Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-01, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilVic
Efter att ha läst igenom hela fup:

1. GM är en lågbegåvad, kränkt person med narcissistiska/psykopatiska drag - allt är offrets fel. Hade hon inte gått på "disco" och varit en "hora" hade gm:s liv varit perfekt.

2. Händelseförloppet är inte helt klarlagt.

3. GM ändrar sin historia lika många ggr som det finns förhör med honom. Och i varje förhör ballar han ur och börjar anklaga offret för sin lössläppthet, oavsett var i frågeställningen förhörsledaren är.

4. GM:s son är också i en klass för sig. De som känner honom bör nog hålla sig på en armlängds avstånd.

Det jag inte kan hitta är om de har kollat eventuella kameror längs 101:an... Det är också en rimlig väg att ta mellan Käglinge och Ystad....
Du menar trafiksäkerhetskamera?
För dom fotograferar endast den som kör fortare än vad hastigheten tillåter.
Citera
2022-08-01, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Du menar trafiksäkerhetskamera?
För dom fotograferar endast den som kör fortare än vad hastigheten tillåter.

Nej jag tänkte på kameror som övervakningskameror och liknande. Som jag uppfattade det hittade man inte bilen på kamerorna längs E65.
Citera
2022-08-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Är det någon som fått grepp om vad den fettiga substansen är som både återfinns på B och som grannarna iakttog på möbler efter hans visit på natten?

Nej, minns jag rätt så var det på balkongräcket hos grannen han avsatte en fläck med handen. Handkräm som han snott inne i badrummet till sina såriga händer?

Den fettliknande vätska som spolades av kläderna tror jag är fettsyror som skapats under förruttnelsen.
Citera
2022-08-01, 13:43
Medlem
nu måste hon få sin ro och rättvisa i domen. älskade beata. tack till er som inte säger lögner under den här tiden. er som har stått emot. det värmer för mig och jag var det inte den närmaste till beata. kräk som han ska inte komma undan från det här.
Citera
2022-08-01, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
nu måste hon få sin ro och rättvisa i domen. älskade beata. tack till er som inte säger lögner under den här tiden. er som har stått emot. det värmer för mig och jag var det inte den närmaste till beata. kräk som han ska inte komma undan från det här.

Skulle bli väldigt förvånad om åklagaren inte kan övertyga rätten att han ska dömas för mord. Han har varit hänsynslös genom att både strypa och skära halsen av henne. En försvårande omständighet är ju att deras lille son Oskar satt i bilen och överhörde skrik dessutom. Hittar inga förmildrande omständigheter, så livstid känns väl rimligt.

Tack för din balanserade och objektiva bild av Beata och Cezary. I FUP framkom kom det hur C ljugit och manipulerat alla i sin omgivning. Varje försök B gjort att slå sig fri har han försökt stoppa genom hot, våld och sen spelat martyr.
Citera
2022-08-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Skulle bli väldigt förvånad om åklagaren inte kan övertyga rätten att han ska dömas för mord. Han har varit hänsynslös genom att både strypa och skära halsen av henne. En försvårande omständighet är ju att deras lille son Oskar satt i bilen och överhörde skrik dessutom. Hittar inga förmildrande omständigheter, så livstid känns väl rimligt.

Tack för din balanserade och objektiva bild av Beata och Cezary. I FUP framkom kom det hur C ljugit och manipulerat alla i sin omgivning. Varje försök B gjort att slå sig fri har han försökt stoppa genom hot, våld och sen spelat martyr.

Jag märker nu i efter vad som kan vara lögn och sånt. Saker han säger som inte stämmer och samspelen med andra.. men han var duktig på det
Citera
2022-08-01, 23:49
Medlem
fattakanets avatar
Vilket hemskt öde B gick till mötes. Och fruktansvärt för sönerna.
Otroligt frustrerande att C inte bara berättar sanningen om hela förloppet när han redan erkänt att han ströp henne.
Jag undrar, var den lilla sonen med i bilen när C "begravde" B också? Alla tre mobiler verkar ha pingat i närheten av var kroppen hittats, men C hävdar att han redan lämnat av O då. Och på övervakningsfilm från trappen har O sin telefon i handen.
Citera
2022-08-02, 14:18
Medlem
Blir ju knäckt av att läsa förhören med oscar, stackars liten.
Citera
2022-08-02, 15:09
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Blir ju knäckt av att läsa förhören med oscar, stackars liten.

Verkligen. Tror att den killen kommer att behöva psykolog hjälp i många år framöver. Han är liten och säger att han inte kommer ihåg men minnena kan dyka upp även om 30 år.
Även de stora pojkar kommer att behöva länge hjälp.
Tyvärr.
Citera
2022-08-02, 16:59
Medlem
SmurfStorms avatar
Undra om det är avsiktligt eller ej att C blandar ihop händelser och tidsperspektiv. Han verkar dra upp gamla "oförrätter" som att det nyss hänt, tills någon ifrågasätter tidsperspektivet och då erkänner han att det var länge sedan. Som att B skulle ha haft blåmärken från krogen och han misstänkt att hon var våldtagen och tog droger, men ibland handlar det om senaste året, ibland runt när O föddes, och det senaste jag läste var om männen som förföljde henne och han tror att dom slagit sönder rutan på bilen och våldtagit henne, men alla andra vittnar om att det var Pawel som slog sönder bilen... Ibland undrar jag om han blandar ihop vad hans fru och hans äldre son gjort...
Citera
2022-08-02, 17:00
Medlem
SmurfStorms avatar
Framgår det om C genomgick något drogtest?
Citera
2022-08-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Undra om det är avsiktligt eller ej att C blandar ihop händelser och tidsperspektiv. Han verkar dra upp gamla "oförrätter" som att det nyss hänt, tills någon ifrågasätter tidsperspektivet och då erkänner han att det var länge sedan. Som att B skulle ha haft blåmärken från krogen och han misstänkt att hon var våldtagen och tog droger, men ibland handlar det om senaste året, ibland runt när O föddes, och det senaste jag läste var om männen som förföljde henne och han tror att dom slagit sönder rutan på bilen och våldtagit henne, men alla andra vittnar om att det var Pawel som slog sönder bilen... Ibland undrar jag om han blandar ihop vad hans fru och hans äldre son gjort...

Jag vet inte om jag köper att B har gjort något av det, förutom att ibland "gå på disco". Problemet är att han ljuger hela tiden och till alla han känner, så han kommer inte ihåg vad han har sagt till vem. Klassisk lögnare som inte kan hålla ordning på detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in