Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
På något vis skaver tanken att han lämnat kroppen i Oxie för att återvända senare. Ett riskabelt företag.

Så är det ju. Men har det slagit slint och han haft ihjäl henne i Oxie med ungen väntande i bilen har man inte så många alternativ. Det som hänt därefter känns stressat och ogenomtänkt.
Citera
2021-11-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Svartjobberiet jag nämnde handlade om tid före 2014.

Jag bara hänvisade till det som jag har hittat.
Citera
2021-11-21, 19:20
Medlem
Citat:
Då kan jag tycka att det är ett märkligt val av plats, men stress och tidspress kanske gjorde att han tog första bästa.
Eg inte konstigt.. Traskar man iväg bara 20-30 meter från leden så är det tomt. Man håller sig till upptrampade stigar och leder. Och han lade henne en bra bit från en led om jag förstod artiklarna rätt.
Citera
2021-11-21, 19:21
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eg inte konstigt.. Traskar man iväg bara 20-30 meter från leden så är det tomt. Man håller sig till upptrampade stigar och leder. Och han lade henne en bra bit från en led om jag förstod artiklarna rätt.
Ska ju enligt uppgift i tråden vara ganska snårig mark. Han borde väl ha fått en massa rispor på ex händerna? Han greps ju bara några timmar senare.
Citera
2021-11-21, 19:24
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag bara hänvisade till det som jag har hittat.

Säkert att han jobbade svart. Han var kakelsättare. Med omsättning på ca.700 tusen om man räknar 700 kr per timme då skulle han ha jobbat 3-4 månader om året.
Det är mycket svart jobb i den branschen
Citera
2021-11-21, 19:27
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
På något vis skaver tanken att han lämnat kroppen i Oxie för att återvända senare. Ett riskabelt företag.

Jag vill inte tro att han var så kallblodig att han planerade att mörda henne med deras barn i bilen. Det var ju uppenbarligen redan infekterat mellan dom, och frågan är varför hon satte sig i en bil med honom över huvud taget. Kanske försökte dom vara vuxna och samtala, kanske diskussionen blev hetsig och någon av dem föreslog att kliva ur bilen så sonen skulle slippa höra - "Mamma och pappa ska bara prata lite, sitt kvar du...". Han tappar besinningen, kanske stryper henne med remmen till handväskan. Han kan i så fall inte ta henne tillbaka till bilen. Även om lämna henne är riskabelt vore det omöjligt att inte lämna henne när sonen sitter i bilen. Han skjutsar sonen till syskonen (eller soc som florerat i tråden), åker sedan tillbaka för att dölja sina spår...
Citera
2021-11-21, 19:30
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Då kan jag tycka att det är ett märkligt val av plats, men stress och tidspress kanske gjorde att han tog första bästa.

Det är ett hyfsat stort område.
Citera
2021-11-21, 19:32
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ska ju enligt uppgift i tråden vara ganska snårig mark. Han borde väl ha fått en massa rispor på ex händerna? Han greps ju bara några timmar senare.

Enligt någon uppgift ska det ha varit i ett buskage/dunge i en hage. Då kan man nog klara sig hyfsat från rispor.
Citera
2021-11-21, 19:35
Medlem
Citat:
Tänker att dom kanske aldrig var i Oxie. Platsen där dom gick ur bilen och han kom ensam tillbaka kan ju vara där hon nu hittades. Gissar att sonen i bilen kanske inte alls var bekant med platsen.
Citera
2021-11-21, 19:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Nej, det tror jag inte att han tänkte fly till Polen. Han hade tid att tänka medan han körde hit och dit och då kan kom på hennes förflutna och placerade väskan

Du menar att Cezary kom att tänka på hennes tidigare flykt från barn och make 2013?

Var Cezary förresten en del av denna flykt från Piotr och barnen? Det har postats väldigt mycket desinformation i tråden där det bla hävdas att B bodde hos någon kvinnlig barndomsvän efter ankomsten till Malmö 2013 men kan inte Cezary ha funnits i kulisserna?

Dvs, han var den egentliga anledningen till B:s flykt undan Piotr och de stackars barnen?

Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
När jag läste om väskan då blev jag totalt övertygad att hon stack inte frivilligt.

Du trodde alltså först att hon försvunnit frivilligt? Precis som jag men det är tydligen skillnad på folk och folk 😎
Citera
2021-11-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Beror lite på hur långt in han gick. Vet inte hur det ser ut där hon hittades, men visst finns både buskar och sly i lövskogar.
Citera
2021-11-21, 19:42
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Beror lite på hur långt in han gick. Vet inte hur det ser ut där hon hittades, men visst finns både buskar och sly i lövskogar.
Kikade lite på olika sidor (hitta.se och Google.se) för att få en hum om hur tät vegetationen är där. Men bilderna är väldigt oskarpa. Polisen har ju lämnat platsen så någon i närheten kanske kan ta sig dit och göra ett fältreportage? Vi vet ju exakt var fyndplatsen ligger.

Men det måste ju ha varit beckmörkt i det området när han lämnade kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in