Citat:
Ursprungligen postat av
NightWalker1
jag vill bli av med magen och fett runt midjan. i övrigt är jag smal.
provade först magövningar som jag såg på youtube och det gav lite resultat men det har gått flera veckor nu och jag har fortfarande kvar magen.
läste sen att dessa typ av övningar inte bränner fett utan mer är till för att forma muskler.
läste att man ska göra övningar som squats, push-ups, burpees, mauntain climbers och jumping jacks istället och att äta mindre kalorier.
vad kan jag äta och vad bör jag undvika? vet att bröd är dåligt så det äter jag väldigt lite av.
hur är det med flingor müsli och filmjölk/mjölk?
brukar äta gröt på morgonen med en omelett och sen fil och granola-müsli, bra eller dåligt?
Ja du. Hur lär man ut kortfattat hur man ska äta för att må bra och ha platt mage?
Ät näringsrikt och rör dig. Det är hemligheten till den hälsosamma superkroppen.
Ägg är kanon och kan bara en bra anledning till att man kan ha platt mage. Ju fler desto bättre.
Ät typ bara stora mängder ägg och grönsaker (tex köp frysta påsar med blandningar av ärtor, broccoli, blomkål, morötter osv),lite kött också.
Du kan laga goda maträtter men grunden i kosten måste bestå av riktigt bra livsmedel som mättar bra och är näringsrika.