Citat:
Ursprungligen postat av
Strasser1337
Hrmm..jag nämnde ju oktober och influensasäsongen tidigare. Om vi sätter uppkastning som ett resultat av förgiftning som Hypotes 1 och uppkastning som resultat av influensa/vinterkräksjuka som Hypotes 2 så vet jag inte om konstaterandet att spyan uppkom nära inpå försvinnandet i oktober, snarare än långt tidigare, faktiskt gör att sannolikheten baserat på just det förskjuts så väldigt kraftigt åt Hypotes 1.
Varför begärde polisen inte en ny analys av materialet i kräkningarna när analyssvar uteblev? Var allt material förstört?
Om det nu är så att föremålen uppe på TVn var orörda efter att spyan inträffade så tänker jag att ju längre ifrån i tid från försvinnandet, ju mer osannolikt blir det att inte någon grej på TVn flyttats, lagts till eller tagits bort. Vad är det maximala man kan tänka sig i ett hus där någon ändå lever? Ett par dagar? Ett par veckor som mest kanske?
Polisens utredning av Sjögrens liv tiden före försvinnandet var väldigt grundlig. Det finns anteckningar om att han hade varit sjuk i ”bronkit” men det var så långt innan som i mars månad. Annars finns inga vittnesmål eller anteckningar om att han skulle varit sjuk innan försvinnandet. Men visst, det utesluter ju inte att han åkte på någon väldigt tillfällig grej som ingen annan fick reda på.
Sen funderar jag lite på hur vanliga sådana där explodiva projektilspyor utan förvaning egentligen är? Själv kan jag inte minnas att det hänt mig, någonsin.
Det känns som ett för osannolik sammanträffande att man både råkar ut för en explosiv projektilspya och sen kort därefter försvinner man spårlöst, utan att dessa två händelser är sammanlänkade på något vis!
Men jag håller med om att din hypotes om att han lurades iväg och bragdes om livet på annan plats känns enklare, mindre riskabel och rimligare.
SKL tog 2 år på sig att leverera sin slutrapport. Vid det lager så tror jag att den bara lades till handlingarna. Det är nog tveksamt om polisen ens uppmärksammade att SKL hade missat att testa själva ”kräks-materialet” för gifter.