Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Undra om det är avsiktligt eller ej att C blandar ihop händelser och tidsperspektiv. Han verkar dra upp gamla "oförrätter" som att det nyss hänt, tills någon ifrågasätter tidsperspektivet och då erkänner han att det var länge sedan. Som att B skulle ha haft blåmärken från krogen och han misstänkt att hon var våldtagen och tog droger, men ibland handlar det om senaste året, ibland runt när O föddes, och det senaste jag läste var om männen som förföljde henne och han tror att dom slagit sönder rutan på bilen och våldtagit henne, men alla andra vittnar om att det var Pawel som slog sönder bilen... Ibland undrar jag om han blandar ihop vad hans fru och hans äldre son gjort...

Enligt egen utsago slog han i huvudet och därefter fick problem med minnet. Även synen klagade han på. Enligt vittnen gick han lite konstigt också, framåtböjt. Ingen avelshingst helt enkelt.

Jag tror att han medvetet ljuger om mycket, men att han plockar delar från verkliga händelser och väver ihop en egen historia som han anser gynna honom (allt är någon annans fel).

När jag läser förhören med honom har jag som utgångspunkt att han är narcissist. Det blev väldigt tröttsamt att läsa efter ett tag då han bara piggnar till när han får chansen att prata om hur dålig Beata och hennes familj var. När förhörsledaren ställde honom mot väggen, börjar han mumla och prata tyst så tolken fick flagga för upprepning. När det inte fanns nån återvändo spelar han martyr och säger att det är hans fel och tar på sig skulden, men erkänner inte att han skurit halsen av henne.

Eftersom han fortfarande nekar till mord och bara erkänner strypningen, som vi inte vet om den orsakade hennes död, kanske han kommer med ytterligare historier.
Citera
2022-08-02, 18:48
Medlem
Jag har läst allt och är illamående. Vidrig människa. Men undrar över en sak. Åklagaren yrkar på utvisning. Vad innebär det i praktiken? Utvisning och fängelse i Polen eller utvisning efter att han har suttit i Sverige? Han blev ju panikslagen när han tror att han ska avtjänna straffet i Polen.
Citera
2022-08-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Framgår det om C genomgick något drogtest?

Om jag minns rätt testades han både för droger och alkohol. Och var helt ren
Citera
2022-08-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katinka123
Jag har läst allt och är illamående. Vidrig människa. Men undrar över en sak. Åklagaren yrkar på utvisning. Vad innebär det i praktiken? Utvisning och fängelse i Polen eller utvisning efter att han har suttit i Sverige? Han blev ju panikslagen när han tror att han ska avtjänna straffet i Polen.
Avtjänar straffet i Sverige och sen utvisning på livstid. Han får aldrig återvända till Sverige, om nu allt går som Åkl yrkar på.
Citera
2022-08-02, 19:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Alla ni som lyckats läsa fup, vilken app öppnar ni dokumenten med? Vid bl a 10, 13 och 15 får jag meddelande om att jag inte har någon app som kan läsa filerna. Jag har bara lyckats öppna tre dokument.
Citera
2022-08-02, 20:41
Medlem
Citat:

I Lisa Holm mordet så begärde han (minns inte hans namn) väl att få avtjäna i hemlandet? Cezary kan säkert göra detsamma men med tanke på paniken så vill han troligen inte. Jag kan tänka mig att det handlar om att han vill kunna träffa Oskar om han sitter i Sverige.
Citera
2022-08-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Alla ni som lyckats läsa fup, vilken app öppnar ni dokumenten med? Vid bl a 10, 13 och 15 får jag meddelande om att jag inte har någon app som kan läsa filerna. Jag har bara lyckats öppna tre dokument.
Dom 3 du lyckats öppna, i vilket format har du öppnat dom i? För om du laddat ner alla aktbilagor så ska du kunna öppna dom som du gjorde med dina 3.
Citera
2022-08-02, 20:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Dom 3 du lyckats öppna, i vilket format har du öppnat dom i? För om du laddat ner alla aktbilagor så ska du kunna öppna dom som du gjorde med dina 3.
De tre jag kunde läsa, laddades ner som pdf, men de andra ser ut som ett grått dokument med vikt hörn.
Citera
2022-08-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
I Lisa Holm mordet så begärde han (minns inte hans namn) väl att få avtjäna i hemlandet? Cezary kan säkert göra detsamma men med tanke på paniken så vill han troligen inte. Jag kan tänka mig att det handlar om att han vill kunna träffa Oskar om han sitter i Sverige.

Jag tror det handlar om skillnad i svenska och polska fängelse. Sitta inne i Sverige är ju rena semester. Polska fängelser är sällan moderniserade, för många delar cellen. Det är vidriga förhållanden. Skulle nog kunna jämföras med ryska. Sen uttryckte han väl att han är rädd för att det blir hans slut pga att B familj känner folk i fängelse. Så jag uppfattade det som att han främst tänkte på sin säkerhet och liv. Vilken ironi
Citera
2022-08-02, 21:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Fick du också meddelande om att du inte hade någon app som kunde öppna?
Kör du inte Adobe Acrobat Reader? Gratis, bara att ladda ner
Citera
2022-08-02, 21:15
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

Det handlar nog mera om att han är skitskraj för att han ska avtjäna sitt straff i ett Polskt fängelse.
Citera
2022-08-02, 21:17
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Hej sybel! ☺
En del användare har skrivit om problem med vissa filer nedladdade via bl.a. delafil.

Pröva då t.ex. att ladda ned de tre filerna som DreamTwister👍🏼länkat till via anonfiles i det här inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in