Citat:
Du menar den här? Då kan man ju även kika på Cucurella när han trampar en liggande Romero över knäet i nionde minuten. En situation som ingen ens nämnt. Cirkulerar bilder för den som vill se.
Alternativt så accepterar man att båda var lika goda kålsupare och går vidare.
Det var solklart att han drog honom i håret som hämnd, vilket var totalt osportsligt, onödigt och dessutom mitt framför domaren. Hur han kom undan med det är en gåta. Borde varit rött, och detta säger jag som Tottenhamsupporter. Älskar Romero men han är extremt grisig och ofta ful på plan.
Alternativt så accepterar man att båda var lika goda kålsupare och går vidare.
Det var solklart att han drog honom i håret som hämnd, vilket var totalt osportsligt, onödigt och dessutom mitt framför domaren. Hur han kom undan med det är en gåta. Borde varit rött, och detta säger jag som Tottenhamsupporter. Älskar Romero men han är extremt grisig och ofta ful på plan.
https://mobile.twitter.com/thespursweb/status/1558878317645905922
Du kan ju inte ta en stillbild och göra den bedömningen helt utan någon kontext. Ser inte utt att vara något annat än en olyckshändelse i vanlig duell där Romero av någon anledning sitter på rumpan och spelar boll. Ramlade av egen kraft? Vekare i duellen? Får ju dra upp en video för att göra rättvis bedömning. Finns väl en anledning till att situationen överhuvudtaget inte diskuteras annat än ett desperat försök att jämna ut Romeros tilltag från Spursfans.
Citat:
Haha jo just ja den kommer man ihåg nu när du skriver det. Fellaini svarade med sina sedvanliga vassa armbågar. Båda fick 3 matchers avstängning. Det roliga var ju att Fellaini gjorde samma sak något år senare när han gjorde sig av med afrot. Då ryckte han Guendozi i håret. Då fick han bara frispark emot sig. Inget kort, eller avstängning. Som vanligt inkonsekvent från FA.
https://www.sportbible.com/football/news-reactions-take-a-bow-robert-huth-sends-message-to-marouane-fellaini-after-hair-pulling-20181206 .amp.html
Så inget fel kanske att det inte blev rött för Romero. Men frispark skulle det vara iallafall och då hade målet aldrig kommit till. Men det är inget VAR kan göra något åt, utan Taylor som får ta på sig det.