2022-07-29, 13:23
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ok, undrade bara

Ja vet inte än, visst han var väll spelaren med bäst mål/minut i toppligorna samt CL förra året, men det innebär ju inte att han kommer göra succé, förhoppningsvis så pallar hans mentalitet detta steg. Haaland känns som ett säkrare kort på den stora scenen, men den som lever får se

Vilka tror alla blir top 5 i skytteligan iår då?

1. Kane
2. Haaland
3. Salah
4. Jesus
5. Scamacca

Alla räknar ju med att Haaland ska kliva rakt in och sopa hem skytteligatiteln så jag säger att han blir snuvad med ett par måls marginal Borde va några som nosar kring 30-strecket den här säsongen.
Citera
2022-07-29, 13:26
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Oavsett om han gjorde 4 mål så visade han upp på 0 teknik och brist på speluppfattning. Bara kolla highlights på youtube Darwin Vs Leipzig. Ideliga feltimingar, löpningar och pass.

Man kan smalna av sin bild av honom om man gör som du säger, lägger all energi på att bedöma en försäsongsmatch.

Om man nu ska få en rättvis bild av hans teknik och brist på speluppfattning så blir det väll mer rättvist att exempelvis söka på hans förra säsongs highlights på Youtube om du nu önskar att använda den typen av undersökning. Bästa är väll att ha sett honom i en tävlingsmatch live under säsong ? Antar att du inte gjort det?

Citat:
Ursprungligen postat av RatchNixon
Tack för ett gott skratt, vad härligt det skulle vara om detta är en ny Maguire vi ser i PL framöver. Har du inte sett klippet när Nunez har det kämpigt under en träning? Den gubben har mycket jobb framför sig.

Nu är det här klippet som jag länkade till inte från 5-0 vinst mot Leipzig utan från en 1-0 förlust mot Salzburg. Du få gärna hålla ordning på matcherna själv.

Folk tycks ju ha tid med att skriva här inne och då är det väl lugnt om annat folk sätter ihop ett kort klipp med dåliga prestationer under en match? Vi måste väl kunna förhålla oss till det som händer just nu och inte vänta in en ny säsong? Det är en ruskigt dyr värvning, jag ställer krav och kommer syna den här snubben noggrant fortsättningsvis.

Det där med fyra mål börjar bli tjatigt. Jag roade mig lite här och sökte på spelare som har gjort fyra mål i en träningsmatch. Någon Sanogo hittade jag bland mina sökningar som målade fyra mot Benfica för många år sen. Har inte hört ett ljud om detta tidigare, är det vanligt att fans pratar om sånt här obetydligt?

Nu menade jag ju inte att det var i samma match som ditt klipp utan att hans fyra mål var i en och samma match.

Jag vet inte hur vanligt det är att fans pratar om obetydliga försäsongsmatcher men du tar ju upp honom och till och med länkar klipp där allt ska vinklas åt ett håll så det verkar ju ske.

Jag tar verkligen inte några försäsongsmatcher på allvar och säger inte att han kommer varken göra bu eller bä, det får ju säsongen utvisa.
Citera
2022-07-29, 13:28
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
1. Kane
2. Haaland
3. Salah
4. Jesus
5. Scamacca

Alla räknar ju med att Haaland ska kliva rakt in och sopa hem skytteligatiteln så jag säger att han blir snuvad med ett par måls marginal Borde va några som nosar kring 30-strecket den här säsongen.

Jag tror
1. Haaland
2. Salah
3. Son
4. Kane
5. Jesus

Tror att Jesus kommer stå för många mål, han passar som handen i handsken i Arsenals trupp och kan möjligtvis bli en av säsongen utropstecken.
Citera
2022-07-29, 13:39
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Jag tror
1. Haaland
2. Salah
3. Son
4. Kane
5. Jesus

Tror att Jesus kommer stå för många mål, han passar som handen i handsken i Arsenals trupp och kan möjligtvis bli en av säsongen utropstecken.

Jag utelämnade Son eftersom jag ville ha med nån "skräll" i listan också. Blir ju lite trist om man har the usual suspects bara liksom Sen kan han få svårt att upprepa en sån målsuccé som ifjol då det är hans bästa säsong i karriären. Tror också på Jesus, men topp 3 blir det nog inte. Varken Chelsea eller United kommer ha någon pålitlig målskytt den här säsongen. Får förlita sig på att sprida ut målskyttet.

Relativt "svag" säsong målmässigt förra säsongen också där man vann skytteligan på 23 mål. Tror som sagt på ett antal runt 30-strecket den här säsongen
Citera
2022-07-29, 14:09
Medlem
Vatos.Locoss avatar
1. Haaland, slipper VM och har fantastiska spelare bakom och bredvid sig som kommer mata honom med assists.

2. Kane, Tottenham har värvat bra och Kane är i sin prime.

3. Salah, säker på att han börjar säsongen med ny mentalitet. Afrikanska cupen var för längesedan och det nya kontraktet taggar honom.

4. Son, Kan säkert byta plats på honom och Kane här. En koreansk Ronaldo, fast som man gillar.

5. Jesus, Tidigare pratat om han och då gott. Kommer passa perfekt under Arteta.
Citera
2022-07-29, 14:16
Medlem
RatchNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Oavsett om han gjorde 4 mål så visade han upp på 0 teknik och brist på speluppfattning. Bara kolla highlights på youtube Darwin Vs Leipzig. Ideliga feltimingar, löpningar och pass.

Jag har sett målen men inget mer, ska kolla upp detta i eftermiddag, tackar!

Citat:
Jag vet inte hur vanligt det är att fans pratar om obetydliga försäsongsmatcher men du tar ju upp honom och till och med länkar klipp där allt ska vinklas åt ett håll så det verkar ju ske.

Jag tar verkligen inte några försäsongsmatcher på allvar och säger inte att han kommer varken göra bu eller bä, det får ju säsongen utvisa.

Nu var jag frågandes kring om det är vanligt förekommande om fans hyllar en spelare som gör fyra mål i en träningsmatch. Svara gärna om du har kännedom om detta.

Nunez kanske är som John Lennon. Nyligen tittade jag på den senaste dokumentären om Beatles: Get Back. När bandet jammar i studion ser Lennon sliten, oengagerad och stundtals helt väck ut. Han och Yoko är påverkade av heroin och inget tycks stämma eller fungera. Ledsamma och jobbiga bilder.

Väl uppe på hustaket under spelningen så lyser Lennon upp och är helt briljant. Vi får se om Nunez kliver fram när säsongen väl drar igång. Förhoppningsvis är det stor skillnad på rockstjärna och fotbollsproffs men jag kunde inte låta bli att göra en lättsam jämförelse. Kanske Nunez kräver den stora scenen för att visa sitt register. Eller så är han just nu inte bättre än sin senaste taskiga touch.
Citera
2022-07-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ok, undrade bara

Ja vet inte än, visst han var väll spelaren med bäst mål/minut i toppligorna samt CL förra året, men det innebär ju inte att han kommer göra succé, förhoppningsvis så pallar hans mentalitet detta steg. Haaland känns som ett säkrare kort på den stora scenen, men den som lever får se

Vilka tror alla blir top 5 i skytteligan iår då?
Son/Kane/Salah/Haaland/Jesus tror jag hamnar top 5,i vilken ordning vågar jag ej mig på
Citera
2022-07-29, 14:52
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Son/Kane/Salah/Haaland/Jesus tror jag hamnar top 5,i vilken ordning vågar jag ej mig på

Jag säger samma.

Slår sig nån annan in i topp 5 så tror jag inte att det kommer vara någon etablerad PL-topp anfallare utan antingen någon som inte riktigt levererat innan eller ett nyförvärv hos någon mittenklubb som flugit under radarn lite.
Citera
2022-07-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag säger samma.

Slår sig nån annan in i topp 5 så tror jag inte att det kommer vara någon etablerad PL-topp anfallare utan antingen någon som inte riktigt levererat innan eller ett nyförvärv hos någon mittenklubb som flugit under radarn lite.
En spelare jag tänker på varje säsong,ska det i år han exploderar,Danny ings ,..lossnar allt för Villa i år kan han smyga in sig top 7+,
Citera
2022-07-29, 15:16
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
En spelare jag tänker på varje säsong,ska det i år han exploderar,Danny ings ,..lossnar allt för Villa i år kan han smyga in sig top 7+,

Ja han har definitivt talangen!
Citera
2022-07-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Ja han har definitivt talangen!
Haha de den,han är fortfarande en talang som 30åring
Citera
2022-07-29, 18:23
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Laporte med skada missar inledning utav säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in