2022-08-14, 22:25
  #1165
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Då kan man ju även kika på Cucurella när han trampar en liggande Romero över knäet i nionde minuten. En situation som ingen ens nämnt. Cirkulerar bilder för den som vill se.
Alternativt så accepterar man att båda var lika goda kålsupare och går vidare.

Det var solklart att han drog honom i håret som hämnd, vilket var totalt osportsligt, onödigt och dessutom mitt framför domaren. Hur han kom undan med det är en gåta. Borde varit rött, och detta säger jag som Tottenhamsupporter. Älskar Romero men han är extremt grisig och ofta ful på plan.
Du menar den här?

https://mobile.twitter.com/thespursweb/status/1558878317645905922

Du kan ju inte ta en stillbild och göra den bedömningen helt utan någon kontext. Ser inte utt att vara något annat än en olyckshändelse i vanlig duell där Romero av någon anledning sitter på rumpan och spelar boll. Ramlade av egen kraft? Vekare i duellen? Får ju dra upp en video för att göra rättvis bedömning. Finns väl en anledning till att situationen överhuvudtaget inte diskuteras annat än ett desperat försök att jämna ut Romeros tilltag från Spursfans.
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Huth fick tre matcher när han drog Fellaini i håret så vi får väl se hur konsekventa man är på den punkten.
Haha jo just ja den kommer man ihåg nu när du skriver det. Fellaini svarade med sina sedvanliga vassa armbågar. Båda fick 3 matchers avstängning.

Det roliga var ju att Fellaini gjorde samma sak något år senare när han gjorde sig av med afrot. Då ryckte han Guendozi i håret. Då fick han bara frispark emot sig. Inget kort, eller avstängning. Som vanligt inkonsekvent från FA.

https://www.sportbible.com/football/news-reactions-take-a-bow-robert-huth-sends-message-to-marouane-fellaini-after-hair-pulling-20181206 .amp.html


Så inget fel kanske att det inte blev rött för Romero. Men frispark skulle det vara iallafall och då hade målet aldrig kommit till. Men det är inget VAR kan göra något åt, utan Taylor som får ta på sig det.
Citera
2022-08-14, 22:56
  #1166
Medlem
Man funderar varför det går dåligt av gamla favoritlaget united mot två väntade lag utanför topp 8 brighton och brentford vi tittar närmare på laguttagningen då uniteds två bästa stjärnor Ronaldo och Varane vilade i match 1 och Varane vilade i match 2 och den väntade och viktiga trepoängare närnäst mot liverpool alla anse Ronaldo, Varane, Martinez, Eriksen, Heaton, Fred, VDB, AWB och Shaw sen utfyllning Bruno eller Pellistri/Garnacho/Diallo och Rashford/Greenwood/Elanga m.m. tänkt i startelva.

Målrik matchup 3-3 eller 4-4 eller united vinner 3-1 i viktig match 3.
Citera
2022-08-14, 23:03
  #1167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 93J
Man funderar varför det går dåligt av gamla favoritlaget united mot två väntade lag utanför topp 8 brighton och brentford vi tittar närmare på laguttagningen då uniteds två bästa stjärnor Ronaldo och Varane vilade i match 1 och Varane vilade i match 2 och den väntade och viktiga trepoängare närnäst mot liverpool alla anse Ronaldo, Varane, Martinez, Eriksen, Heaton, Fred, VDB, AWB och Shaw sen utfyllning Bruno eller Pellistri/Garnacho/Diallo och Rashford/Greenwood/Elanga m.m. tänkt i startelva.

Målrik matchup 3-3 eller 4-4 eller united vinner 3-1 i viktig match 3.
Det är nåt surt i Uniteds företag,
Att de ska vinna mot Liverpool,ens ta poäng får ses som ett mirakel.
Citera
2022-08-14, 23:06
  #1168
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 93J
Man funderar varför det går dåligt av gamla favoritlaget united mot två väntade lag utanför topp 8 brighton och brentford vi tittar närmare på laguttagningen då uniteds två bästa stjärnor Ronaldo och Varane vilade i match 1 och Varane vilade i match 2 och den väntade och viktiga trepoängare närnäst mot liverpool alla anse Ronaldo, Varane, Martinez, Eriksen, Heaton, Fred, VDB, AWB och Shaw sen utfyllning Bruno eller Pellistri/Garnacho/Diallo och Rashford/Greenwood/Elanga m.m. tänkt i startelva.

Målrik matchup 3-3 eller 4-4 eller united vinner 3-1 i viktig match 3.

Så länge djävulen äger Manchester United så kvittar det vem som är manager och hur många miljarder dom kastar bort på spelare.
Citera
2022-08-14, 23:08
  #1169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Du menar den här?

https://mobile.twitter.com/thespursweb/status/1558878317645905922

Du kan ju inte ta en stillbild och göra den bedömningen helt utan någon kontext. Ser inte utt att vara något annat än en olyckshändelse i vanlig duell där Romero av någon anledning sitter på rumpan och spelar boll. Ramlade av egen kraft? Vekare i duellen? Får ju dra upp en video för att göra rättvis bedömning. Finns väl en anledning till att situationen överhuvudtaget inte diskuteras annat än ett desperat försök att jämna ut Romeros tilltag från Spursfans.

Haha jo just ja den kommer man ihåg nu när du skriver det. Fellaini svarade med sina sedvanliga vassa armbågar. Båda fick 3 matchers avstängning.

Det roliga var ju att Fellaini gjorde samma sak något år senare när han gjorde sig av med afrot. Då ryckte han Guendozi i håret. Då fick han bara frispark emot sig. Inget kort, eller avstängning. Som vanligt inkonsekvent från FA.

https://www.sportbible.com/football/news-reactions-take-a-bow-robert-huth-sends-message-to-marouane-fellaini-after-hair-pulling-20181206 .amp.html


Så inget fel kanske att det inte blev rött för Romero. Men frispark skulle det vara iallafall och då hade målet aldrig kommit till. Men det är inget VAR kan göra något åt, utan Taylor som får ta på sig det.
Vad spelar det för roll hur han hamnade på marken, det var inte ens det som var min poäng utan var Cucurella sätter sina dobbar. Uppsåt eller ej så ansvarar han väl var han sätter foten och det där kan sluta illa. Har du ens kollat på bilden?

Och läs mitt inlägg igen om du nu tolkade det som att jag försökte släta över något och ”jämna ut” Romero’s tilltag. Jag har för fan skrivit att han skulle haft solklart rött kort och att det var osportsligt gjort? Citera inte mig och skriv såna kommentarer som om jag är någon slags representant för alla enögda idioter till supportrar. Det är uppenbart att jag inte försökt släta över någonting.
Citera
2022-08-15, 02:31
  #1170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Vad spelar det för roll hur han hamnade på marken, det var inte ens det som var min poäng utan var Cucurella sätter sina dobbar. Uppsåt eller ej så ansvarar han väl var han sätter foten och det där kan sluta illa. Har du ens kollat på bilden?

Och läs mitt inlägg igen om du nu tolkade det som att jag försökte släta över något och ”jämna ut” Romero’s tilltag. Jag har för fan skrivit att han skulle haft solklart rött kort och att det var osportsligt gjort? Citera inte mig och skriv såna kommentarer som om jag är någon slags representant för alla enögda idioter till supportrar. Det är uppenbart att jag inte försökt släta över någonting.
Klart han inte har ansvar när den andra spelaren är sist på bollen och slänger sig in och får han att tappa balansen. Om något är det hans egna fel att det händer. Jag hejar varken på Spuds eller töntChelsea. Helt klart finns det inget att hämta där. Sluta skäm ut dig.
Citera
2022-08-15, 06:51
  #1171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Du menar den här?

https://mobile.twitter.com/thespursweb/status/1558878317645905922

Du kan ju inte ta en stillbild och göra den bedömningen helt utan någon kontext. Ser inte utt att vara något annat än en olyckshändelse i vanlig duell där Romero av någon anledning sitter på rumpan och spelar boll. Ramlade av egen kraft? Vekare i duellen? Får ju dra upp en video för att göra rättvis bedömning. Finns väl en anledning till att situationen överhuvudtaget inte diskuteras annat än ett desperat försök att jämna ut Romeros tilltag från Spursfans.

Haha jo just ja den kommer man ihåg nu när du skriver det. Fellaini svarade med sina sedvanliga vassa armbågar. Båda fick 3 matchers avstängning.

Det roliga var ju att Fellaini gjorde samma sak något år senare när han gjorde sig av med afrot. Då ryckte han Guendozi i håret. Då fick han bara frispark emot sig. Inget kort, eller avstängning. Som vanligt inkonsekvent från FA.

https://www.sportbible.com/football/news-reactions-take-a-bow-robert-huth-sends-message-to-marouane-fellaini-after-hair-pulling-20181206 .amp.html


Så inget fel kanske att det inte blev rött för Romero. Men frispark skulle det vara iallafall och då hade målet aldrig kommit till. Men det är inget VAR kan göra något åt, utan Taylor som får ta på sig det.
Problemet i den senare situationen var dock att Mariner såg det och valde att inte ge någonting, även om VAR inte fanns då. Samma sak kommer ske nu - eftersom domaren sett det, och gjort en bedömning, kommer ingenting delas ut i efterhand oavsett hur horribelt domslutet är.

FA tycker uppenbarligen är det är rött eftersom det delades ut en avstängning i den första situationen.
Citera
2022-08-15, 07:05
  #1172
Medlem
Vad tror man ska bli bättre med icardi och rabiot i united??
Snacka om verkligen be om strul i truppen.
Med en Fru och mamma som kommer ha sitt säga ..
Citera
2022-08-15, 07:57
  #1173
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Problemet i den senare situationen var dock att Mariner såg det och valde att inte ge någonting, även om VAR inte fanns då. Samma sak kommer ske nu - eftersom domaren sett det, och gjort en bedömning, kommer ingenting delas ut i efterhand oavsett hur horribelt domslutet är.

FA tycker uppenbarligen är det är rött eftersom det delades ut en avstängning i den första situationen.

Det ska inte vara ett rött kort på Romero för en dragning i håret, gult kort och bortdömt mål i värsta fall, men helt ärligt hade det inte gjort så mycket skillnad för det är Reece James som tog en tupplur och sket i att rensa undan bollen.

Men det jag retar mig mest angående Hairgate som vi kan kalla det är att ingen försvarar Cucurella, gå dit och slå Romero på käften, skalla han eller åtminstone markera att det inte är OK!

Ta tre matchers avstängning för att du inte tolererar att se en nykomling bli behandlad på det sättet vad är problemet?

VAR är också bland de värsta misstagen som skett under fotbollens historia, syftet är att hjälpa domarna när dem missar ett viktigt beslut som vid 1-1 målet när det är solklar frispark och varning på Höjbjerg. VAR används hellre för att sabba för ett antal utvalda lag och gynna andra (Liverpool) och fördröja processen med 3 hela minuter när vissa checkar bör ta max en minut att kolla.

Tror till och med att vissa tycker det är spännande och vill ge neutrala lite underhållning ska det bli mål eller inte, kolla hur vi ändrar offsideregeln denna match när målskytten har en tånagel offside!

Det blir WWE av det hela, uppgjorda resultat och VAR används som en storyline för att sälja in derbyn och stora toppmatcher. Vince Mcmahon här du ditt nästa projekt, chef för VAR i engelsk fotboll!
Citera
2022-08-15, 08:32
  #1174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
På måndag 15/8 spelar LIV hemma mot Palace.

Utd hemma mot LIV spelas måndag 22/8. https://www.manutd.com/en/Matchday-Hospitality/Fixtures/Liverpool


Jag hade fel och lite för bråttom när jag skrev.
Citera
2022-08-15, 09:17
  #1175
Medlem
Har gått ett vad med en vän,jag sagt United kommer va poänglösa efter 6 omgångar.
Samt Ronaldo poänglös till sista augusti om han lämnar.
Känns faktiskt realistiskt de kan ske
Citera
2022-08-15, 09:41
  #1176
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Har gått ett vad med en vän,jag sagt United kommer va poänglösa efter 6 omgångar.
Samt Ronaldo poänglös till sista augusti om han lämnar.
Känns faktiskt realistiskt de kan ske


vad fick du för odds
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in