain climbers och jumping jacks istället och att äta mindre kalorier.

vad kan jag äta och vad bör jag undvika? vet att bröd är dåligt så det äter jag väldigt lite av.
hur är det med flingor müsli och filmjölk/mjölk?
brukar äta gröt på morgonen med en omelett och sen fil och granola-müsli, bra eller dåligt?

Ja du. Hur lär man ut kortfattat hur man ska äta för att må bra och ha platt mage?
Ät näringsrikt och rör dig. Det är hemligheten till den hälsosamma superkroppen.
Ägg är kanon och kan bara en bra anledning till att man kan ha platt mage. Ju fler desto bättre.
Ät typ bara stora mängder ägg och grönsaker (tex köp frysta påsar med blandningar av ärtor, broccoli, blomkål, morötter osv),lite kött också.
Du kan laga goda maträtter men grunden i kosten måste bestå av riktigt bra livsmedel som mättar bra och är näringsrika.
Citera
2022-08-06, 19:45
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Ja du. Hur lär man ut kortfattat hur man ska äta för att må bra och ha platt mage?
Ät näringsrikt och rör dig. Det är hemligheten till den hälsosamma superkroppen.
Ägg är kanon och kan bara en bra anledning till att man kan ha platt mage. Ju fler desto bättre.
Ät typ bara stora mängder ägg och grönsaker (tex köp frysta påsar med blandningar av ärtor, broccoli, blomkål, morötter osv),lite kött också.
Du kan laga goda maträtter men grunden i kosten måste bestå av riktigt bra livsmedel som mättar bra och är näringsrika.
synd att jag hatar grönsaker
men filmjölk/mjölk med müsli/flingor då? kan jag äta det eller?
Citera
2022-08-07, 10:00
Medlem
Citat:

Det är vanligt att ha en negativ inställning till grönsaker och det är en av anledningarna till att man inte kan hålla sig smal. Det går att ändra på detta genom bildning annars är det nog svårt att ändra inställning till grönsakerna.

Rekommendationerna är 500g grönsaker per dag. Det går att ha platt mage ändå, men det blir svårt i längden eftersom man måste få i sig vitaminerna.
Flingor är näringsfattigt och ger 1 pack istället för 6 pack. Filmjölk och mjölk är inget man ska ha som grund i sin kost utan är bra i mindre mängder.
Kolla in LCHF recept. Det är ett lätt sätt att ta reda på hur man kan äta om man nu vill ha det berömda 6 packet som alla så gärna vill ha.
Citera
2022-08-07, 13:37
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det är vanligt att ha en negativ inställning till grönsaker och det är en av anledningarna till att man inte kan hålla sig smal. Det går att ändra på detta genom bildning annars är det nog svårt att ändra inställning till grönsakerna.

Rekommendationerna är 500g grönsaker per dag. Det går att ha platt mage ändå, men det blir svårt i längden eftersom man måste få i sig vitaminerna.
Flingor är näringsfattigt och ger 1 pack istället för 6 pack. Filmjölk och mjölk är inget man ska ha som grund i sin kost utan är bra i mindre mängder.
Kolla in LCHF recept. Det är ett lätt sätt att ta reda på hur man kan äta om man nu vill ha det berömda 6 packet som alla så gärna vill ha.
ok då bör jag alltså sluta med flinor och granola müsli?
men vad kan man då äta till frukost..bröd blir man ju också tjock av
Citera
2022-08-07, 14:37
Medlem
Citat:
Jag äter väldigt lite bröd numera och har gått ned i vikt. Däremot äter jag fil eller yoghurt (alltid naturell, aldrig sockrad) med müsli på morgonen. Min mage behöver fibrer men jag undviker alltid de med tillsatt socker.
Citera
2022-08-07, 15:42
Medlem
Citat:

Det är inte svart eller vitt som tur är. Utan det mesta går att äta så länge man har balans. Jag tycker att det är fördelaktigt att försöka lära sig de kunskaperna när det kommer till kost så att man kan göra val själv och hitta balansen.
Jag tror det är en del av livet.
När man ska renovera huset kan man anlita en snickare. Men det är svårt att anlita någon för att se till så man äter rätt varje gång man äter. Det är värda skills att ha. Vad du vill äta till frukost bestämmer bara du själv.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-08-07 kl. 16:01.
Citera
2022-08-16, 22:12
Medlem
Hebrs avatar
Citat:

Är målet att tappa bukfett eller att äta sånt du gillar?

Du får väl anstränga dig lite rent kostmässigt om din plan är att få en snyggare kropp.

Byt ut fil och flingor mot havregrynsgröt t.ex.
Rör på dig mycket. Träna på gym, gå promenader. Sluta ät godis, chips och läsk som inte är sockerfri. Småät inte utan kör på 3 mål per dag.
Citera
2022-08-17, 21:48
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Är målet att tappa bukfett eller att äta sånt du gillar?

Du får väl anstränga dig lite rent kostmässigt om din plan är att få en snyggare kropp.

Byt ut fil och flingor mot havregrynsgröt t.ex.
Rör på dig mycket. Träna på gym, gå promenader. Sluta ät godis, chips och läsk som inte är sockerfri. Småät inte utan kör på 3 mål per dag.
äter redan gröt, gjord på rågflingor. slutat med fil och flingor och äter en jävla massa morötter istället.
äter max 3 mål om dagen. rör på mig i jobbet. cyklar oftare, tränar hemma med armhävningar, mountain climbers, squats. får se om det hjälper. äter bara skräpmat och godis på lördagar
Citera
2022-08-17, 22:55
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
äter redan gröt, gjord på rågflingor. slutat med fil och flingor och äter en jävla massa morötter istället.
äter max 3 mål om dagen. rör på mig i jobbet. cyklar oftare, tränar hemma med armhävningar, mountain climbers, squats. får se om det hjälper. äter bara skräpmat och godis på lördagar

Bra 👍 disciplin är nyckeln. Håll i över tid så ska du se att det kommer ge resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in