Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-02, 21:26
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Undra om det är avsiktligt eller ej att C blandar ihop händelser och tidsperspektiv. Han verkar dra upp gamla "oförrätter" som att det nyss hänt, tills någon ifrågasätter tidsperspektivet och då erkänner han att det var länge sedan. Som att B skulle ha haft blåmärken från krogen och han misstänkt att hon var våldtagen och tog droger, men ibland handlar det om senaste året, ibland runt när O föddes, och det senaste jag läste var om männen som förföljde henne och han tror att dom slagit sönder rutan på bilen och våldtagit henne, men alla andra vittnar om att det var Pawel som slog sönder bilen... Ibland undrar jag om han blandar ihop vad hans fru och hans äldre son gjort...
Citat:
Ursprungligen postat av Ricciarellis
Jag vet inte om jag köper att B har gjort något av det, förutom att ibland "gå på disco". Problemet är att han ljuger hela tiden och till alla han känner, så han kommer inte ihåg vad han har sagt till vem. Klassisk lögnare som inte kan hålla ordning på detaljer.

Jag tror inte heller att B gjort något av det som C påstår. Förutom träffat en ny, vilket är bekräftat i FUP (grannen). I ett förhör med en väninna uppger väninnan att hon "skämtat" om prostitution på fyllan. Tror det kan bero just på att C anklagat henne så mycket för just detta, men tvivlar på att det hänt på riktigt.
Citera
2022-08-02, 21:45
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Jag tror inte heller att B gjort något av det som C påstår. Förutom träffat en ny, vilket är bekräftat i FUP (grannen). I ett förhör med en väninna uppger väninnan att hon "skämtat" om prostitution på fyllan. Tror det kan bero just på att C anklagat henne så mycket för just detta, men tvivlar på att det hänt på riktigt.

Det är en vanligt skitsnack/skämt i Polen att "stå under gatlykta". Det säger man ofta när man har ekonomiska problem men man menar inte allvar. Tolken skrev "lampan" men det var menat "gatlykta" .
Hon drev med honom att hon få väl ställa sig på gatan om han betalade inte pengar han var skyldig henne.
Citera
2022-08-02, 21:50
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det är en vanligt skitsnack/skämt i Polen att "stå under gatlykta". Det säger man ofta när man har ekonomiska problem men man menar inte allvar. Tolken skrev "lampan" men det var menat "gatlykta" .
Hon drev med honom att hon få väl ställa sig på gatan om han betalade inte pengar han var skyldig henne.

Jag förstod att B mest skulle skjuta ut hakan när hon svarat C så, men jag syftade till förhöret med en av väninnorna som då vittnade till att B sagt detta och sedan gått bort mot ett gäng killar utanför nattklubben varpå väninnan säger att hon får gå dit och dra B därifrån.
Citera
2022-08-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Det handlar nog mera om att han är skitskraj för att han ska avtjäna sitt straff i ett Polskt fängelse.

Skitskraj: Ja! Inte många som, dödat kvinnor eller barn kommer ut levande från Polska fängelsen. Dom gärningsmännen får ingen specialbehandling där, snarare tvärt om. Får väll sitta med kriminella som gärna hjälper dom på traven till ”självmord”.
O han är inte värd en krona av våra skattepengar!
Ut med honom, fort som fan!
Citera
2022-08-02, 22:05
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Jag förstod att B mest skulle skjuta ut hakan när hon svarat C så, men jag syftade till förhöret med en av väninnorna som då vittnade till att B sagt detta och sedan gått bort mot ett gäng killar utanför nattklubben varpå väninnan säger att hon får gå dit och dra B därifrån.

Så klart! Tjejen var ung, glad och rolig. Hade säkert för sig massa tokiga upptag när hon var ute med kompisarna. Det hade hon rätt till.
Citera
2022-08-02, 22:10
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katinka123
Jag tror det handlar om skillnad i svenska och polska fängelse. Sitta inne i Sverige är ju rena semester. Polska fängelser är sällan moderniserade, för många delar cellen. Det är vidriga förhållanden. Skulle nog kunna jämföras med ryska. Sen uttryckte han väl att han är rädd för att det blir hans slut pga att B familj känner folk i fängelse. Så jag uppfattade det som att han främst tänkte på sin säkerhet och liv. Vilken ironi

Bästa vore att skicka ut aset direkt, han har gjort sitt i Sverige. Hoppas han får ett helvete resten av sitt pissliv. Den lille pojken bör hållas långt bort ifrån honom.

Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Det handlar nog mera om att han är skitskraj för att han ska avtjäna sitt straff i ett Polskt fängelse.

Karman kommer ifatt honom får man hoppas. Förvånar mig inte om hans nästa fall blir en våldtäkt. Han är dessutom översexuell gubbfan, vidriga sms stackars Beata fick av äcklet
Citera
2022-08-02, 22:25
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Så klart! Tjejen var ung, glad och rolig. Hade säkert för sig massa tokiga upptag när hon var ute med kompisarna. Det hade hon rätt till.

Givetvis. Menade bara att sådana skämt kan vara en produkt av utsättning för verbal attack. Grova skämt/brutal humor brukar väl härstamma från trauma?
Citera
2022-08-02, 22:29
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

När jag läser förhören med honom har jag som utgångspunkt att han är narcissist.

Han har antisocial personlighetsstörning, kanske med narcissistiska drag, men han är typexemplet för en psykopat.
Citera
2022-08-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Han har antisocial personlighetsstörning, kanske med narcissistiska drag, men han är typexemplet för en psykopat.
Där träffade du mitt i prick! Håller fullständigt med dig. Riktigt psyksjuk är han,om och när han kommer ut i samhället igen utgör han en stor fara för allmänheten.
Inte minst för alla kvinnor.
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-08-02 kl. 23:19. Anledning: Tillägg
Citera
2022-08-02, 23:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Hej sybel! ☺
En del användare har skrivit om problem med vissa filer nedladdade via bl.a. delafil.

Pröva då t.ex. att ladda ned de tre filerna som DreamTwister👍🏼länkat till via anonfiles i det här inlägget.
Tack för länken! Jag lyckades inte på annat sätt.
Citera
2022-08-03, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Bästa vore att skicka ut aset direkt, han har gjort sitt i Sverige. Hoppas han får ett helvete resten av sitt pissliv. Den lille pojken bör hållas långt bort ifrån honom.

Karman kommer ifatt honom får man hoppas. Förvånar mig inte om hans nästa fall blir en våldtäkt. Han är dessutom översexuell gubbfan, vidriga sms stackars Beata fick av äcklet

Inte bara sms. Han genomförde "gynekologiska undersökningar" på B för att kolla om hon hade sex med någon annan. Vilket han berättade själv om för en kvinnlig bekant.
1. Att göra den kontrollen på sin partner är så sjukt att jag har svårt attbegripa det
2. Att sedan berätta eller skryta om detta för B kompis är ännu sjukare
Jepp, han ska ut från Sverige och sitta i Polen. Han kommer tyvärr ha det för bra i Sverige. Och då menar jag utifrån att det är det som skrämmer skitet ur honom
Citera
2022-08-03, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Du menar trafiksäkerhetskamera?
För dom fotograferar endast den som kör fortare än vad hastigheten tillåter.

Förlåt men jag förstår inte kommentaren under 4-n om hans äldre son. Är det en äldre son till Ceazary som avses?
Senast redigerad av arcenciels 2022-08-03 kl. 00:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in